آسفالت جاده های کرمان بازیافت می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های استان کرمان گفت: بازیافت گرم آسفالت با استقرار ماشین آلات ویژه و تولید درجای آسفالت جدید از مواد بازیافتی برای اولین بار در محور‌های استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدعلی حاج سیدعلیخانی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت:عملیات بازیافت گرم آسفالت با استقرار ماشین آلات ویژه این عملیات و تولید درجای آسفالت بازیافت شده برای اولین بار در محور‌های استان کرمان انجام می‌شود که در مرحله اول ۱۵ کیلومتر در شهرستان شهربابک – انار و در مرحله دوم ۲۰ کیلومتر از این محور عملیاتی خواهد شد.

او افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مصالح از سطح موجود راه برداشت شده و تنها ۲۰ درصد آسفالت جدید به آن افزوده می‌شود، ترکیب استانداردی از آن بدست می‌آید، که علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست، از لحاظ قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

احسان عراقی زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به فرآیند کار دستگاه‌های متحرک بازیافت آسفالت گفت: به طور کلی فرآیند بازیافت درجا، به روش هوای گرم فشرده می‌تواند مشکلات متداول روسازی آسفالت مثل ترک‌ها و شکاف‌های سطحی را از بین برده و دانه‌های سنگی جدا شده از روکش را مجددا قیراندود کرده و با آن مخلوط می‌کند و ناهمواری‌ها و دست انداز‌های جاده را از بین برده سطحی هموار و ایمن ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد: در این روش احیای قیر توسط مواد جوان کننده، انعطاف پذیری روکش مجددا به آن بازگردانده می‌شود و دانه بندی مصالح سنگی و همچنین میزان قیر مصرفی در روکش آسفالت تنظیم و اصلاح می‌شود.

عراقی زاده به فواید اساسی صرفه جویی این روش پرداخت و گفت: صرفه جویی در وقت و هزینه، توام با حفاظت از محیط زیست، حفظ مقادیر قابل توجهی از منابع انرژی، قیر و مصالح سنگی، افزایش ایمنی تردد وسایط نقلیه با ایجاد سطحی صاف و هموار در هنگام عملیات بازیافت گرم، امکان بهسازی یک خط جاده بدون توقف جریان ترافیک، عدم تغییر ضخامت روکش آسفالت جاده و. از جمله فواید آسفالت بازیافت به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ی

روش احیای قیر توسط مواد جوان کننده در جاده های کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار