پروفسور «رودنی شکسپیر» در گفت‌وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران باید به هر قیمتی اقتصاد مقاومتی را حفظ کند/ تلاش آمریکا برای نابودی سوریه شکست خورد

یکی از منتقدین سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن و اتحادیه اروپا در قبال ایران عهدشکنی می‌کنند.

«پروفسور رودنی شکسپیر» فارغ‌التحصیل دانشگاه کمبریج انگلیس، اقتصاددان، استاد دانشگاه، مؤلف کتاب‌ها و رساله‌های علمی- دانشگاهی در زمینه‌ی اقتصاد و... است. «رودنی شکسپیر» مؤلف چندین رساله‌ دانشگاهی معتبر در زمینه‌ تئوری اقتصاد‌های دوگانه و از منتقدین نظام‌های کاپیتالیستی و سوسیالیستی به شمار می‌رود.

چهره‌ی علمی- دانشگاهی «رودنی شکسپیر» مدت‌هاست به دلیل مواضع انتقادی که وی علیه سیاست‌های اقتصادی لیبرال غرب به ویژه آمریکا دارد، تبدیل به چهره‌ای سیاسی- رسانه‌ای شده است. وی از منتقدین پروپاقرص سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکاست و یکی از مهم‌ترین دلایل بحران اقتصادی این کشور را مربوط به همین سیاست‌ها می‌داند. سیاست‌های ضدصهیونیستی و ضدامپریالیستی «شکسپیر» نیز زبان‌زد خاص و عام است.

تیتر: آمریکا و اسرائیل می‌خواهند توسط داعش خاورمیانه را به تکه‌های کوچک تقسیم کند

«پروفسور رودنی شکسپیر» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به سؤالات مطرح‌شده اینگونه پاسخ داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

علی‌رغم سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن و اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، جمهوری اسلامی توانسته با اتخاذ برخی استراتژی‌های مالی مطابق با سیاست «اقتصاد مقاومتی»، قیمت‌ها و تورم را در کشور کنترل کند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این مقاومت در آینده موثر خواهد بود؟

ایران باید به هر قیمتی، اقتصاد مقاومتی را حفظ کند. همانطور که می‌دانید طرف مقابل ایران عهدشکنی کرده و حتی اتحادیه اروپا به توافق‌های خود با ایران خیانت کرده و ایالات متحده هم (تحت فشار رژیم صهیونیستی) به دنبال نابودی ایران است. ایران حتما پس از یک دوره دشوار، با کمک اقتصاد مقاومتی پیروز خواهد شد این تکنیک، استقلال کشور شما را تقویت می‌کند و به همین دلیل یک دنیای چند قطبی (و نه تک قطبی) در حال توسعه است.

 از ۱۷ اکتبر، لبنانی‌ها در بیروت و سایر شهر‌ها به دلیل ابراز نارضایتی شدید از عدم موفقیت دولت در یافتن راه‌حل‌هایی برای بحران اقتصادی این کشور، به خیابان‌ها ریختند. به نظر شما دلایل اصلی برگزاری تظاهرات ضد دولت چیست؟

بیکاری، فقر و فساد از دلایل اصلی این تظاهرات است. در حال حاضر هیچ راه حل آشکاری وجود ندارد، هم اکنون درصد رو به رشدی از جوانان بیکار در خاورمیانه وجود دارند. یک اقتصاد و سیاست جدیدی برای حل این معضل لازم است.

آیا فکر می‌کنید که کشتن سرکرده داعش می‌تواند نقش اساسی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشد یا این پدیده را به پایان برساند؟

مطمئنا فرد دیگری جایگزین البغدادی خواهد شد و داعش ممکن است ظاهر خود را تغییر دهد، اما همچنان ادامه خواهد یافت، زیرا اولاً داعش تجلی وهابیت سعودی است و دوم ایالات متحده و اسرائیل می‌خواهند که توسط داعش خاورمیانه را به تکه‌های کوچک تقسیم کند و این موضوع به سود اسرائیل است.

ایالات متحده ادعا می‌کند که خروج نیرو‌های نظامی خود را از سوریه آغاز کرده است و می‌گوید نیرو‌های آن نباید در آنجا باشند. دلیل اصلی عملیات نظامی ایالات متحده در سوریه چیست؟ نظر شما در مورد تحولات پشت صحنه چیست؟

ایالات متحده، به نمایندگی از اسرائیل، سعی داشت سوریه را به طور کامل نابود کند، اما توسط دولت سوریه با کمک روسیه و ایران شکست خورد. با این حال، ایالات متحده همچنان میادین نفتی سوریه را توسط نظامیان خود کنترل می‌کند تا بتواند مانع فروش نفت توسط دولت سوریه شود و همچنین نیرو‌های تروریستی را تأمین کند (که این موضوع مجدداً به عنوان بخشی از سیاست تقسیم خاورمیانه است).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اقتصاد مقاومتی یعنی تولید فراوان داخلی تا روی امریکا رو کم کنیم و باهاش تجارت با همسایه ها رو زیاد کنیم تا امریکا کاملا ناامید بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
آمریکای جنایت کار رو مقاومت وسپاه وارتش با سیلی میندازن بیرون ازسوریه وعراق درودبرایران و مرگ بر دشمنانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
ایران در تمام عرصه ها پیروز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
اسرائیل باید هرچه زود تر نابود شود باعث تمام ناآرامی ها در خاورمیانه است و تنها فکرش تجزیه و تضعیف خاورمیانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
این دولت بی تدبیر اصلا به فکر مشکلات مردم نیست ، هفته گذشته مجری ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری اراک با نامه معاون عمرانی استاندار لغو شده و صدها مهندس مجری نظام مهندسی ساختمان بیکار شدند
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
این دولت بی تدبیر?
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
پروفسور جان،بیزحمت با خانواده تشریف بیارید ایران کل حقوق و درآمدم رو + دفترچه اقساطم رو میدم خدمتتون،فقط یک ماه،بعد دوباره نظرتونو میپرسم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
علتش انتخاب لیبرال ها هست که خودت انجام دادی ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
سلام اقتصاد مقومتی اصل واساس انقلاب اسلامی هست وتازه اقتصاد مقومتی دارد تئوریزه وبنیاد سازی میشود شک نکنید سازمان ملل جدید دنیا درکشمیر ساخته میشود وشورای حقوق بشر در سوجی وشورای انصاف جهانی درهند وجین نظام جدید ومنصفانه جهانی درراه است بر ویرانهای صهیونیسم جهانی ومحور خباثت وجنایت عبری عربی غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
چرا فقط مردم بدبخت و بیچاره باید مقاومت کنند و اذیت شوند ، چرا حقوق استاندار و فرماندار و نماینده مجلس کاهش نیافته تا در مقابل تحریم ها مقاومت کنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
خواهشا فکری به حال اقتصاد مملکت بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
بیکاری جوانان تحصیل کرده و نارضایتی رو به افزایش است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
شما که دم از اقتصاد مقاومتی و ریاضت اقتصادی می زنید آیا حاضر هستید یک ماه حقوق خود را دریافت نکنید تا صرف زلزله زدگان تبریز شود ؟؟؟ .
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
چشم
Iran (Islamic Republic of)
داور
۲۳:۰۳ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
اگر تسلیم امریکا شویم باز اونا کینه شون نسبت به ما کم نمیشه
فقط مقاومت و اقتصاد مقاومتی چاره سازه
امریکا خودش هم از دست ما در عذابه
کلی هزینه کرده تا اقتصاد مارا خراب کنه
اخرش امریکا کوتاه میاد
مانند دوره اوباما ،
آخرین اخبار