انگلیس: برجام گواهینامه‌ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد یکی از راه‌ها برای حل مشکلات جاری از جمله در تنگه هرمز، شروع گفت‌وگو با ایران است.

انگلیس: برجام گواهینامه‌ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد یکی از راه‌ها برای حل مشکلات جاری از جمله در تنگه هرمز، شروع گفت‌وگو با ایران است

نماینده انگلیس مدعی شد: «برجام گواهینامه‌ای برای ایران نیست که بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!»

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: «یکی از راه‌ها برای رسیدگی به مشکلات جاری از جمله در تنگه هرمز، شروع گفت‌وگو با ایران است. کشور من احترام زیادی برای مردم ایران و فرهنگ این کشور قائل است و ایرانی‌ها فرهنگ بسیار غنی دارند. ما نیز قبول داریم که ایران حق دفاع از خود را دارد، ولی راهی که این کشور در پیش گرفته است به برخی مشکلات منطقه‌ای منجر شده است!»

وی با نادیده گرفتن سستی کشور‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی شان، گفت: «سیاست انگلیس در قبال ایران جلوگیری از رسیدن این کشور به توانمندی سلاح اتمی است و بهترین راه نیز تلاش برای حفظ برجام است. از ایران می‌خواهیم به تعهدات خود به صورت کامل باز گردد. راه حلی بهتر وجود ندارد و جای گزینی برای آن نیز نیست.»

وی ادامه داد: «ما به صورت کامل به اجرای اینستکس برای تجارت مشروع با ایران پای‌بند هستیم. از تلاش‌های مکرون نیز در این خصوص که با هماهنگی کامل با سه کشور اروپایی صورت می‌گیرد حمایت می‌کنیم.»

نماینده انگلیس با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی و اعزام ناوگان انگلیس به منطقه گفت: «این نفتکش همچنان در توقیف است و به سود همه کشورهاست که از آزادی تردد در تنگه هرمز حمایت کنند. ما از اقدام جبل الطارق نیز در توقیف نفتکش ایرانی و دنبال کردن رویه قضایی استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۴:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۴:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد خداوند جل جلاله :
اولا تا بوده و نبوده انگلیستان در تمامی دنیاو منطقه خاور میانه و سرتا سر جهان اسلام و خلیج فارس ایجاد تنش و جنگ و استعمارگری بپا کرده ثانیا ایران قدرت منطقه هست و از منافع و حریم و حرمت دین و ناموس و وطن و ارزشهای انقلابیش دفاع میکند ثالثا به شما شیاطین هیچ ربطی ندارد که از اونور دنیا اومدیت در منطقه خلیج فارس فزولی مبکنید رابعا دوران تو سری خوری ایرانیان و زیر بار ظلم و ستم رفتنشان 40 ساله گذشته از انقلاب اسلامی ثالثا بادمجونات رو اجاق نسوزه برو خونت که همه شوهرانت منتظرتن گواهب نامه و برجامتون تو سرتون بخوره مسخرهای فاسقین لامذهبهای پست فطرتان شیاطین زامبیهای اهل جهنم بریت بمیرید تک به تکتون جانیان جنایتکاران بی رحمهای کودک کشان مظلوم کشان هنوز ذهن تاریخ ایران جرم و جنایات شما سفاکان غربی انگلیسی آمریکایی صهیونیستی سعودی داعشی و منافقین تروریستهای کوردل خائن را فراموش نکرده که بر سر ایران و ایرانیان چه مصیبتهایی و چه جنایتهایی انجام دادیت و همچنین در سر تا سر جهان اسلام بار آخرت باشه ضیفه از دهن کثیفت زر و ور می ترکونی همگیتون رو امت واحده حزب الله رسول الله ص از سر تا سر جهان اسلام به زباله دان تاریخ خواهند ریخت انشاءالله بزودی زود شاهد فروپاشی اروپا و آمریکاییهای ظالم و ستمگران سرمایه داران سرمایه دزدان مردم مستضعف خواهیم بود بریت به جهنم . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار