فائقی: انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری گفت: بهتر است در یک انتخابات معمولی‌تر مثل انتخابات هیئت‌های استانی سیستم الکترونیکی را آزمایش کنیم.

سعید فائقی رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اعتراضی که برخی از اعضای مجمع انتخابات به الکترونیکی شدن رای‌گیری در روز ۱۶ تیر ماه داشتند، اظهار داشت: به لحاظ علمی، الکترونیکی بودن انتخابات ایرادی ندارد چرا که در صحن مجلس در حال حاضر این اتفاق رخ می‌دهد و حتی در بحث ریاست جمهوری نیز تلاش‌هایی برای الکترونیکی شدن انتخابات شده است، یعنی استفاده از فناوری نوین اتفاق بدی نیست.

فائقی:  انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ حالا شائبه تقلب به وجود آمده است/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

 الکترونیکی شدن  را در یک انتخابات کم اهمیت تری باید آزمایش می‌کردند

او ادامه داد: اما وقتی هنوز در زمینه انتخابات دستی کمبود داریم، این که به یک باره درباره الکترونیکی شدن انتخابات صحبت می کنیم خوب نیست. آیا زمینه و برنامه ریزی دقیقی برای الکترونیکی شدن انتخابات فراهم شده است؟ آیا همه تجهیزات و امکانات آن وجود دارد؟ من این‌ها را نمی‌دانم. ما در رشته فوتبال و برای بلیت الکترونیکی هنوز مشکل داریم و نمی‌توانیم یک بلیت را بر اساس شماره صندلی تهیه کنیم. به نظر من بهتر بود در یک انتخابات معمولی تری مثل همین انتخابات هیئت‌های استانی این سیستم الکترونیکی را آزمایش کنیم تا بفهمیم امکان برگزاری این انتخابات را در مجمع مهمی مثل مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری داریم یا نه.

فائقی:  انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ حالا شائبه تقلب به وجود آمده است/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

احتمال تقلب در انتخابات به وجودآمده است

او ادامه داد: حالا به یک باره برای کاندیدا‌ها یک نگرانی به وجود آمده است که امکان تقلب یا مشکلی را در اذهان به وجود می‌آورد. آن هم در این انتخابات که رقابت بسیار حساس شده است. در کل به نظر من کمی زود است که بخواهیم این کار را الآن انجام بدهیم. 

خاصیت مهمان نوازی، ناهار دادن است

فائقی درباره حواشی اخیری که درباره جلسات نامزد‌ها با دیگر اعضای مجمع داشتند خاطر نشان کرد: متاسفانه مشکل اساسی ما این است که دموکراسی را تمرین نکردیم. ما یک عرفی داریم که مثلا یک نامزد چند نفر را دور خودش جمع می‌کند و خاصیت مهمان نوازی ناهار دادن است. از طرفی شائبه‌هایی نیز به وجود می‌آید که این ناهار چرا در این شرایط بوده است. به نظر من برای بهتر شدن این رویه، باید کاندیدا‌ها امکانات مساوی در اختیار داشته باشند و اعضای مجمع در یک زمان معینی در یکی از سالن‌های وزارت ورزش و جوانان جمع شوند و نامزد‌ها بیایند و برنامه هایشان را ارائه دهند چرا که در مجمع، زمان محدود است و در یک زمان محدود نمی‌شود به همه مسائل رسیدگی کرد. لازمه این موضوع اختصاص امکانات مساوی بین کاندیدا‌ها است.

فائقی:  انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ حالا شائبه تقلب به وجود آمده است/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

با نامه جعلی به دنبال برکناری دبیر فدراسیون رفتند، یعنی او کارش را به خوبی انجام داده است

رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در خصوص سالم بودن انتخابات این فدراسیون تصریح کرد: رقابت در این انتخابات نزدیک است و به همین دلیل حساسیت‌ها زیاد شده است. در وزنه برداری حساسیت بالا است و پیش بینی‌ها حاکی از رقابت نزدیک نامزدهاست. بحث دیگری هم که باید بگویم این است که برخی حواشی عامدانه در حال شکل گیری است. این که می‌گویند با نامه جعلی به سراغ برکناری دبیر فدراسیون رفتند، یعنی آن دبیر کارش را به خوبی انجام داده است.

انتخابات سرپرست برای فدراسیون، یعنی پایانی به شائبه‌ها 

فائقی افزود: این کار‌ها به خاطر نگرانی بعضی از دوستان است، البته برخی از آب گل آلود ماهی می گیرند. باید یکی از کاندیدا‌ها پیش قدم شود و دیگران را دعوت کند و همان‌ها تصمیم بگیرند که جو نامساعد را از بین ببرند. همیشه در انتخابات حواشی وجود دارد. اما وقتی وزارت ورزش برای انتخابات یک سرپرست معرفی می‌کند نشانه خوبی است و شائبه‌ها به حداقل می‌رسد.

فائقی:  انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ حالا شائبه تقلب به وجود آمده است/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

خودمان نگذاریم متن به حاشیه غلبه کند

معاون سابق سازمان تربیت بدنی گفت: در کل وزارت ورزش و جوانان در انتخابت فدراسیون وزنه برداری نسبت به بقیه رشته‌ها بهتر عمل کرد. باید از این فضا استفاده بهتری کنیم و نگذاریم متن به حاشیه غلبه کند. البته که همان خودِ کاندیدا‌ها بهتر است این موضوع را رعایت کنند. مراقبت‌ها در حال حاضر در این انتخابات خوب بوده است و همه مان باید دست به دست هم بدهیم و یک انتخابات درست را به پایان برسانیم.

فائقی:  انتخابات الکترونیکی را باید در یک مجمع کم اهمیت‌تر آزمایش می‌کردند/ حالا شائبه تقلب به وجود آمده است/ خودمان به تولید حاشیه کمک نکنیم

رئیس بعدی با چند چالش اساسی روبرو خواهد بود

قائقی درخصوص مهمترین چالش رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت: رئیس جدید سختی‌های بسیاری خواهد داشت. اولین مشکل کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک است و رئیس جدید باید بر این محدودیت ها غلبه کند. موضوع دوم این است که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های ارزی رئیس فدراسیون باید فکری به حال این موضوع نیز بکند.  نکته مهم دیگر بازسازی ارتباطات بین المللی است که در رشته وزنه برداری به شدت محتاج ارتباطات بین المللی هستیم و رئیس جدید باید جایگاه کشور در این موضوع را ارتقا بدهد. آن هم وقتی که ما سال‌ها قهرمان سنگین وزن در دنیا بودیم که از مهمترین مدال‌های المپیک است، اما روابط بین الملل خوبی در فدراسسیون جهانی و آسیایی نداریم. به نظر من این ۳ موضوع مهمترین چالش‌های رئیس جدید است.

او ادامه داد: در بحث فنی هم در وزنه بردرای باید در رده‌های پایه به سراغ پرورش جوانان برویم چرا که برخی از نامداران این عرصه، سن شان در حال افزایش است و دوباره باید از پایه این رشته  تقویت شود تا بتوانیم مدال‌های گذشته را حفظ، تکرار و بیشتر کنیم.


بیشتر بخوانید:

اعتراض به الکترونیکی شدن انتخابات وزنه‌برداری/ اعضای مجمع به شیوه سنتی رای می‌دهند؟

برگزاری اولین انتخابات الکترونیکی در فدراسیون‌های ورزشی

بیرانوند: ۹ نامزد انتخابات فدراسیون وزنه برداری تایید صلاحیت شدند


انتهای پیام/

اظهارات رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتخابات این فدراسیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار