عبدولی: دلم می‌خواهد یک روز صبح همه چیز تغییر کند و به وزن ۷۷ کیلو پرت شوم!

نفر سوم کشتی فرنگی جهان در مسابقات جهانی نورسلطان گفت: طوری شده‌ام که انگار هر روز از خواب بیدار می‌شوم، دلم می‌خواهد یک چیز کاملا تغییر کرده باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید عبدولی در مورد مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان اظهار داشت: همه چیز دست به دست هم داد تا مدال طلا نگیرم. نمی‌دانم، حتما یک جا کم‌کاری کرده‌ام که باز هم نتوانستم طلا را از آن خود کنم. پیش از اعزام به قزاقستان دچار سرماخوردگی شدم. شرایط اعزام ما هم جالب نبود. یک روز بعد از رسیدن به نورسلطان باید کشتی می‌گرفتیم. ۹ ساعت در پرواز بودیم و چند ساعت هم ترانزیت، همه این‌ها دست به دست هم داد که انرژی‌مان تحلیل رود.

عبدولی: دلم می‌خواهد یک روز صبح همه چیز تغییر کند و به وزن 77 کیلو پرت شوم!رفت و آمد خستگی مضاعفی برای ما داشت و توان کشتی گرفتن‌مان را گرفت. برای من هم که سرماخوردگی مزید بر علت شده بود، چون در نورسلطان هم در رژیم غذایی بودم و باید یکی دو کیلوگرم، کم می‌کردم. در کشتی با حریف آذربایجانی خودم نبودم، واقعا ۳۰-۴۰ درصد سعید عبدولی مقابل این حریف کشتی گرفت. انرژی‌ام را در این مبارزه دیگر از دست داده بودم. مبارزه‌ام با حریف روس که باعث آسیب‌دیدگی دنده‌ام شده بود هم در این نتیجه موثر بود. با استفاده از تجربه‌ام حریف روس را برده بودم، اما متاسفانه در مبارزه با حریف آذربایجانی انرژی‌ام را کامل از دست دادم.

وی که در این رقابت‌ها در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی گرفت، ادامه داد: دو سه کشتی‌گیر جوان ما هم از این بابت به مشکل خوردند.

عبدولی در مورد اینکه این‌بار بعد از نرسیدن به فینال، برخلاف جهانی گذشته به مدال برنز رسید، خاطرنشان کرد: اینجا هم وقتی طلا را از دست دادم واقعا دلم نمی‌خواست دیگر کشتی بگیرم اما خانواده‌ام می‌گفتند گرفتن برنز بهتر از نگرفتن آن است و اگر تلاشت را نکنی بعدا پشیمان خواهی شد. با وجود دنده شکسته، در مبارزه سوم پنجمی همه تلاشم را به کار بستم، خیلی اذیت شدم اما خوشحالم که دست خالی به کشور برنگشتم.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی در المپیک 2016 ریو در مورد اینکه برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک در چه وزنی شانسش را امتحان خواهد کرد، گفت: به 77 کیلوگرم می‌روم. از همان روزی که از نورسلطان برگشتیم تمریناتم قطع نشده و یک روز هم استراحت نکردم. استارت کاهش وزن را از همان جا زدم. شرایط خوبی هم دارم و همین روال را ادامه می‌دهم. طوری شده‌ام که انگار هر روز از خواب بیدار می‌شوم، دلم می‌خواهد یک چیز کاملا تغییر کرده باشد و کاش یک دفعه به 77 کیلوگرم پرت شوم. من بدن خوبی برای وزن کم کردن دارم. همین الان که کشتی‌گیران وزن 77 کیلوگرم درصد چربی‌شان 5-6 است، درصد چربی من 16 بوده و حتی می‌توانم دو وزن پایین‌تر از وزن خودم نیز کشتی بگیرم.

وی در مورد رقابت با علی گرایی برای رسیدن به دوبنده وزن 77 کیلوگرم تصریح کرد: قبلا با هم کشتی گرفته‌ایم، هر کسی لایق‌تر باشد ملی‌پوش می‌شود. غیر از علی گرایی، این وزن پژمان پشتام و پیام بویری را هم دارد که کشتی‌گیران خوبی هستند. همه اینها باعث می‌شود سطح رقابت در 77 کیلوگرم بالا باشد. ضمن اینکه در دنیا هم وزن 77 کیلوگرم وزن سنگین و شلوغی است. ان‌شاءالله هر کشتی‌گیری که شرایط بهتر و استحقاق بیشتری داشت دوبنده تیم ملی را از آن خود کند.

عبدولی در خصوص حضورش در لیگ برتر فرنگی گفت: با بازار بزرگ ایران قرارداد دارم اما با توجه به دنده آسیب‌دیده‌ام، در لیگ جهانی کشتی می‌گیرم.

وی در مورد تقدیر شدن بعد از کسب مدال برنز جهان اظهار داشت: فعلا که خبری از تقدیر نبوده، اما پیش از اعزام رئیس فدراسیون قول داده بود که با کمک دوستانش به مدال‌آوران پاداش دهد، امیدوارم او به قولش عمل کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار