تعداد کودکان مهاجر بازداشت‌شده در آمریکا رکورد زد

آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ تعداد کودکان مهاجری که در زندان‌های آمریکا نگهداری شده‌اند به حدود ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در زندان‌های دولتی آمریکا رکورد زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اطلاعات دولت آمریکا که این ماه منتشر شده نشان می‌دهد در یک سال گذشته تعداد کودکان مهاجری که در زندان‌های آمریکا نگهداری شدند به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بنابر این آمار بیش از ۶۹۵۵۰ کودک در یک سال گذشته در زندان‌های آمریکا به سر برده‌اند که به گفته محققان سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها کوکانی هستند که از والدین مهاجر خود جدا شده‌اند و این در حالی است که دولت آمریکا می‌داند بازداشت کردن و در زندان نگه داشتن کودکان تا چه اندازه آسیب‌زاست و آن‌ها را در معرض آسیب‌های طولانی مدت جسمی و روحی قرار می‌دهد.

بنابر اعلام مقامات، برخی از این کودکان که امسال در بازداشت دولت بودند اخراج شده‌اند، برخی به خانواده‌هایشان در آمریکا پیوسته‌اند و حدود ۴۰۰۰ کودک هنوز در بازداشت دولت به سر می‌برند که برخی از آن‌ها در پناهگاه‌های بزرگ غیرشخصی نگهداری می‌شوند و هر هفته بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

بنا به نوشته خبرگزاری فرانسه، نزدیک به ۷۰ هزار کودک در سال ۲۰۱۹ در زندان‌های آمریکا نگهداری شده‌اند که این رقم ۴۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ بیشتر بوده است.

با وجود آنکه مقامات آمریکا خود اذعان کرده‌اند بازداشت کودکان سبب آسیب جسمی و روانی طولانی‌مدت برای آن‌ها می‌شود، دولت ترامپ سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی خود را شدت بخشیده و مدت زمانی را که کودکان مجبور هستند در بازداشت به سر ببرند افزایش داده است.

در مطالعه‌ای که به بررسی شرایط روانی و جسمانی برخی از این کودکان بازداشت شده پرداخته بود یکی از نوجوانان هندوراسی که به مدت چهار ماه در بازداشت بود گفت نگرانی و ترسش هر روز که می‌گذشت بیشتر می‌شد و همه جا پر از ناامیدی بود.

آکادمی اطفال آمریکا می‌گوید کودکان مهاجر که بازداشت می‌شوند با «آسیب‌های جهانی تاریخی» روبه‌رو می‌شوند و در صورت درمان نشدن این امر عواقب جدی در پی خواهد داشت. این در حالی است که تنها تعداد کمی از کودکان پس از رهایی از بازداشت و بازگشت به کشور خود تحت درمان قرار می‌گیرند. بر اساس آمار اعلام شده، از هر ۱۰ کودک بازداشت شده ۹ نفر آن‌ها از گواتمالا، هندوراس و السالوادور بوده‌اند که همگی جزء کشور‌های فقیر به شمار می‌روند.

دونالد ترامپ از ابتدای ورود به کاخ‌سفید همواره سیاست‌های مهاجرستیزانه اتخاذ کرده و به همین منظور اقدامات ضدمهاجرتی از قبیل جداسازی کودکان از والدین مهاجر و یا ساخت دیوار مرزی را در دستور کار خود قرار داده است. پیشتر روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته بود تاریخ آمریکا مملو از تعصبات بومی‌گرایانه و طرفداران چنین گرایشی بوده، اما رئیس جمهور کنونی از این لحاظ شدیدترین گرایشات را دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار