ترامپ از ایران، روسیه و پاکستان خواست با داعش مبارزه کنند!

رئیس‌جمهور آمریکا از کشور‌هایی غیر از آمریکا از جمله ایران خواست اقدام به مبارزه با داعش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه از کشور‌هایی غیر از آمریکا از جمله ایران خواست اقدام به مبارزه با داعش کنند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های آمریکا برای خروج از افغانستان گفت: «آیا می‌خواهیم ۱۹ سال دیگر در افغانستان باقی بمانیم؟ فکر نمی‌کنم اینطور باشد.»

او در ادامه سخنانش تأکید کرد در یک مقطع زمانی، کشور‌هایی مانند افغانستان و عراق باید خودشان اقدام به مبارزه با داعش کنند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترامپ همچنین گفت کشور‌های دیگری غیر از آمریکا باید اقدام به مبارزه با داعش کنند. او از روسیه، پاکستان و ایران به عنوان مثال نام برد.

گروهک سَلَفی-تکفیری داعش سال ۲۰۱۴، بعد از اشغال بخش‌هایی از عراق و سوریه اعلام خلافت کرد. جامعه بین‌الملل با این ادعای این گروهک تروریستی مخالفت کرد.

دولت آمریکا اندکی بعد از اشغال‌گری‌های داعش ائتلافی را با هدف ادعایی حمله به این گروهک تروریستی تشکیل داد. این ائتلاف، علی‌رغم تبلیغات گسترده برای تشکیل، موفقیتی در مبارزه با داعش به دست نیاورد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر تهدید کرد در صورتی که کشور‌های اروپایی برای تحویل کردن اعضای اروپایی داعش اقدام نکنند آمریکا آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته پیش هم یکبار دیگر تهدید کرده بود در صورتی که کشور‌های اروپایی برای تحویل ۲۵۰۰ نیروی داعشی اقدام نکند، آمریکا آن‌ها را آزاد خواهد کرد.

او گفت: «ما ۲۵۰۰ پیکارجوی داعش داریم که می‌خواهیم اروپا تحویل بگیرد، چون آن‌ها داشتند به اروپا، یعنی به داخل فرانسه، به داخل آلمان و مکان‌های مختلف برمی‌گشتند. صبر می‌کنیم ببینیم تحویل می‌گیرند یا نه. اگر تحویلشان نگیرند احتمالاً مجبور می‌شویم آزادشان کنیم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا ميگي از سوريه و عراق بريم بيرون
معلوم ميشه نميخواي ما از بين ببريمشون
Germany
جواد
۲۳:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران و روسیه و پاکستان هم باید از آمریکا بخواهند تا دست از حمایت از داعش بردارند
آخرین اخبار