استاندار لرستان خبر داد؛

پایان تعمیر ۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی سیل زده لرستان

خادمی با اشاره به اینکه تعمیر ۱۴ هزار و ۸۸۷ واحد مسکونی در استان لرستان آغاز شده است، گفت: تعمیر ۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،سید موسی خادمی گفت:  در استان لرستان برای بازسازی مناطق و واحد‌های سیل زده این استان با بیان اینکه ۵۰ درصد کمک بلاعوض و کل تسهیلات بانکی به کشاورزان اختصاص یافته است، گفت: تأیید خسارت‌ها در بخش کشاورزی کار را کند کرده است.

استاندار لرستان درباره میزان کلی خسارات وارده به بخش کشاورزی این استان گفت: کل خسارت در بخش کشاورزی این استان ۴۳۰ میلیارد تومان و کمک بلاعوض ۵۷ میلیارد تومان برآورد شده که از مبلغ کمک بلاعوض تاکنون ۶ میلیارد تومان مصوب و حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

خادمی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ پرونده به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در بخش کشاورزی به بانک‌ها معرفی شده اند، افزود: برای ۵ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و ۴ و نیم میلیارد تومان نیز به کشاورزان پرداخته شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در استان لرستان برای بازسازی مناطق مسکونی نیز گفت: در بخش مسکن ۳۰ هزار نفر برای دریافت ۵۷۲ میلیارد تومان به بانک ها، معرفی شده اند و ۲۷ هزار و ۲۰۵ قرارداد به مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان منعقد و ۲۶ هزار و ۵۰ وام به مبلغ ۴۸۹ میلیارد تومان به سیل زدگان پرداخت شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعمیر ۱۴ هزار و ۸۸۷ واحد مسکونی آغاز شده است، گفت: تعمیر ۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی پایان یافته است.

خادمی درباره خساراتی که سیل ابتدای سال به مسیر و راه‌های استان لرستان وارد کرده نیز اشاره کرد و در این باره گفت: سیل ابتدای امسال خسارت جدی به راه‌های استان لرستان وارد کرد که اکنون همه این راه‌ها برقرار شده است، اما با دوام نیست که از جمله این راه‌ها محور خرم آباد به پلدختر است.

وی با بیان اینکه دولت در دو سه هفته اخیر اعتبارات ساخت راه‌های آسیب دیده را تصویب کرده است، گفت: از آن مبلغ ۵۰ درصد اختصاص یافته است. ساخت هفت پل بزرگ در استان آغاز شده است و قرارداد ساخت ۲۵ کیلومتر از ۶۰ کیلومتر راه آسیب دیده محور خرم آباد به پلدختر منعقد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در این ۲۵ کیلومتر بیش از ۲ کیلومتر تونل احداث می‌شود، گفت: ۷ کیلومتر نیز از جاده قبلی فاصله دارد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره کمک‌های غیرنقدی که مورد نیاز است نیز گفت: از ۱۰ هزار بسته اقلام معیشتی که قرار بود بین سیل زدگان توزیع شود بیش از ۶ هزار بسته توزیع شده است. همچنین کولر جزو اقلام توزیعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و هلال احمر نیست و خیرین آن را برای سیل زدگان تأمین می‌کنند.

خادمی درباره روند بازسازی مناطق سیل زده استان لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۳ مدرسه در استان لرستان به علت سیل تخریب شد، گفت: ساخت ۳۰ مدرسه آغاز شده است. از این ۳۰ مدرسه ساخت ۱۵ مدرسه تا ابتدای مهر به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۸۰ مدرسه نیز به صورت پیش ساخته تا ابتدای مهر آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: تعمیر ۹۰ مدرسه آسیب دیده نیز آغاز شده که کار ۳۰ مدرسه رو به پایان است. تاکنون برای ساخت ۱۴ مدرسه زمین تأمین نشده است. /

انتهای پیام/د

تعمیر ۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی سیل زده استان لرستان پایان یافته است

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.