کندی ورود سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در کرمان با بیان اینکه امروز کشاورزی چاره‌ای جز افزایش بهره‌وری ندارد گفت: ورود سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی به کندی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور صبح امروز در دیدار با فدایی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کشاورزی در مرحله اول یک فعالیت اجتماعی است گفت: مدیریت کشاورزی در شرایط فعلی کم‌آبی سخت است.

او با بیان اینکه امنیت غذایی کشاورز با وجود بخش کشاورزی تامین می‌شود و کار پیچیده‌ای است گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی نقش مهمی در اجرای سیاست‌های کشاورزی کشور دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان یک سازمان پیشرو است و بسیاری از اقدامات آن الگو شده است عنوان کرد: ۲۵۰ هزار نفر از مهندسین کشاورزی کشور عضو سازمان نظام مهندسی هستند و سطح دانش بالایی دارند.

او با بیان اینکه ارتقای دانش کشاورزی در بین کشاورزان برای ما بسیار اهمیت دارد و امروز کشاورزی چاره‌ای جز افزایش بهره‌وری ندارد گفت: در استان کرمان ۱۵ هزار مهندس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی هستند و این افراد سوابق بسیار خوبی دارند.

رمضان‌نژاد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت نیرو‌های جوان را در برنامه داریم و امروز جوان‌گرایی اولویت کشور است افزود: تحریم مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده، اما در بخش کشاورزی به فرصت تبدیل شده است.

او با بیان اینکه در ایجاد گلخانه‌ها هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و کار‌ها بسیار تسهیل شده است گفت: برای رونق تولید باید ورود سرمایه‌گذار را تسهیل کرد و در بخش کشاورزی ورود سرمایه‌گذاران مقداری به کندی انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه متوسط زمان صدور پروانه‌ها و مجوزات کشاورزی از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش پیدا کرده است افزود: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در دستور کار است و بر آن متمرکز شده‌ایم.

او با بیان اینکه کرمان در خرما و پسته یک استان موفق و پیشگام است و اگر بتوانیم با برنامه دقیق بهره‌وری اقدام کنیم کشاورزان ما بیشتر نفع می‌برند گفت: بخشی از فارغ‌التحصیلان کشاورزی برای کار در مزرعه نیازمند مهارت‌آموزی هستند و باید این کار انجام شود تا بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

رمضان‌نژاد با اشاره به اینکه مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود و تاکنون چند مرکز در سطح کشور افتتاح شده است بیان کرد: در این مراکز بخشی از امورات اداری کشاورزان نیز انجام می‌شود.

استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد بخش کشاورزی استان است گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی استان کرمان بیکار‌ند.

محمدجواد فدائی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی زیادی در استان وجود دارد که بیکار هم هستند اظهار داشت: باید با یک برنامه دقیق و مدون از این ظرفیت و این دانش علمی در سطح استان استفاده کرد.

او با بیان اینکه کار‌ها در بخش کشاورزی کند پیش می‌رود و در اجرا مسیر طولانی داریم گفت: در مجموع استان حرکت بهره‌وری در بخش کشاورزی در کند است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه منابع آبی در استان کرمان زیرزمینی است تصریح کرد: بارش‌های امسال در سطح کشور تاثیر آنچنانی در منابع آبی استان کرمان نداشته است.

او با بیان اینکه میزان بهره‌وری در بخش کشاورزی استان کرمان بسیار اهمیت دارد چرا که ما استان بسیار کم‌آبی هستیم عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است و باید برای این همه برداشت منابع آبی در کرمان برنامه برای افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

فدائی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای در استان باید افزایش پیدا کند و از کشت محصولات آب‌بر در استان جلوگیری کرد گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان باید تسهیل شود تا با استفاده از منابع مالی جدید هم بهره‌وری را افزایش داد و هم از دانش روز در کشاورزی استفاده کنیم.

او با بیان اینکه بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان کرمان سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد بخش کشاورزی استان است که با تجمیع آن می‌شود از این منبع مالی عظیم برای خود کشاورزان استفاده کرد افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کرمان بسیار زیاد است که باید این فرصت‌ها معرفی شود.
انتهای پیام/ی

باید به سمت کشت گلخانه ای و تولید محصولات کم آب برویم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار