ارسال اطلاعاتی جدید از خورشید توسط کاوشگر خورشیدی ناسا

کاوشگر خورشیدی پارکر در ماموریت‌های خود پیرامون خورشید اطلاعات ارزشمندی را از این ستاره غول‌آسا کسب کرده است.

ارسال اطلاعاتی جدید از خورشید توسط کاوشگر خورشیدی ناسابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر خورشیدی ناسا توانسته است به تازگی تا حد ممکن به خوشید نزدیک شود و اطلاعات ارزشمندی را از این ستاره غول‌پیکر بدست آورد. کاوشگر خورشیدی ناسا که پارکر نام دارد، توانست در ماموریت نخست خود به سمت ماه، داده‌های زیادی را کسب و به مراکز تحقیقاتی زمین ارسال کند.


بیشتر بخوانید: همکاری گسترده ناسا با شرکت‌های بزرگ صنعت فضایی در پروژه Space X


ناسا حجم اطلاعات ارسال شده از سوی کاوشگر خورشید خود را ۲۲ گیگابایت اعلام کرده است. با توجه به اطلاعات محدود دانشمندان در مورد خورشید و جزییات واکنش‌های شیمیایی درون آن، تحقیقات جدید می‌تواند تا حد زیادی بر آگاهی دانشمندان و محققان علوم فضایی بی‌افزاید و حتی نظریات بدست آمده از خورشید در گذشته را رد کند.

کاوشگر خورشیدی ناسا اطلاعات دانشمندان از خورشید را افزایش می‌دهد

به لطف پیشرفت‌های اخیر سازمان‌های فضایی و شرکت فعال در زمینه تولید و طراحی تجهیزات فضانوردی، دانشمندان توانسته‌اند کاوشگر‌ها و ماهواره‌هایی مدرن را ساخته و به فضا ارسال کنند. قطعا کاوشگر‌های نسل جدید چه از لحاظ ارتباط با مراکز تحقیقاتی روی زمین و چه در زمینه کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیارات و اجرام آسمانی از توانایی بسیار بالاتری نسبت به کاوشگر‌های قدمی‌تر برخودار هستند.

ارسال اطلاعاتی جدید از خورشید توسط کاوشگر خورشیدی ناسا

دانشمندان ناسا ضمن ابراز خرسندی خود در نخستین گام ماموریت پارکر به مردم و علاقمندان به علوم فضایی وعده دادند به زودی پارکر ماموریت جدیدی را آغاز می‌کند. دانشمندان پس از بررسی اطلاعات ارسالی پارکر، آن‌ها را بررسی و نتایج را در اختیار عموم قرار می‌دهند. تاریخ سفر بعدی کاوشگر پارکر به سمت ماه ۲۴ مرداد ماه سال جاری اعلام شده است.

ارسال اطلاعاتی جدید از خورشید توسط کاوشگر خورشیدی ناسا

با توجه به حرارت و انرژی بسیار زیاد خورشید کاوشگر نمی‌تواند مدت زیادی را در نزدیکی این ستاره حضور داشته باشد و مجبور است پس از کسب اطلاعات مورد نظر به سرعت از خورشید فاصله گرفته و پس از مدتی دوباره به سمت آن بازگردد.

انتهای پیام/

موفقیت کاوشگر خورشیدی ناسا در انجام نخستین ماموریت خود

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار