افزایش همکاری‌های مشترک دانشگاهی در راستای نیل به دانشگاه‌های نسل سه و چهار

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز در یک نشست، بر استفاده مشترک از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در راستای نیل به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هم پیمان شدند.

افزایش همکاری‌های مشترک دانشگاهی در راستای نیل به دانشگاه‌های نسل سه و چهاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، وحدت دانشگاه ها در مسیر تحقق اهداف کاربردی را تلاش در راستای دستیابی به اهداف خواند و تاکید کرد: این مجموعه بستر تولید علم، آموزش و خدمت به مردم است.

مهرزاد لطفی، استفاده مشترک از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را تلاش در راستای نیل به هدف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم خواند و گفت: لازم است با ایجاد دبیرخانه‌ای برای پیگیری شیوه نامه‌های مرتبط بین دو دانشگاه و برگزاری نشست‌های فصلی، برای عملیاتی کردن تفاهم نامه‌های بین دو دانشگاه تلاش کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تولید ثروت و فعالیت‌های فن آورانه از دانشگاه‌های مادر انجام شود، افزود:، زیرا دانشگاه‌های مادر الگوی دیگر دانشگاه‌ها هستند و با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه‌های مختلف نظیر اشتراک امکانات آموزشی، درمانی، پژوهشی و دانشجویی می‌توان به یک هدف مشترک و نتایج مطلوب رسید.

ایجاد اندیشکده و اتاق فکر بین دو دانشگاه از دیگر پیشنهادات مطرح شده از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

اعلام آمادگی دانشگاه شیراز برای ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم

رییس دانشگاه شیراز نیز گفت: هر دو دانشگاه باید با هم تعامل داشته باشند، زیرا رشته‌های علمی دانشگاه‌ها از هم جداشدنی نیست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که در سطح بین الملل نیز می‌درخشد و این موضوع نشاندهنده تلاش و درایت مسوولان این دانشگاه است.

حمید نادگران ابراز امیدواری کرد تا با تعامل اعضای هیات علمی رشته‌های مشترک مهندسی و علوم پزشکی و اجرایی شدن تفاهم نامه ها، زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و ارتقای سطح علمی دانشجویان فراهم شود.

پیش روی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، سرمایه گذاری هر دو دانشگاه پیرامون موضوعاتی نظیر تولید تجهیزات پزشکی، جذب سرمایه و کمک نیک اندیشان در اجرای برنامه‌های مشترک بین دو دانشگاه، تبادل استاد و اعضای هیات علمی با هدف همکاری بین دو دانشگاه، خدمات رسانی شرکت‌های دانش بنیان از سوی اعضای هیات علمی هر دو دانشگاه، همکاری مرکز مشاوره دانشگاه شیراز در ارایه مشاوره‌های دانشجویی، همکاری در تسهیل پذیرش و روند بستری دانشجویان در مراکز درمانی، ایجاد رشته‌های مرتبط با تجهیزات پزشکی در دانشگاه و اجرای پایان نامه‌های مشترک از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی اعضای هیات رییسه دانشگاه شیراز بود.

حمید مقامی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با توجه به نیاز جامعه پیشنهاد داد تا دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم پیش روند و تاکید کرد: باید نوشتن مقالات در دانشگاه ها، با هدف حل مسایل داخلی کشور باشد.

او یادآور شد: با مشارکت استادان هردو دانشگاه و گفتگو برای رفع نیاز‌های اجتماعی و مردم، می‌توان به سود مردم تلاش کرد.

بهره وری و تبادل تجربیات و نیاز به اشتراک هر دو دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شیراز در بسیاری از رقابت‌های فرهنگی، هنری ورزشی و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دارای رتبه‌های نخست کشوری است و برای بهره وری و تبادل تجربیات، نیاز به تعامل مشترک هر دو دانشگاه است.

کوروش عزیزی با اعلام آمادگی برای اشتراک فضا‌های دانشجویی در بخش‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و مشاوره، تاکید کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی، تسهیل روند خدمات رسانی به دانشجویان دانشگاه شیراز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

تعیین تکلیف سند‌های ملکی خوابگاه‌های دانشجویی، تعمیرات خوابگاه‌ها و مطالبات دانشجویان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

معاون بین الملل دانشگاه نیز در این نشست از همکاری‌های مشترک امور بین الملل دانشگاه شیراز برای صدور ویزا‌های دانشجویان خارجی تقدیر کرد.

برگزاری کارگاه‌های مشترک بین دو دانشگاه، آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی، توسعه حوزه بین الملل و تبادل تجارب استادان این حوزه در هر دو دانشگاه از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر نصراله عرفانی در این نشست بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این نشست از برگزاری سه نشست با دکتر «رضا ملک زاده» معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت در حوزه پژوهش دو دانشگاه خبر داد و استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز برای اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی را از زمینه‌های مشترک برشمرد.

یونس قاسمی تسریع در روابط فن آوری و اطلاعات، گسترش فناوری و تبادل ظرفیت‌های موجود هر دو دانشگاه را خواستار شد و عنوان کرد: مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب رتبه سوم کشور، از جمله توانمندی‌های این دانشگاه در توسعه همکاری است.

او با اعلام اینکه رشته «مهندسی بافت» یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در شیراز است که توسعه این رشته در هر دو دانشگاه موجب افتخارآفرینی و ارتقای سطح علمی هر دو دانشگاه می‌شود، اضافه کرد: پژوهشکده بیوتکنولوژی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مستقر است، به صورت مشترک در حال فعالیت در حوزه پژوهش و تولید مقاله‌های علمی است.

تسهیل موانع، نیاز‌ها و زیرساخت‌های فن آوری در حوزه پژوهش، همچنین راه اندازی برج فن آوری در شیراز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پژوهش از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بود.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان فارس نیز در این نشست، در زمینه خدمات رسانی بهداشتی در حوزه خودمراقبتی فردی، الزام کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط برای نظارت بر سلامت خوابگاه‌های دانشجویی، آموزش، پیگیری و مشاوره بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در خوابگاه‌ها و فضا‌های دانشجویی، همکاری برای ارایه خدمات پزشک خانواده اعلام آمادگی کرد.

پیگیری راه اندازی پایگاه اورژانس باجگاه، فعالیت مرکز طبی در درمانگاه شهید مطهری، هزینه درمان دانشجویان و بیمه‌های دانشجویی، ایجاد بستری مشترک برای تعمیر تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از سوی مهندسان دانشگاه شیراز و مهندسان تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی دکتر «علی اکبری» در این نشست بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار