تُرشی روند پوکی استخوان را تسریع می کند

کارشناس تغذیه گفت: اولین مشکل ترشی برای سلامتی نمک بالای آن است که بسیار فراتر از حد مجاز بوده و در همین راستا برای سلامتی افراد مضر است و موجب ایجاد مشکلاتی از جمله فشار خون بالا می‌شود.

 پوکی استخوان  به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،لیلا رضازاده کارشناس تغذیه در  با تاکید بر مضر بودن تُرشی برای سلامتی، گفت: اولین مشکل این خوراکی بحث نمک بالای آن است که بسیار فراتر از حد مجاز بوده و در همین راستا برای سلامتی افراد مضر است و موجب ایجاد مشکلاتی از جمله فشار خون بالا می‌شود.

رضازاده افزود: مشکل دیگر تُرشی بحث اسیدی بودن و سرکه بالای موجود در آن است، چرا که مطالعات نشان می‌دهد این اسیدی بودن موجب برداشت کلسیم از استخوان‌ها می‌شود و در همین راستا روند طولانی مدت مصرف تُرشی می‌تواند تاثیر بدی روی استخوان‌ها داشته و روند پوکی استخوان را تسریع کند.

او افزود: همچنین اسیدی بودن ترشی موجب ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود و به تبع مصرف طولانی مدت آن، این مشکلات را تشدید می‌کند  برخلاف تصور عامه، مصرف تُرشی نه تنها باعث لاغری نمی‌شود، بلکه به جهت تاثیراتی که این خوراکی بر افزایش اشتهای افراد دارد، مصرف آن در طولانی مدت موجب چاقی افراد نیز می‌شود.

رضازاده درادامه با اشاره به استفاده از سبزیجات مختلف در تهیه تُرشی گفت: استفاده از این مواد در تهیه تُرشی موجب شده برخی تصور کنند تُرشی غذای سالمی محسوب می‌شود، اما واقعیت این است که در تهیه تُرشی آنقدر به سبزیجات مواد مضری مانند نمک اضافه کرده و آن را اسیدی می‌کنیم که دیگر خواصی برای آن باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.