کرملین: زمان دیدار احتمالی ترامپ و پوتین مورد بحث قرار نگرفته است

دستیار ارشد کاخ کرملین اعلام کرد زمان دیدار احتمالی رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه هنوز مورد بحث قرار نگرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یوری یوشاکوف، دستیار ارشد کاخ کرملین امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت تاریخ برگزاری نشست بعدی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اش هنوز مورد بحث قرار نگرفته، اما در صورتی که ترامپ به مسکو سفر کند، ممکن است در تاریخ ۹ مه ۲۰۲۰ انجام شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاریخ دیدار احتمالی پوتین و ترامپ گفت: اکنون این مسأله به صورت عملی مورد بحث قرار نگرفته است. یوری یوشاکوف بار دیگر اعلام کرد که طرف آمریکایی در حال بررسی مسأله دعوت روسیه از ترامپ به منظور شرکت در جشن روز پیروزی در تاریخ ۹ مه ۲۰۲۰ است.

وی گفت: ما هنوز تأییدی از طرف آمریکایی دریافت نکردیم؛ اما معتقدیم که چنین امکانی وجود دارد و همانطور که ترامپ گفت این مسأله بستگی فراوانی به شرایط سیاسی داخلی در آمریکا دارد؛ همچنانکه این مسأله، بستگی به تمایل دولت آمریکا، آمادگی آن‌ها به منظور تخصیص دو روز در جهت سفر به مسکو و شرکت در این رویداد (جشن پیروزی) دارد.

دستیار ارشد کاخ کرملین همچنین تصریح کرد پیشتر طرفین گزینه برگزاری یک دیدار میان رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اَپِک) در شیلی مورد بررسی قرار داده بودند که بعدا این نشست لغو شد.

آخرین باری که پوتین و ترامپ با یکدیگر دیدار کردند، مربوط به نشست گروه بیست در اوساکای ژاپن در تاریخ ۲۸ ژوئن بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار