لاوروف: آمریکا از مدت‌ها پیش برای خروج از آی‌ان‌اف آماده شده بود

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر آمریکا نشان داد این کشور از مدت‌ها پیش برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده شده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر واشنگتن از نوعی که پیش از این طبق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ممنوع بود نشان می‌دهد آمریکا از مدت‌ها پیش برای خروج از ین پیمان محدودکننده تسلیحاتی آماده شده بود.

او در مراسم آغاز به کار نمایشگاه جنگ دوم جهانی در جمع رسانه‌ها گفت: آمریکا بسیار قبلتر حتی پیش از دوم اوت، زمانی که تعهدات قانونی دو طرف در چارچوب این پیمان به طور رسمی منقضی می‌شد برای این کار آماده شده بود.

وزیر خارجه روسیه گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم گرفته است از پیمان خارج شد. ظاهرا از آن زمان و شاید حتی زودتر، آن‌ها روند آماده‌سازی آزمایش ناقض پارامتر‌های این پیمان را آغاز کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، هم روز سه‌شنبه اعلام کرد این نوع آزمایش‌ها نمی‌تواند در یک بازه چند هفته‌ای و حتی چند ماهه آماده شود. وی افزود آمریکا از مدت‌ها پیش برای توسعه این توع تسلیحات برنامه‌ریزی کرده بود. پسکوف گفت این آزمایش موشکی نشان می‌دهد این واشنگتن و نه مسکو است که مسئول از بین رفتن این توافق تاریخی شده است.

پنتاگون روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا یک موشک کروز متداول را آزمایش کرد که قادر است اهدافی در فاصله بیش از ۵۰۰ کیلومتر را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار