برگزاری سیزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی کرمان؛

۲۰۰پروژه درسال جاری اجرایی شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت:از ابتدای سال ۹۸ تا کنون بیش از ۲۰۰پروژه اجرا شده است.

۲۰۰پروژه درسال جاری اجرایی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در سیزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استانی  که در سالن پیامبر اعظم کرمان برگزار شد،گفت:از ابتدای سال ۹۸تا کنون ۲۶۷پروژه در استان اجرا شده است.

او افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه ۴۶‌ درصد بوده است.

او بیان داشت: در سال ۹۸قرار است در کل استان ۱۸هزار و سیصد میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که این میزان ۱۰و نیم درصد از کل هدف سرمایه گذاری در استان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با ابراز گلایه از عملکرد بانک‌های استان گفت: در ارائه تسهیلات در استان عقب ماندگی داریم و در این خصوص با مشکل و مانع جدی رو برو هستیم.

او بیان داشت:  تا کنون ۹۹درصد از پروژه‌های اجرایی در استان بررسی شده است که از این تعداد ۸۱مورد یعنی ۳۰درصد پروژه‌ها دولتی هستند.

رودری همچنین از اجرای طرح مطالعاتی توسعه پایدار روستاهای استان خبر داد و افزود:در این طرح قرار است در سال ۹۸تعداد۴۴۲روستا مطالعات آن انجام شود.

او افزود:طرح های مطالعاتی توسعه روستاهای استان در سال ۹۷ که به تصویب رسیده بود و انجام نشده است تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

استاندار کرمان هم در این جلسه گفت:۸و نیم درصد از لحاظ زمانبندی در اجرای پروژه ها در استان عقب هستیم که امیدواریم به موقع جبران شود.

فدایی افزود:تعهداتی ایجاد شده است باید توان مالی آن جبران شود و ضروری است بانکهای استان برای ارائه این تسهیلات برنامه ارائه کنند.

او بیان داشت:باز آفرینی شهری یکی از اولویتهای دولت در بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی است که بایست به‌طور جدی مورد نظر باشد.

استاندار کرمان با اشاره به رفع موانع تولید و علل و موانع پیشرفت واحدهای راکد و نیمه راکد گفت:در حال حاضر در استان ۹۰۰واحد راکد و نیمه راکد داریم .

فدایی تصریح کرد:فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد باید در دستور کار جدی مدیران استان قرار گیرد.

دراین جلسه قرار شد ،کارگروه هماهنگی و کارشناسی بانکها و رفع موانع اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات تولید کنندگان راه اندازی شود.
انتهای پیام/ح

اجرایی شدن تعداد زیادی از پروژه های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.