اشرف غنی:

با تمام سنگ اندازی ها انتخابات در وقت معین آن برگزار خواهد شد/ یک صلح ملی می‌خواهیم نه قومی و جناحی

رئیس جمهور افغانستان طی سخنرانی در مراسم نماز عید سعید قربان تاکید کرد که صلح آرزوی تمام مردم افغانستان است اما ما یک صلح ملی می‌خواهیم، نه قومی و جناحی.
 
 
با تمام سنگ اندازی ها انتخابات در وقت معین آن برگزار خواهد شد/ یک صلح ملی می‌خواهیم نه قومی و جناحیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماز عید سعید قربان صبح امروز با حضور پررنگ مقامات عالیرتبه دولتی و اقشار مختلف مردم در ارگ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جریان سخنرانی اش پس از مراسم برگزاری نماز عید قربان در ارگ ریاست جمهوری گفت: «حکومت تلاش می‌کند که از تلفات غیر نظامیان جلوگیری کند اما کسانی که ترور را وسیله این می‌دانند که افغان‌ها و حکومت را مجبور به اطاعت کنند، صدبار دوباره فکر کنند، زیرا این ملت، ملتِ تسلیم شدن به زور نیست و در طول هزاران سال هویت ملی خود را حفظ کرده است.»
اشرف غنی افزود: «صلح آرزوی تمام مردم است، اما ما یک صلح ملی می‌خواهیم، نه قومی و سمتی. صلحی می‌خواهیم که عزت مردم افغانستان در آن حفظ شود و کودکان و زنان از مکتب و کسب علم محروم نشوند و دیگر شلاق بر ملت عظیم افغانستان حاکم نباشد.»

محمد اشرف غنی افزود: ملت یک دولت کارا و مسئول می‌خواهد که با شهروند مسئول بتواند افغانستان را آباد کند که این بدون انتخابات صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: «اکنون وقت آن فرا رسیده است که صلح در کشور تامین شود، اما از چه راه و با چه مکانیزمی؟ بدون شک یک حکومت ضعیف نمی‌تواند در مراحل مختلف صلح با قوت و قدرت چانه‌زنی کند، لذا باید یک حکومت باصلاحیت و قدرتمند این پروسه ملی را رهبری کند.»

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: «با تمام سنگ‌اندازی‌ها انتخابات در وقت معین آن برگزار خواهد شد و بدون انتخابات وطن ساخته نمی‌شود و تا زمانی که مردم حرکت نکنند تغییری در وضعیت‌شان ایجاد نخواهد شد.»

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات ضروری و حیاتی است بیان داشت: روند صلح را ما ممکن ساختیم و در صلح باید مساوات هر افغان با افغان دیگر تامین شود.

رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد که هیچ گاه به عقب نمی‌رویم و به جلو خواهیم رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار