امسال ۸۶ هزار زائر از کشورمان به مناسک حج اعزام شدند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : امسال ۸۶ هزار زائر از کشورمان به مناسک حج اعزام شدند که یک هزار نفر آن‌ها از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه عازم سرزمین وحی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حامد دارابی مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : این هزار نفر در قالب هفت کاروان عازم خانه خدا شدند که چهار کاروان متشکل از ۵۵۰ نفر را اهل تشیع و سه کاروان متشکل از ۴۵۰ نفر را اهل تسنن تشکیل می‌دادند.

او با بیان اینکه زائران ایرانی اعزامی از کرمانشاه در صحت و سلامتی کامل مناسک حج را به جای آوردند، گفت : این درحالی بود که آمریکا با تحریم‌های ناجوانمردانه خود اجازه پرواز به بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی را نداد.

دارابی گفت: با همه این کارشکنی‌ها پرواز‌های استان کرمانشاه در زمان رفت به طور میانگین هفت دقیقه و در زمان برگشت نیز ۳۵ دقیقه زودتر از ساعت مقرر انجام شد تا پاسخ دندان شکنی به اقدام زشت آمریکایی‌ها زده باشیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با تقدیر از شرکت هواپیمایی ایران ایر و مدیریت فرودگاه کرمانشاه، افزود: پلیس فرودگاه کرمانشاه نیز امسال شبانه روز پای کار بود و با تذکرات داده شده و راهنمایی‌های صورت گرفته آنان حتی یک مورد زائر مشکوک به حمل مواد مخدر نیز نداشتیم.

او افزود: برای هرچه بهتر برگزار شدن حج ابراهیمی، مدیران کاروان‌ها نیز زحمات زیادی متقبل شدند، به گونه‌ای که پیش از اعزام هر زائری ۱۲ جلسه آموزشی برای او برگزار شد تا کاملا با چگونگی اجرای مناسک حج آشنا شود.

دارابی گفت: خدمات ارائه شده به زائران بیت الله الحرام به گونه‌ای بود که اکثر این افراد از این خدمات رضایتمندی کامل داشتند، هرچند در کار ما ایراداتی نیز وجود داشت که تلاش می‌کنیم برای سال آتی مرتفع شود.

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه به موضوع ثبت نام زائران اربعین اشاره و افزود: تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از استان در سامانه سماح برای شرکت در مراسم عظیم پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند.

او با بیان اینکه سال قبل در مجموع ۴۰ هزار نفر در استان کرمانشاه با هزینه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای مراسم اربعین ثبت نام کردند، افزود: با توجه به کاهش هزینه به ۲۵۰ هزار ریال پیش بینی می‌شود جمعیت بسیار بیشتری نسبت به سال قبل در سامانه سماح ثبت نام کنند.

دارابی گفت: در ۱۵ شهریور ماه شاهد اعزام چهار کاروان از مرز خسروی به عتبات عالیات بودیم که اعزام کاروانی پس از چند روزی وقفه از امروز (اول مهر) از سر گرفته شد و تا ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه گفت: از روز ۱۲ مهربه خاطر اوج ترددها، اعزام کارروانی به عتبات عالیات از مرز‌های چهارگانه کشور (شلمچه، چذابه، مهران و خسروی) متوقف و تنها شاهد اعزام انفرادی تا پنج روز پس از اربعین خواهیم بود.

او، ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به عتبات عالیات را الزامی دانست و گفت: ۱۸ دفتر زیارتی در سطح استان کار ثبت نام زائران را انجام می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/د

ثبت نام ۹۵۰۰ زائر اربعین در سامانه سماح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.