عجیب‌ترین روز‌ها در تقویم جهانی که مرغ پخته هم از شنیدن آن خنده‌اش می‌گیرد!

در تقویم جهانی علاوه بر مناسبت‌های معقول روز‌هایی با نام های عجیب و غریب نیز ثبت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما شما هم این روزها، روز‌هایی را که به نام‌های عجیب و غریب نام گذاری شده اند در فضای مجازی دیده اید روز‌های از مارمولک و گربه بگیر تا خواب و خنده که یک روز خاص در تقویم جهانی به نامشان ثبت شده است. کاربران فضای مجازی هم به این روز‌های عجیب و غریب واکنش نشان دادند و بعضی از آن‌ها را نوعی مسخره بازی برای خندیدن از نام عحیب و غریبشان دانستند، برخی هم خواستار روز‌های عجیب و غریب تری بودند که ساخته ذهنشان بود. در ادامه چند نمونه از این روز‌های جهانی عجیب و غریب را باهم مرور می‌کنیم.

جهان با روز‌های عجیب از مارمولک و گربه بگیر تا خواب و خنده

روز جهانی «توالت»
فلسفه اصلی پشت این نام‌گذاری، بحران نداشتن توالت در کشور‌هایی مثل هند و کشور‌های آفریقایی است که بهداشت فردی و عمومی افراد را به خطر می‌اندازد. در سال ۲۰۱۳ سازمان ملل برای بالا بردن آگاهی جهانی باهدف مقابله با این بحران بهداشتی، روز ۱۹ نوامبر را روز جهانی توالت نامید.

روز جهانی «مارمولک»
روز ۱۴ آگوست روز جهانی مارمولک است. جالب است بدانید که مارمولک برای چرخه محیط زیستی اهمیت بسیار زیادی دارد و گونه سمندر‌ها با کمترین آلودگی در محیط زیست از بین می‌رود و بسیار حساس است.

روز جهانی «هر چه دوست داری بخور»
۱۱ مِی به نام روز «هر چه دوست داری بخور» ثبت شده تا کسانی که با رژیم‌های سخت دست و پنجه نرم می‌کنند حداقل یک روز از سال را به رژیم‌شان خیانت کنند و هرچه دوست دارند بخورند.

روزجهانی «خواب»
فلسفه روز جهانی خواب به قرون وسطی برمی‌گردد؛ آدم‌های آن دوران عقیده داشتند هرکسی که در این روز دیرتر از همه بخوابد، تمام سال بی‌حال خواهد بود. فنلاندی‌ها از سال‌ها پیش این سنت را در ۲۷ جولای انجام می‌دادند.

روز جهانی «حرف زدن مثل یک دزد دریایی»
دو هنرپیشه، روزی که داشتند راکت بال (نوعی تنیس بدون تور) بازی می‌کردند، باعث به وجود آمدن این مناسبت شدند. در طول بازی آن‌ها درست مانند دزدان دریایی حرف می‌زدند و به این نتیجه رسیدند که بهتر است برای این که بیشتر از این لحن لذت ببرند روز ۱۹ سپتامبر را به این نام نام گذاری کنند.

روز جهانی «خنده»، «بغل کردن فرزند»، «خوردن کراکر روی صفحه کلید»، «گربه»، «مارمولک»، «رژ لب» و بسیاری از روز‌های عجیب و غریب دیگر هم در تقویم جهانی به ثبت رسیده است.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لی لی
۲۱:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
من هوس مرغ پخته کردم
Iran (Islamic Republic of)
بیچند
۲۰:۴۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چ جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
جالبه ها
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۷:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
هر ماه به مناسبتهای مختلف پنج روز تعطیله به غیر از پنج شنبه و جمعه ها تازه ما بین التعطیلین داریم اینها باعث تنبلی ما شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۵ تير ۱۳۹۸
واقعا بی کارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
دایی کریم
۱۵:۰۰ ۲۵ تير ۱۳۹۸
خب کجاش خنده داشت