اضافه شدن چند قابلیت کاربردی به خانواده پیکسل ۴ با بروزرسانی جدید گوگل

گوگل با انتشار بروزرسانی سری پرچمدار پیکسل ۴ چند قابلیت جدید به آن اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی جدیدترین بروزرسانی گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال عرضه شده است. این بروزرسانی ویژگی‌های جدیدی را به این دستگاه‌ها اضافه کرده است. حتی بعضی از قابلیت‌های جدید در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز در دسترس هستند.

تار کردن پس زمینه با قابلیت جدید گوگل فوتوز

در ابتدای همه این بروزرسانی‌ها باید به قابلیت جدید اضافه شده به گوگل فوتوز اشاره کرد. این قابلیت جدید Portrait Blur نام دارد و همانطور که از اسم آن مشخص است مسئولیت تار کردن پس‌زمینه تصاویر روی دوش این ویژگی است. این قابلیت هر تصویری که با استفاده از گوشی پیکسل ثبت شده باشد را به یک عکس پرتره تبدیل می‌کند. این قابلیت حتی روی تصاویر قدیمی نیز کار می‌کند.

این ویژگی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین موارد اضافه شده به خانواده پیکسل دانست، زیرا بسیاری از کاربران دوست دارند تصاویر خود را به یک نسخه حرفه‌ای‌تر تبدیل کنند و تار کردن پس زمینه یکی از روش‌های رسیدن به این هدف است.

در ادامه نحوه عملکرد این قابلیت را مشاهده می‌کنید:

زوم شدن روی سوژه در قابلیت جدید Duo

قابلیت بعدی اضافه شده به این خانواده روی نرم‌افزار Duo تمرکز دارد. اکنون در تماس‌های تصویری که توسط این نرم‌افزار در نسل دوم و سوم پیکسل انجام می‌شود، تار شدن پس زمینه یک اتفاق عادی است. اما این نسل پیکسل یک قابلیت جدید ارائه می‌دهد که به نظر کاربردی‌تر از تار شدن صفحه باشد.

این قابلیت جدید در هنگام تماس تصاویری به وسیله Duo در گوشی پیکسل ۴، روی صورت شما زوم می‌کند. با این کار دیگر نباید نگران اطراف خود باشید. اگر هم فرد دیگری در کنار شما اضافه شود تا در تماس ویدئویی حضور داشته باشد به سرعت زوم کاهش می‌کند و آن فرد نیز درون دوربین دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ تلفن هوشمند با بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه


هوش مصنوعی عضو کاربردی نرم‌افزار Duo

علاوه بر این، گوگل در طی مکالمات Duo نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را فعال کرده است. همچنین از یادگیری ماشینی برای صاف کردن صدای طرفین در مواقعی که اتصال زیاد خود نیست استفاده می‌کند. البته هوش مصنوعی در بخش دیگری نیز حضور خواهد داشت و آن جلوگیری از تماس‌های رباتیک است. اکنون هوش مصنوعی حتی در مواقعی که کاربر آفلاین است می‌تواند به تماس‌های رباتیک پاسخ دهد.

این بسته بروزرسانی می‌تواند مدیریت حافظه را برای همه پیکسل‌ها بهبود بخشد. همچنین انگلیسی زبانانی که در انگلستان، کانادا، ایرلند، سنگاپور و استرالیا هستند جدیدترین بروزرسانی برای دستیار گوگل را نیز برای پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال دریافت خواهند کرد.

تکلیف مدل‌های قدیمی پیکسل چه می‌شود

نباید فراموش کنیم که بعضی از ویژگی‌های خوب به گوشی‌های قدیمی‌تر نیز راه پیدا می‌کنند. از آن‌ها می‌توان به امکان دانلود کردن نرم‌افزار Recorder توسط کاربران گوشی‌های قدیمی اشاره کرد. همچنین گوشی‌های پیکسل ۳ و 3a قابلیت Live Caption را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار