مراسم تجلیل از استاد «حبیب نقاش» برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: همایش بزرگداشت استاد حبیب نقاش چهره ماندگار دزفول و تنها بازمانده هنر نقاشی پشت شیشه کشور در این شهرستان برگزار شد.

 حجت‎اله آریائی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان این‎که استاد حبیب نقاش متولد 1311 در شهرستان دزفول و مسن‎ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار دزفول است، گفت: او تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‎خانه‌ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور بوده و این هنر ارزشمند را از پدر و پدربزرگانش آموخته است.

او اظهار داشت: استاد نقاش بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است و از نکات مهم هنر وی این است که این هنرمند خود، رنگ‎های مورد نیاز نقاشی‎هایش را تولید می‎کند.

آریایی نیا بیان کرد: به پاس خدمات ارزنده این استاد گرانقدر در عرصه هنر، مراسم بزرگداشت او با دعوت از کلیه هنرمندان و با حضور امید بن‎عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول، حجت‎اله آریائی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، ناصر آریائی‎نیا معاون هنری و سینمای مدیرکل ارشاد خوزستان، نادر سعادتی‎فرد رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و علاقمندان به این چهره ماندگار در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول ادامه داد: همچنین در این مراسم دکتر سیدنظام‎الدین امامی‎فر از اساتید ارتباط تصویری و نقاشی و مدیر گروه ارتباط تصویری دانشکده هنر دانشگاه شاهد پیرامون خصوصیات و سبک آثار استاد نقاش سخنانی را ارائه کرد.

براساس این گزارش؛ نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی‎اش که همان نقاشی است گرفته شده است، خانواده‎ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه‎خانه‎ای تربیت کرده است. بیش از 40 اثر نقاشی استاد به سبک قهوه‎خانه‎ای پشت شیشه‎ای و 40 اثر مینیاتوری استاد نقاش باعث شد تا او به عنوان چهره ماندگار دزفول در سال 92 معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.