قیمت فالوده و بستنی افزایش یافته است؟

رییس اتحادیه حلواساز یزد از عدم تغییر نرخ فالوده و بستنی نسبت به قیمت مصوب سال گذشته خبر داد و گفت: گرانی نرخ شیر به یقین بر قیمت بستنی تاثیرگذار است اما هنوز تغییری در قیمت بستنی از سوی اتحادیه اعمال نشده است.

قیمت فالوده و بستنی افزایش یافته است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «علی محمد آب حیات» با اشاره به عدم تغییر نرخ فالوده و بستنی از سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: اواخر سال گذشته نرخ هر پرس فالوده یزدی ۳۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم فالوده شیرازی ۱۲۰۰۰ تومان اعلام شد که این نرخ تاکنون دستخوش تغییر نشده است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم فالوده یزدی بدون شیرینی ۳۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم فالوده یزدی شامل ۷۰۰ گرم نشاسته، ۲۵۰ گرم شیره و ۳۰ گرم گلاب ۵۰۰۰ تومان است.

این مسئول با بیان این که در زمینه تامین شکر مورد نیاز این صنف، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همکاری قابل توجهی دارد، گفت: خوشبختانه از آنجایی که شکر سهمیه‌ای مورد نیاز این صنف از اسفندماه توسط سازمان صمت استان توزیع شده، مشکلی در این رابطه نداشته‌ایم لذا افزایش قیمتی نیز اعمال نشده است.


بیشتر بخوانید:خوشمزه‌ترین بستنی‌های دنیا که دهانتان را آب می‌اندازد! + تصاویر


وی قیمت هر کیلوگرم بستنی ساده و مرغوب را ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی سه رنگ وانیلی و کاکائویی را ۱۲ هزار تومان عنوان و اظهار کرد: از آنجایی که قیمت شیر به عنوان ماده اولیه بستنی تغییر کرده و ظاهراً این تغییر نرخ در قیمت لبنیات هم اعمال شده است لذا امکان افزایش قیمت بستنی به تناسب قیمت شیر وجود دارد.

آب حیات از عدم تغییر نرخ بستنی تاکنون تاکید و تصریح کرد: ۷۵ درصد بستنی از شیر تامین می‌شود و گرانی نرخ این ماده اولیه به یقین بر قیمت بستنی نیز تاثیرگذار است، ولی نظر به این که در حال حاضر کمبودی در این رابطه وجود ندارد، هنوز تغییری در قیمت بستنی از سوی اتحادیه اعمال نشده است.

رییس اتحادیه حلواساز، عصار و آبلیمو یزد با بیان این که فروش اقلام فوق با قیمتی بیش از قیمت مصوب اتحادیه، گران‌فروشی محسوب می‌شود، یادآور شد: هر نوع گران‌فروشی باید از طریق شماره ۱۲۴ گزارش داده شود تا اتحادیه با متخلفان برخورد کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

فالوده و بستنی گران نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.