استاندار آذربایجان غربی؛

به اندازه سهم استان در تامین امنیت و مقابله با قاچاق، امکانات در اختیار استان قرار داده شود

استاندار آذربایجان غربی گفت:به اندازه سهم استان در تامین امنیت و مقابله با قاچاق، امکانات در اختیار استان قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که با حضور رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل استانداری برگزار شد با اشاره به برخی عوامل موثر در بروز پدیده قاچاق افزود: مرزی بودن استان، تفاوت قیمت کالا‌ها در دو طرف مرز، عدم کنترل و تسلط کامل کشور‌های همسایه بر مرز‌های مشترک با استان و عدم وجود برخی زیرساخت‌ها در مبادی مرزی از جمله عوامل ظهور و بروز پدیده شوم قاچاق در آذربایجان غربی است.

او به توفیقات بسیار خوب استان در بحث مبارزه با قاچاق نیز اشاره و بیان کرد: علی رغم توفیقات حاصله باید اذعان نمود که مبارزه موثر و همه جانبه با قاچاق نیازمند امکانات و زیرساخت‌های مناسب بویژه دستگاه‌های استاندارد "ایکس ری" (X-Ray) است که انتظار می‌رود ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص مساعدت ویژه‌ای به استان داشته باشد.

شهریاری افزود: با مساعدت وزیر محترم اقتصاد مقرر شده تا پایان سال، ۵ دستگاه "ایکس ری" به استان اختصاص یابد که استقرار این دستگاه‌ها در مبادی مرزی، در مقابله با قاچاق نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.

مقام عالی استان همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در منطقه آزاد ماکو بویژه در گمرک بازرگان تاکید کرد و گفت: تعیین دروازه‌های ورودی و خروجی در منطقه آزاد ماکو، ارتقای سطح کیفی راه ترانزیتی بازرگان، تامین نیروی انسانی و توسعه تجهیزات گمرکی در بازرگان از جمله مسائلی است که باید با کمک دستگاه‌های ذیربط کشوری با جدیت دنبال شود؛ تحقق این موارد نیز می‌تواند قاچاق را در منطقه آزاد ماکو به حداقل برساند.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با معابر کولبری نیز گفت: پیش از این از طریق معابر کولبری و توسط عده‌ای سودجو، قاچاق انجام می‌گرفت که جلوی آن را گرفتیم و سعی داریم با استفاده از کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزنشینان را ساماندهی کنیم.

او بر ضرورت اجرای طرح مدیریت یکپارچه گمرکات نیز تاکید کرد و گفت: اگر مدیریت یکپارچه‌ای در گمرکات وجود داشته باشد و دستگاه‌ها در این رابطه جزیره‌ای عمل نکنند می‌توان اقدامات بسیار موثرتری را بحث مقابله با قاچاق انجام داد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد شفاف استان در بحث فروش سهمیه سوخت مرزنشینان نیز اظهار کرد: آذربایجان غربی اولین استانی بود که طرح فروش سهمیه سوخت مرزنشینان را به شیوه‌ی شفاف و مزایده‌ای اجرا کرد و این شیوه هم اکنون در کل کشور کاربرد دارد.

 

انتهای پیام/م

 

سفر رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.