رای متهمان شبکه تشکیلاتی عناصر ضدانقلاب در مشهد صادر شد/ مجازات حبس با درجات مختلف

روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد: رای پرونده ۸ متهم از عناصر شبکه تشکیلاتی ضدانقلاب و معاند داخل کشور وابسته در مشهد صادر شد.

دستگیری گردانندگان کانال و گروه تلگرامی معاند در مشهد/برهم زدن امنیت و توهین به مقدسات از اهداف این گروه بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، کیفرخواست پرونده ۸ متهم از عناصر شبکه تشکیلاتی ضدانقلاب و معاند داخل کشور پس از وصول مستندات و شکایت دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی، اعلام مقامات و اشخاص رسمی صادر شد و این پرونده در ادامه رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادسرای انقلاب مشهد قرار گرفت.

دادگاه با رعایت موازین کامل قانونی به اتهامات آقایان (ه. خ) فرزند محمد، (م. ن) فرزند علی‌اصغر، (ر. م) فرزند محمدتقی، (م‌ح. س) فرزند ابراهیم، (غ‌ع. ح‌گ) فرزند غلامرضا، (ه. ر) فرزند عبدالله، (م. ق) فرزند احمدعلی و خانم (ف. س) فرزند ابراهیم رسیدگی کرد.

اتهام این اشخاص، عضویت در گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران به قصد برهم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام یا به نفع گروه‌های مخالف نظام اسلامی، تأسیس و اداره کانال و گروه تلگرامی به قصد برهم زدن امنیت و توهین به مقدسات اسلامی و سایر جرائم بوده است.

با تشکیل جلسات دادگاه و حضور وکلای متهمان که به دفاع از آن‌ها منجر شد، رئیس دادگاه با انجام تشریفات قانونی، به صدور رأی متهمان اقدام کرد و با ملاحظه مستندات موجود در پرونده، عناوین اتهامی متهمان ردیف اول تا هشتم را محرز تشخیص داد و ضمن احراز بزهکاری آنان، متهمان را به حبس با درجات مختلف و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که با توجه به فضاسازی‌های بدخواهان نظام درباره محکومیت این افراد تأکید می‌شود که تعدادی از متهمان این پرونده دارای سوابق محکومیت کیفری هستند و ۶ نفر از آن‌ها دارای اتهامات متعدد ازجمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت در گروهک‌های غیرقانونی، اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران هستند که به موجب قانون دادگاه باید به تشدید مجازات آن‌ها اقدام می‌کرد.

علاوه بر این، برابر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، برای هر یک از عناوین اتهامی مجازات جداگانه تعیین می‌شود، ولی در مقام اجرا صرفا یک مجازات (مجازات اشد) قابل اجراست.

 رأی صادره غیرقطعی و قابل تجدیدنظر بوده و ممکن است در مرحله تجدیدنظر در مجرمیت افراد، عناوین اتهامی یا میزان مجازات تغییراتی حاصل شود.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.