طرح آزاد راه اراک - خرم‌آباد تاپایان امسال به بهره برداری می رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه تا پایان امسال قطعات دو، سه و چهارطرح آزادراه اراک - خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد گفت: جاده جدید پلدختر کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه طول طرح آزادراه اراک - خرم‌آباد ۱۳۴ کیلومتر است اظهار داشت: قطعه اول این طرح از سمت بروجرد مشکل معارض دارد که توسط کارفرما و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است، ولی قطعات دو، سه و چهار این طرح پیشرفت برخوردار است و جز قطعه یک این طرح حدود ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده در فصل کاری که در آن هستیم حداکثر استفاده را کنیم که مراحل پایانی کار در حال انجام و آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده و همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال قطعات دو، سه و چهار طرح آزادراه اراک - خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: با بهره‌برداری از سه قطعه دو، سه و چهار طرح آزاد راه اراک - خرم‌آباد کمک شایانی به کاهش زمان طول سفر می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار طرح آزادراه اراک - خرم‌آباد از محل سرمایه‌گذاری تامین می‌شود که ۶۰ درصد این اعتبار توسط وزارت راه و شهرسازی و ۴۰ درصد توسط قراره گاه خاتم‌الانبیا (ص) تامین شده است که در همین راستا تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه شده که از این میزان ۴۰۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده و خوشبختانه از لحاظ تامین مالی این طرح مشکلی وجود ندارد.

محمد گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در استان لرستان در حال حاضر ۸طرح با مبلغ اولیه پیمان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد که در برخی از این طرح ها مشکل اعتباری وجود دارد.

وی تصریح کرد: شروع طرح  جدید در استان لرستان در حال حاضر در دستور کار نداریم فقط برنامه‌ریزی شده با توجه به جاده آسیب‌پذیر پلدختر که در کنار رودخانه بود و در سیلاب اخیر استان دچار آسیب شد، وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی کرد یک راه جدید جایگزین که از کنار رودخانه عبور نمی‌کند و دارای تونل‌های طولانی و زیادی است تبدیل به قرارداد شده که دو هفته آینده با حضور اسلامی ساخت جاده جدید پلدختر کلنگ‌زنی می‌شود و همچنین زیرگذر‌های ساخته شده توسط قرارگاه نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/م

بهره‌برداری ازطرح آزاد راه اراک - خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۲۲:۴۲ ۲۱ تير ۱۳۹۹
سلام به همه زحمتکشان جاده خرم آباد -اراک ازسپاه عزیزو تمامی کارگران تلاشگر و شجاع خواهشمندیم که زودتر اتمام سال 99 این پروژه ی عظیم را به پایان برسانید .انشآءا... ومامردم ایران دستان توانمندشمار را میبوسیم از شما بسیاربسیارممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
همش وعده وعید . هرسال میگن سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۱:۵۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ، فاز اول آزاد راه خرم آباد به اراک که تا بروجرده قرار بود که اوایل سال ۹۸ افتتاح بشه ، خواهشمندیم پیگیری کنید که کی افتتاح میشه
آخرین اخبار