کنکوری‌های محصل چند ساعت در هفته مطالعه کنند؟

یک مشاور تحصیلی گفت: داوطلبان کنکوری که به مدرسه می‌روند باید در طول هفته حداقل ۴۰ ساعت مطالعه داشته باشند.

هیراد ذاکر، مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برنامه ریزی برای درس خواندن و آماده شدن برای کنکور گفت: افرادی که در کنکور رتبه‌های بالا کسب می‌کنند نباید ناامید شوند؛ آن‌ها هم می‌توانند در کنکور موفق شوند به شرط اینکه نقاط ضعفشان را برطرف کنند. اما در رتبه‌های برتر معمولا کسانی را می‌بینیم که همیشه  معدل عالی، مدارس خوب و تراز‌های عالی داشته اند.

ذاکر ادامه داد: داوطلبانی هم داریم که دلایلی برای درس نخواندن از جمله معدل پایین، ترازکم، وقت و امکانات کم دارند و مدام از شانس در قبولی کنکور صحبت می‌کنند در صورتی که قبولی شانسی در کنکور به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این مشاور تحصیلی افزود: بالا بردن ساعت مطالعه، تاثیری در قبولی کنکور ندارد . داوطلبان باید روش مطالعه، برنامه ریزی و رفع اشکال را جدی بگیرند و در مسیر خواندن، هدفشان را فراموش نکنند.
 
ذاکر بیان کرد: برای قبولی در کنکور باید میزان بازدهی افزایش یابد؛ این فاکتور تنها با مطالعه زیاد امکان‌پذیر نیست بلکه باید بیشتر به کیفیت مطالعه  بجای ساعت آن  توجه شود.

او درباره زمان مطالعه برای داوطلبان کنکوری که به مدرسه می‌روند، گفت: این داوطلبان در طول هفته باید حداقل ۴۰ ساعت مطالعه  داشته باشند.
 سوالات دانشجویی را در  میز دانشگاه مطرح کنید
این مشاور تحصیلی در پایان تصریح کرد: اکنون که امتحان نهایی و کنکور هر دو در سال ۱۲ برگزار می‌شود، بهتر است داوطلبان فشردگی مطالب سال ۱۲ را در سال یازدهم  تقسیم کنند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور99 ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۰ دی ۱۳۹۸
خواھر من اونقد ر خوند بعد کہ فہمید آیندہ ای واسش نیس ناامید و افسردہ شد کاشکی یکی بہ عنوان منجی نجات دھندہ و کسی میومد مشکلات مردم رو حل کنہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
چه فایده از اینهمه تلاش وقتی عدالتی در آموزش عالی وجود نداره وحق بچه های مستعد ضایع میشود چرا نخبه های ما نباید بتونن در مملکت خودشون درس بخوانند ومجبورن برای تحصیل در رشته مورد علاقه شون به کشورهای دیگر مهاجرت کنند خون دانشجویانی که امروز در سانحه هوایی کشته شدند گردن مسوولانیست که حق تحصیل در دانشگاههای ایران را با اعمال سهمیه های ناعادلانه ضایع کردند
آخرین اخبار