نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:

تکیه بر اعتقادات شیعی در کنار حفظ وحدت امری اجتناب‌ناپذیر است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: زندگی در کشور شیعی افتخار بزرگی است و بر همین اساس باید نسبت به گرامیداشت عید بزرگ شیعیان در جامعه اهتمام جدی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، با اشاره به عید غدیر خم و اهمیت ماجرای غدیر، اظهار داشت: انکارکننده غدیر و ماجرای امامت امیرالمومنین (ع) ناچار است که به نقص دین اقرار کند.

او افزود: این موضوعی جاافتاده و نماد اتمام دین است و بر همین اساس ابلاغ پیام خداوند به مسلمانان در این موضوع اکمال دین نامیده شده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: حاکم بودن ولایت امام علی (ع) در جامعه افتخار بزرگی است و بر همین اساس باید با تاکید بر اعتقادات جشن‌های بزرگ و درخور شانی بگیریم.

او ادامه داد: حفظ وحدت اسلامی در جامعه جزو اصول اساسی است، اما در کنار این موضوع باید به حفظ اعتقادات خود نیز دقت کنیم.

حجت‌الاسلام قریشی، سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشته و ابراز داشت: مقاومت این بزرگواران در برابر شکنجه‌های رژیم بعثی عامل رحمت الهی است و باید قدردان چنین دارایی‌هایی باشیم.

او، گفت: آزادگان باید تلاش کنند تا سرمایه عظیم خود را تا نهایت حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه، ضمن یادآوری سالروز کودتای ۲۸ مرداد، این اتفاق را حاصل برخی فشار‌های داخلی توسط عوامل آمریکا دانست و گفت: جنایات آمریکا نباید از ذهن مردم پاک شود چراکه این جنایات دائما بوده و امروز هم دسیسه‌گری‌های خود را ادامه می‌دهد.

وی، افزود: روش استعمارگران همیشه همین بوده که از طریق خائنان داخلی در میان مردم نفوذ کرده و با کشاندن انقلابی‌ها به سمت ریزش شرایط را برای نابودی انقلاب‌ها تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که دشمن در تلاش برای ساختن غیرخودی از نیرو‌های خودی است.

او پیام رهبر انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی را برای تمام مدیران لازم دانست و گفت: ایشان خدمت به محرومان را به نفع خود افراد دانسته‌اند و بر همین اساس باید تمام مدیران و مسئولان در تمام جایگاه‌ها به این پیام دقت کرده و برای خود به‌عنوان اساسنامه خدمت به محرومان ثبت کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، در خصوص مبانی انتخاب نمایندگان مناسب برای مجلس، بیان داشت: باید افرادی انتخاب شوند که صلاحیت و لیاقت کافی برای نمایندگی اقشار مختلف مردم را داشته باشند.

وی، تعصب نسبت به اسلام را جزو ضروریات نمایندگی عنوان کرد و گفت: برخی افراد وقتی برای خودشان تهدیدی پیش می‌آید اقدام و عکس‌العمل نشان می‌دهند، اما در برابر تهدید دین ساکتند. این افراد شایسته نمایندگی نیستند.

حجت‌الاسلام قریشی، هزینه انتخاباتی بالا را یکی از شرایط عدم احراز صلاحیت برای خدمت دانست و تاکید کرد: اینکه نمایندگان همانند مردم عادی زندگی کنند و از هزینه و ریخت و پاش جلوگیری کنند را باید مدنظر داشت.

او دارا بودن تحصیلات و تخصص متناسب با شرایط روز را یکی از شروط اصلی و مهم نمایندگی نام برد و ابراز داشت: این اصل را باید مدنظر داشته باشیم که افراد شایسته را به میدان خدمت بفرستیم.

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.