گزارش/

پروانه‌ها در آتش تحریم‌های ظالمانه مدعیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران‌ «ای بی»

از سال گذشته تاکنون بیماران پروانه‌ای به دلیل کمبود پانسمان دچار مشکل شده و ۱۵ بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  تصور کنید با یک خراش ساده پوست بدنتان زخم شود، درد و رنج بسیاری تحمل می‌کنید و گاهی انجام بسیاری از کارهای ساده  مانند  لباس پوشیدن  برای شما عذاب  آور می‌شود. اینها حال و روز بیمارانی است که بیماریشان نام قشنگی دارد و به آنها لقب پروانه‌ داده اند، پروانه هایی که همیشه زخم بر بدن دارند و نیازمند پانسمان هستند.
 
در شرایطی که آمریکایی‌ها یا به اصطلاح مدعیان دروغین حقوق بشر ادعا می‌کنند دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیست، یک شرکت سوئدی تحت فشار تحریم‌ها از پارسال تاکنون به ایران پانسمان نمی‌فروشد و به گفته مدیرعامل خانه‌ E.B از اردیبهشت ٩٧ تاکنون که پانسمان‌ها در اختیار بیماران قرار نگرفته است، ١۵ بیمار به دلیل کمبود پانسمان و عفونی شدن زخم‌ها فوت شده اند.
 
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پیشتر ادعا کرده بود؛ « تحریم‌های آمریکا شامل مواد غذایی، دارو و اقلام بشر دوستانه نمی‌شود  و  ایران را متهم کرده بود که ادعاهای دروغین درباره تحریم‌های آمریکا مطرح کرده است، چراکه ایالات متحده احترام زیادی برای مردم ایران قائل است و نمی خواهد مانع دسترسی آنها به تجهیزات و خدمات پزشکی شود».
 
پروانه ها در آتش تحریم های ظالمانه مدیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان نمک بر زخم بیماران ای بی پاشید/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران ای بی
 
ظریف وزیر امور خارجه ایران، تحریم‌های آمریکا بر دارو و درمان ایران را تعریف کلاسیک تروریسم اقتصادی دانست و گفت: جامعه بین المللی باید آمریکا و دیگر حامیان تروریسم اقتصادی این کشور را به دست برداشتن از این رفتار وادار سازد.
 
سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رد ادعای دروغین آمریکایی‌ها درباره تحریم دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم به دارو تجهیزات پزشکی و غذا، تهدیدی برای سلامت مردم و جنایتی علیه بشریت است.

او ادامه داد: از سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود از مظلومیت مردم ایران قاطعانه دفاع کند و نگذارند سلامت مردم صلح طلب ایران لگدمال زورگویی و عهدشکنی یک حکومت خودکامه شود.

وزیر بهداشت گفت: ما در داخل مرزهایمان اجازه نداده‌ایم سلامت مردم پایمال سیاست شود و سازمان بهداشت جهانی نباید اجازه دهد که سلامت هیچ فردی به دلیل جنگ طلبی، زورگویی و فقر ناشی از بی‌عدالتی لگدمال شود.


بیشتر بخوانید: تحریم‌های ظالمانه جان ١۵ بیمار «ای‌ بی» را گرفت/ هزینه ٢ میلیونی پانسمان بیماران پروانه‌ای


پروانه ها در آتش تحریم های ظالمانه مدیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان نمک بر زخم بیماران ای بی پاشید/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران ای بی

بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت و خانه‌ E.B، تاکنون ٧٠٠ بیمار پروانه‌ای در ایران شناسایی شده است، طبق برآورد‌ها از هر ۵۰ هزار تولد زنده یک نوزاد مبتلا به‌ «E.B» متولد می‌شود؛ براین اساس  باید هزار بیمار در ایران شناسایی شوند، حالا با تحریم‌های ظالمانه امریکا این بیماران پروانه‌ای گرفتار درد و رنج بیشتری شده اند.

شرکت سوئدی تحت فشار تحریم ها، پانسمان به ایران نمی فروشد

حسین صفوی، رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره تأمین پانسمان بیماران E.B در تحریم‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: با وجود اینکه شرکت سوئدی پانسمان مورد نیاز را به بیماران نمی‌داد، توانستیم پانسمان را از طریق دیگر برای‌ بیماران تأمین کنیم؛ بنابراین کمبودی وجود ندارد و برای اینکه بیماران به مشکل برنخورند باید اقدامات موثر صورت گیرد تا جایگزین مناسب داشته باشیم و بیماران از این پانسمان‌‌ها هم استفاده کنند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه چند شرکت پانسمان بیماران E.B را در دنیا تولید می‌کنند، گفت: از بین این چند مورد یک شرکت سوئدی عمده پانسمان بیماران E.B را تولید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا هاشمی، مدیرعامل خانه‌ E.B در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گفت: متاسفانه پارسال شرکت سوئدی در نامه ای رسمی اظهار کرد که به دلیل تحریم ها به ایران پانسمان نمی فروشد، در حالیکه پانسمان ها نیاز اصلی بیماران است و بیماران را از بعد روحی و روانی حمایت می‌کند، چراکه بدون پانسمان بیماران حتی قادر به لباس بپوشیدن نیستند، از طرفی پانسمان از تشدید زخم و عفونی شدن آن جلوگیری می‌کند.

