طرح گازرسانی به روستای کاکارضا بهره برداری شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح گازرسانی به روستای کاکارضا به نمایندگی از چهار روستای سلسله بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح گازرسانی به روستای کاکارضا به نمایندگی از چهار روستای سلسله بهره برداری شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در آیین بهره برداری از گازرسانی به روستای کاکارضا شهرستان سلسله با اشاره به شرایط کنونی کشور و فشار‌های دشمنان و بخصوص استکبار جهانی به جمهوری اسلامی و مردم، اظهار داشت: خوشبختانه به لطف خدا و همت والای مردم و مقاومت، ایستادگی و انسجامی که بین مردم وجود دارد و با حداقل‌ترین امکانات و بودجه‌ای که در اختیار دولت است تلاش شده که با مشارکت مردم و کمک دولت کار‌ها پیش برود و پروژه‌ای روی زمین نماند.

محمود ثمینی با تاکید بر اینکه باید نعمت جمهوری اسلامی را قدر بدانیم، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خدمات فراوانی به سراسر شهر‌ها و روستای کشور ارائه شده است، اما با اینحال هنوز ممکن است مشکلاتی وجود داشته و یا خدمات ارائه شده در خور شان مردم نباشد..

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش رو و تحریم‌های بی رحمانه استکبار، عنوان کرد: باید شکر کنیم که مردم قدرشناسی داریم که پا به پای مسئولان همت می‌کنند و به برکت این همراهی و همدلی، امروز در دنیا سربلند هستیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به خدمات صورت گرفته و لزوم تلاش بیشتر، خاطرنشان کرد: باید تلاشمان را بیشتر کنیم که خدمات رسانی بموقع به مردم صورت گیرد، باید در جایی که امکان کار وجود ندارد با صراحت به مردم اعلام کنیم و اگر امکان کار وجود دارد تلاش کنیم سرعت یابد و با توجه به محدودیت‌های آب و هوایی که پیش رویمان قرار دارد کار‌های عمرانی را تسریع کنیم.

ثمینی با اشاره به سیاست گذاری دولت برای گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی همچون صعب العبور بودن و یا عدم تامین منابع ممکن است برخی از این روستا‌ها هنوز انجام نشده باشد که با تلاش‌های شرکت گاز این روستا‌ها نیز بزودی انجام خواهند شد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در خارج از مرز‌های جمهوری اسلامی برای بدبین کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و لزوم هوشمندی مردم، عنوان کرد: علیرغم تنگنا‌های موجود، دولت خدمات قابل توجهی ارائه داده است، اما گاهی دشمنان فشار می‌آورند که بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد کنند، اما مردم هوشیار هستند و از دشمن نخواهند پذیرفت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام از درون جمهوری اسلامی، افزود: در سال جاری رویداد بزرگی به نام انتخابات دوره یازدهم را پیش رو داریم که با حفظ وحدت و همدلی و هوشیاری همچون سایر انتخابات برگزار خواهد شد، مردم همیشه ثابت کرده اند که هرگاه زمان انتخابات فرار برسد با وجود مشکلات موجود و تنگناها، این مشکلات را پای نظام نمی‌نویسند و با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

ثمینی با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخاباتی سالم، منصفانه، قانونمند و بی طرفانه، افزود: از مردم انتظار داریم که با نشاط بیشتر و پرشورتر از همیشه در این انتخابات شرکت کنند و برگ زرینی دیگر را بر افتخارات نظام بیفزایند.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ضریب گازرسانی به شهرستان‌های سلسله و دلفان در سال‌های قبل به ترتیب ۶۳ و ۲۳ درصد بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و گازرسانی به ۱۸۰ روستا خارج از اعتبارات تخصیص داده شده، اکنون ضریب گازرسانی در شهر سلسله به ۹۵ و در شهر دلفان به ۸۵ درصد رسیده است.

علی رستمیان با اشاره به پیشرفت‌های حوزه مخابرات در شهرستان‌های سلسله و دلفان، گفت: با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان‌ها توانستیم فیبرنوری شهرستان سلسله را با صرف ۴۰ میلیارد تومان و شهرستان دلفان را با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: در ملاقات اخیر با وزیر ارتباطات ۱۵ پک کامل با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به منطقه تخصیص داده شده که با فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران ارتباطات برای توزیع اعتبار شهرستان‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

رستمیان با اشاره به اینکه سال‌های قبل ۲۷۰ هکتار از اراضی سلسله به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده بود، افزود: اکنون این رقم به ۴۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین با انتقاد از مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: متاسفانه برغم اینکه سیل بسیاری از زیرساخت‌های جاده‌ای را در بسیاری از روستا‌های شهر‌های سلسله و دلفان تخریب کرده است، اما تاکنون حتی یک سانتی متر کار جاده سازی در این روستا‌ها انجام نشده است.

فرماندار سلسله نیز در این آیین با اشاره به اینکه روستای کاکارضا جمعیتی بالغ بر ۴۰۴ نفر دارد، افزود: طرح گازرسانی روستای کاکارضا به نمایندگی از چهار روستای شهرستان به بهره برداری رسیده که در مجموع برای آن‌ها بیش از پنج میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

شریف خسروی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان در حال انجام است، عنوان کرد: هشت روستا از این مجموع در بخش مرکزی و ۲۳ روستا در بخش فیروزآباد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۴ روستای شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت برغم تنگنا‌ها و مشکلات مالی موجود توانسته است اقدامات ارزنده‌ای را در راستای خدمت رسانی به مردم انجام دهد.

خسروی با اشاره به اینکه کاکارضا یکی از مناطق زیبا و گردشگر پذیر شهرستان است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده بزودی نیز عملیات آسفالت این روستا نیز انجام خواهد شد و امیدواریم که با روشن شدن مشعل گاز در این روستای گردشگری، اهالی آن پاسدار حفظ محیط زیست و جنگل‌های زیبای آن باشند.

در این آیین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری لرستان، امام جمعه الشتر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/ر

بهره برداری از طرح گازرسانی به روستای کاکارضا

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار