استقرار ۴ پرتابگر سامانه پدافندی اس-۳۰۰ روسیه در استان مصیاف سوریه

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت اطلاعاتی صهیونیستی، ۴ پرتابگر سامانه پدافند موشکی روسی اس-۳۰۰ در استان مصیاف سوریه مستقر شده‌اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، تصاویر ماهواره‌ای منتشره از سوی شرکت اطلاعاتی صهیونیست «ایمیج ست» حاکی از استقرار کامل چهار پرتابگر سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ ارتش روسیه در استان مصیاف در سوریه است.

استقرار ۴ سامانه پدافندی اس-۳۰۰ در استان مصیاف سوریه

در ماه فوریه نیز تصاویر ماهواره‌ای از سوی این شرکت ماهواره‌ای صهیونیست نشان داد سه سامانه پدافندی اس-۳۰۰ از چهار سامانه همراه با یک پرتابگر قابل استتار در منطقه مستقر شده است.

روسیه در اوایل ماه اکتبر در واکنش به سرنگونی جنگنده ایلوشین این کشور از سوی رژیم صهیونیستی، پرتابگر، رادار و کنترل سامانه پدافندی اس-۳۰۰ را به دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تحویل داد. جروزالم پست نوع استتار پرتابگر چهارم اس-۳۰۰ در استان مصیاف را غیرمعمول دانست و نوشت ابهاماتی در خصوص سطح عملیاتی این سامانه‌ها وجود دارد. مسکو در خصوص تجهیز ارتش دمشق با سامانه پدافندی اس-۳۰۰ اعلام کرد این اقدام جنگ الکترونیکی علیه سامانه‌های راداری و ارتباطی سوریه را مختل می‌کند. 

شایان ذکر است، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه شب گذشته از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با حمله موشکی به دمشق و حمص خبر داد. سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برخی مواضع نظامی در حومه دمشق و حمص از طریق حریم هوایی لبنان مقابله کرد. در حمله موشکی بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی به ریف دمشق، ۴ غیرنظامی از جمله یک کودک شیرخوار در شهرک صحنایا به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار