پرداخت هزینه ۷۰۰۰ یورویی زایمان توسط دولت لوکزامبورگ + تصاویر

هزینه زایمان یک نوزاد در لوکزامبورگ ۷هزار و ۷۸۰ یورو است که دولت این کشور برای آسایش و راحتی والدین تمام هزینه‌های زایمان را پوشش می‌دهد؛ زنان باردار ۸ هفته قبل از زایمان و ۱۲ ماه بعد از زایمان، مرخصی ویژه دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسیاری از کشور‌ها برای مادران و پدرانی که به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده‌اند، امکانات و تسهیلاتی را برای آسایش والدین در نظر می‌گیرند.

پرداخت هزینه ۷۰۰۰ یورویی زایمان توسط دولت لوکزامبورگ + تصاویر

کشور "لوکزامبورگ" یکی از کشور‌هایی است که برای فرزندان تازه متولد شده و والدین آن‌ها امکانات ویژه‌ای را در نظر گرفته می‌شود.

سالانه بیش از ۶ هزار نوزاد در این کشور متولد می‌شوند که به طور میانگین هر زنی ۱.۶۷ نوزاد به دنیا می‌آورد؛ "صندوق بهداشت ملی" لوکزامبورگ در گزارشی توضیح می‌دهد که در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ تعداد نوزادان افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

هزینه تولد یک نوزاد در این کشور جزو هزینه‌های سنگین به شمار می‌رود؛ پایگاه خبری "سی‌ان‌ان" در گزارشی توضیح می‌دهد که به طور متوسط برای زایمان یک نوزاد در لوکزامبورگ، مبلغ ۷ هزار و ۷۸۰ یورو باید پرداخت شود، اما دولت لوکزامبورگ برای آسایش و راحتی والدین تمام هزینه‌های زایمان را پوشش می‌دهد.

دولت این کشور علاوه بر پرداخت هزینه‌های زایمان، سه کمک هزینه مختلف برای والدین در نظر می‌گیرد و در طی دو سال آن را پرداخت می‌کند؛ همچنین این کودکان توسط دولت لوکزامبورگ تا سن ۱۸ سالگی مورد حمایت قرار می‌گیرند و تسهیلات اعتباری ویژه‌ای را برای آنان در نظر می‌گیرد.

یکی دیگر از تسهیلات در نظر گرفته شده برای مادران، ارتباط همیشگی مادر با یک پزشک است؛ تمام ساکنان لوکزامبورگ واجد شرایط ثبت‌نام در کلینیک محلی برای استفاده از پزشک هستند؛ والدین می‌توانند پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند و پزشک مربوطه به صورت تمام‌وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بیشتر پزشکان لوکزامبورگی به‌عنوان پزشک خصوصی کار می‌کنند، اما معمولاً برای ارائه خدمات به مادران، قرادادی را با دولت این کشور منعقد می‌کنند؛ طبق این قرارداد، تمام هزینه‌های اضافی توسط دولت پرداخت می‌شودو والدین هیچ نگرانی نسبت به پرداخت هزینه‌ها ندارند.

بر اساس قانون لوکزامبورگ، مادران و پدران هر دو واجد دریافت مرخصی بعد از زایمان هستند؛ زنان باردار ۸ هفته قبل از زایمان و ۱۲ ماه بعد از زایمان، مرخصی ویژه دریافت می‌کنند.

علاوه بر مرخصی ویژه برای مادران پس از زایمان، والدین می‌توانند به مدت ۶ ماه از "مرخصی مشترک والدین" استفاده کنند؛ بر اساس سیاست‌های دولت این کشور، مرخصی مشترک والدین برای تربیت و مراقبت از نوزادان درنظر گرفته شده است.

این مرخصی همراه با حقوق است و توسط "صندوق کمک هزینه خانواده" این کشور پرداخت می‌شود؛ والدین برای استفاده از این مزایا باید دو ماه قبل از زایمان درخواست خود را به کارفرما به صورت کتبی اعلام کنند؛ بعد از تایید کارفرما، این مرخصی با حداقل حقوق قانونی این کشور پرداخت می‌شود.

از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده، امکان زایمان در خانه شخصی است؛ والدینی که تمایل دارند از این امکان استفاده کنند، درخواست خود را به کلینیک محلی ابلاغ می‌کنند و زایمان در محیط خانه انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.