پروانه ها در آتش تحریم های ظالمانه مدیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان نمک بر زخم بیماران ای بی پاشید/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران ای بی

پانسمان به میزان مورد نیاز وارد کشور نمی شود

مدیرعامل خانه‌ E.B اظهار کرد: هر برگ پانسمان بیماران میپلکس برای بیماران یک و نیم میلیون تا ٢ میلیون تومان قیمت دارد و نیاز بیمار را تا ٢ روز تامین می‌کند. باید توجه داشت که پانسمان تولید شده در کشور سوئد بهترین کیفیت را دارد و ۴۸ کشور دنیا از این شرکت سوئدی پانسمان تهیه می‌کنند.

او یادآوری کرد: ذخایر پانسمان ما پاسخگوی نیاز بیماران نیست و مسئولان وزارت بهداشت برای رفع این مشکل قول مساعد داده‌اند. تلاش‌های آنان برای ما به اثبات رسیده و مقرر شده است تا پانسمان بیمارانی که حال وخیمی دارند به دست آنها برسد. متاسفانه شرکت‌های تولید کننده آمار مصرف مورد نیاز هر کشور را دارند و ما می‌توانیم نیازمان را از یک یا دو کشور تامین کنیم، در این صورت شرکت تولیدکننده خارجی متوجه دور زدن تحریم‌ها می‌شود.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره اینکه این میزان پانسمان پاسخگوی نیاز بیماران است، تصریح کرد: ما از معاونت درمان وزارت بهداشت استعلام می‌کنیم و بر اساس اعلام آن‌ها پانسمان مورد نیاز را با فراخوان شرکت‌ها تأمین می‌کنیم.

صفوی با اشاره به فوت ۱۵  بیمار مبتلا به E.B گفت: مرگ ۱۵ بیمار به‌ خاطر نبود پانسمان تنها در حد یک ادعا محسوب می شود، البته باید توجه داشت که  عدم دسترسی به پانسمان، وضعیت زخم های بیمار را وخیم می‌کند .


بیشتر بخوانید: تحویل محموله جدید پانسمان ای بی تا پایان آبان/ توانمندی تولید پانسمان در ایران را داریم


پروانه ها در آتش تحریم های ظالمانه مدیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان نمک بر زخم بیماران ای بی پاشید/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران ای بی

توانایی تولید پانسمان E.B در ایران

صفوی با بیان اینکه توانایی تولید پانسمان در داخل کشور را داریم، تصریح کرد: با همکاری خانه E.B و شرکت‌های تولیدکننده، محصولات پیشرفته پانسمان زخم پای دیابتی و سوختگی می‌توان در مدت زمان کوتاهی این پانسمان را تولید کرد تا وابستگی مان را به کشور‌های خارجی برطرف کنیم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل محموله جدید پانسمان به خانه E.B تصریح کرد: آخرین پارت پانسمان E.B در مرداد تحویل خانه E.B شده است و پارت جدید ترخیص شده و تا پایان آبان در اختیار بیماران مبتلا به این عارضه قرار می‌گیرد.

صفوی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های سختگیرانه امیدواریم خانه E.B با ما همکاری کند تا پانسمان سایر برندها در سبد محصولات مورد استفاده بیماران قرار گیرد.

بیماران E.B پروانه‌هایی هستند که در آتش تحریم‌ها می سوزند؛ امید است که با تلاش مسئولان، اقدام سازمان های جهانی مانند سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با تحریم های دارو و تجهیزات پزشکی و تکیه بر توان تولید داخل بتوان هر چه سریعتر مشکل بیماران را برطرف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
سازمان ملل و نهادهای بین المللی چکاره ان چرا جلوی این روانی دیوانه رو نمیگیرن امریکائیا که گرد مرگ پاشیدن روشون آخه دلارهای رشوه ای و کثیف عربستان مگه چقدر ارزش دارن
ملت امریکائیا مردم توانمندین نباید خودشون را اینطوری به مشتی دلار کثیف نفتی شیخ نشینا بفروشن اونا شریف تر از این باید باشن
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۲۳:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
*بسم الله الرحمن الرحیم*
اگر شخص مسئولی به فرض محال این گزارش را دید!(چون ثابت شده که اصلا اهمیتی نمیدهند به درد و رنج مردم ،فقط بلدند خوب توجیه کنند و خود را عاری از هرگونه کم کاری بدانند و تا قبل از اینکه این مشکل حل نشده ،بتواند بخوابد ! ،ولله که نه دین دارد نه آزاده هست ،یعنی دیدن چنین مشکلاتی باید چنان در فرد مسئول تاثیر بگذارد که خواب را بر خود حرام کند و هر چه از دستش برمی آید انجام دهد تا زمانی که دیگر احدی بخاطر نبود پانسمان مخصوص این بیماری اذیت نشود ...
Iran (Islamic Republic of)
امییییییر
۲۳:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
*بسم الله الرحمن الرحیم*
پس چرا یه مستندی با زبان انگلیسی تهیه نمیشود که با پخش آن در شبکه های اجتماعی پر طرفدار در دنیا ،حقوق بشر آمریکایی را به مردم دنیا نشان دهد؟
یا هر طریق دیگر که مردم جهان را از این وقایع مطلع کند تا آنها دولت خود را تحت فشار بذارن برای قطع همکاریشان با آمریکای تروریست
اینکارا رو که حداقل میشه انجام داد ،اما بمیرم واسه این طفل معصوم های بی گناه که در دوره ای به دنیا آمدند که مسئولان یک کشور اسلامی از مردمش و مشکلات سختی ها بیمارهای مردمش آگاهی ندارند تا بتوانند برای رفع آنها اقدام کنند
بخداوندی خدا به یگانگی خدا که هر مسئولی که توانایی و شوق خدمت به مردم را ندارد و مسئولیتی در کشور و مخصوصا در دولت قبول میکند باید جواب پس بدهد
آنهم جوابی سخت و دردناک
مگر خدا شوخی دارد با مخلوقش که اینگونه جان مخلوقات دیگر را به خطر می اندازد
قطعا عذاب خدا سخت و دردناک است پس بترسید از خدا مسئولان بی خدا
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بیماران پروانه ای پانسمان ندارن ، بیماران قلبی در صف در یافت درچه های مصنوعی وارداتی در حال مرگ هستند ،قرص معده ،سرم ،واکسن انفلانزا و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دست هایی پشت پرده ی تحریم هاست که میخوان تحریم ها باشه تا با شغل دور زدن تحریم شکم های خودشون و بچه هاشون رو پر کنن.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۱:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگه اون کافرا سر سوزنی وفا داشتن اینهمه کودک یمنیو قتل عام نمیکردن.اونا دنبال تحریم‌های کشنده هستن و عملی ک اینم ی نمونشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
از موسسه برکت انتظار هست گامهای بیشتری در جهت اتکا به داخل هست
مخصوصا با نخبگانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نمیشه ی جوری پانسمان براشون تولید کنن حالا؟
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم به خدا تمام مریض ها خداوند شفا بدهد قلبم به درداومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
علی قربانزاده
۱۹:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
درد و بلاتون بخوره به سر من که با وجود این همه زیبایی بازم باید درد بکشید
کاشکی میمردم و شما ها رو تو این وضعیت نمیدیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آمریکائی‌های قدیم با یه جنگجو دوئل می کردن حالا آقای ترامپ با این بچه های بیمار و معصوم
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۷:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عزیزم بمیرم زبون بسه ا حتما باید ی درمانی باشه حتما باید پیگیری درمان این بیماری باشه... ذره ذره آب میکنه آدمو
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
وای خدای من چقدر وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چرا در این زمینه کسی اتش به اختیار عمل نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
از مسئولین وزارت بهداشت و کسانی که در این زمینه تخصص دارند خواهشمندم با تلاش شبانه روزی نسبت به تولید این نوع پانسمان با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی اقدام نمایند که تو دهنی محکمی به آمریکا بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ای روله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
از مسئولین و شرکت های دانش بنیان مدعی انتظار می‌رود تا این مورد را با کیفیتی بسیار بالاتر از نوع سوئدی در کشور تولید کنند تا بیش از این جان این عزیزان به خطر نیفتد.حرکتی جهادی می‌طلبد.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
طمع حمایت از سوی بهداشت جعانی وسازمانها ونهادها ی مربوطه داشتن ، تنها اتلاف وقت است وکمکی به این بیماران عزیز نمیکند پس . همزمان با تکیه بر نخبگان وطنی برای ساخت پانسمان برای این بیماران ، تا حصول نتیجه وتولید در داخل کشور ، باجدیت به دنبال دور زدن تحریمها برای تهیه آن از خارج باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اینهمه پیشرفت علم ولی چاره ای برای این بیمارها پیدا نشده اونوقت دکترها این همه درامد کذایی در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خانواده قربانیان بایستی در مجامع بین المللی علیه ترامپ ودولت کودکش آمریکا طرح دعی کنند تا مردم دنیا بیش از پیش به خوی وحشی گری و ضد انسانی امپرالیسم پی ببرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اخ من درباره این بیماری قبلا چیزهایی شنیده یودم ولی حالا که دیدم داغم بیشتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دلم ریش شد
خداوندا از تو درخواست می کنم همه بیماران رو شفا بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
یک کاری کنند مسئولان خیلی درد اوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
لعنت خدا بر آمریکای جنایت کار که مدعی حقوق بشر است اما متاسفانه به بشریت ظلم می کند. خداوند ریشه آنها را بخشکاند
خداوند به این بیماران شفا عنایت کند. دل انسان از دیدن رنج این چنین بیمارانی از جا کنده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگه میخواستین میشود داروهارو یه جور وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
الهی قربونه همتون برم من عزیزان دلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ان شالله خداوند شفا دهد همه این بیماران را به حق ولات پیغمبر عزیز شان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
فدک
۰۹:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم ایران داروی این بیماری را هرچه زودتر کشف کندتا محتاج امثال این آدمها نباشیم.
آخرین اخبار