فرد گنج یاب طعمه مرگ شد/مهار آتش سوزی یک مغازه زغال فروشی/دستگیری ۴۱۰ متهم تحت تعقیب در ممسنی

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه بیست و چهارم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

فرد گنج یاب طعمه مرگ شد

فرمانده انتظامی لارستان از مرگ فردی در بخش بنارویه این شهرستان خبر داد که جویای گنج بود.

سرهنگ داود امجدی گفت: در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر مرگ مشکوک در بخش بنارویه، بلافاصله ماموران کلانتری به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که فرد مذکور به همراه چند نفر از دوستانش در حین حفاری برای کشف گنج بوده اند که ناگهان صخره‌ای بر روی وی ریزش کرده و باعث مرگ وی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد، تصریح کرد: میراث کهن این سرزمین متعلق به تمامی افراد جامعه است و هیچ کس حق تملک و سرقت آنان را ندارد؛ لذا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق داخل خودرو با ۳۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با ۳۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دلاور القاصی مهر گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت داخل خودرو در خیابان والفجر این شهرستان، ماموران تجسس دایره مبارزه با سرقت کلانتری ۳۱ جنت این فرماندهی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران کلانتری با بررسی‌های میدانی و با افزایش گشت زنی‌های هدفمند در محدوده سرقت، موفق شدند فردی در حین سرقت از یک سواری پراید را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ القاصی مهر با اشاره به اینکه متهم چند مورد سابقه کیفری را در پرونده خود دارد، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در بازجویی‌های علمی پلیس، به ۳۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه متهم پس از انجام تحقیقات تکمیلی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست با رعایت تدابیر پیشگیرانه از سرقت مانند نصب سیستم دزدگیر و استفاده از قفل و تجهیزات ضد سرقت، سارقان را در انجام عمل مجرمانه ناکام بگذارند.

دستگیری ۴۱۰ متهم تحت تعقیب در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: در چهار ماه اول سال جاری، ۴۱۰ نفر از محکومان تحت تعقیب در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمد هاشم قسام بیان داشت: در راستای اجرای طرح دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب، با هماهنگی مقام قضائی و با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه مجرمین متواری در نقاط گوناگون شهرستان ممسنی شناسایی شد.

وی افزود: ماموران با انجام عملیات‌های متعدد و غافلگیرانه، موفق شدند در ۴ ماهه اول سال جاری، تعداد ۴۱۰ نفر از این افراد را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: در پرونده و سوابق این افراد جرایمی از جمله سرقت، خرید اموال مسروقه، تخلفات مالی، ایراد ضرب و جرح، کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و عدم پرداخت مهریه به چشم می‌خورد.

سرهنگ قسام تصریح کرد: پلیس در راستای برخورد با مجرمان و شناسایی و دستگیری آنان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

توقیف کامیون حامل ۲۵ تن گندم قاچاق

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک کامیون حامل ۲۵ هزار و ۹۸۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران ایست و بازرسی "شهید جنتی فر" این شهرستان با انجام گشت زنی هدفمند و کنترل خودرو‌های عبوری، یک کامیون حامل بار گندم را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این کامیون، موفق شدند میزان ۲۵ هزار و ۹۸۰ کیلوگرم گندم قاچاق و فاقد هر‌گونه مجوز حمل کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه، ۷۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳ تن شکر خارجی قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از کشف ۳ تن شکر خارجی قاچاق در بازرسی از یک وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار با اعلام این خبر گفت: مأموران یگان امداد این شهرستان حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور‌های اصلی، به یک وانت نیسان مشکوک و به راننده آن دستور ایست دادند.

وی تصریح کرد: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی انجام شده موفق به کشف ۳ تن شکر خارجی قاچاق شدند و متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ فداکار با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان، ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

منزل مسکونی در محاصره آتش

یک آپارتمان در طبقه دوم ساختمان مسکونی واقع در شهرک گلستان عصر روز گذشته دچار آتش سوزی شد.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با وقوع این حادثه و اطلاع به سامانه ۱۲۵ ،آتش نشانان ایستگاه ۸ به همراه خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در شهرک گلستان حرکت کردند.

وی افزود: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی آتش در حال زبانه کشیدن است و هر لحظه نیز بر حجم آن افزوده می‌شود.

عدلو ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله ببا قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل پرداختند و با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و با استفاده از لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش رسانده و همزمان به جستجو در طبقات برای نجات افراد گرفتار شده احتمالی پرداختند که خوشبختانه هیچ یک از ساکنان ساختمان گرفتار و یا مصدوم نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی از طرف کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، ابراز داشت: آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند این آتش سوزی را مهار کرده و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

مهار آتش سوزی یک مغازه زغال فروشی در میدان مصدق

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد: یک مغازه مملو از زغال و جارو به مساحت ۸۰ مترمربع در مجاورت ساختمان مسکونی قدیمی به علت نامعلومی به یکباره آتش گرفت و کاملا شعله ور شد. 

علیرضا عدلو افزود: با اطلاع رسانی به سامانه ۱۲۵، نیرو‌های عملیاتی از ایستگاه‌های ۱۹، ۹، ۳ و ۱۲  به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در میدان مصدق شیراز اعزام شدند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق مغازه و کشیدن لوله‌های آبدهی از چند جهت از طریق پشت بام، خود را به داخل مغازه رسانده و شعله‌های آتش را مهار و خاموش کردند.

عدلو بیان کرد: نیرو‌های عملیات بعد از سه ساعت تلاش، موفق به مهار و خاموش کردن این آتش سوزی شدند و پس از ایمن سازی ولکه گیری محل حادثه، اجناس نیمه سوخته موجود در محل حادثه را به خارج از مغازه انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع به سامانه ۱۲۵ و حضور سریع آتش نشانان در محل حادثه، از بروز خسارت بیشتر و سرایت شعله‌های آتش به ساختمان‌های اطراف جلوگیری شد و همچنین این حادثه هیچگونه مصدومی در پی نداشت.

وی گفت: بررسی کارشناسی در مورد دلایل وقوع این آتش سوزی و برآورد میزان خسارات وارده هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست انجام است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار