نقش پیکره سردار دل‌ها بر کوه صاحب الزمان کرمان

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی جنوب کرمان گفت: به منظور ماندگاری نام و یاد سردار سپهبد "شهید حاج قاسم سلیمانی"، پیکره این شهید والامقام بر روی کوه صاحب الزمان (عج) کرمان تراش می‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلال مرتضوی، رئیس انجمن هنر‌های تجسمی جنوب کرمان گفت: سردار سلیمانی در دل‌ها جای دارد و از آنجایی که وی اسطوره شهادت و شجاعت برای این ملت است، بنابراین باید نام و یاد این سپهبد مردمی، قرن‌ها در دل کویر کرمان به یادگار بماند.

او افزود: به همین منظور، ایده‌ای به ذهنم رسید که با همکاری هنرمندان پیکره تراش جنوب کرمان تراش پیکره این سردار شهید را بر کوه صاحب الزمان (عج) انجام دهیم، پس پیشنهاد اجرای این طرح را به اطلاع نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان رسانده و در این خصوص جویای نظر وی شدیم که از طریق مشاور استاندار با خبر شدیم با عملی شدن طرح تراش پیکره سردار بر کوه صاحب الزمان (عج) موافقت شده است.

مرتضوی تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن این طرح، طی هفته آینده کمیسیون تخصصی با حضور استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی و مسئولان ساماندهی گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی جنوب کرمان بیان داشت: در این کمیسیون در خصوص اندازه، حجم و بزرگی کار و این که پیکره به شکل کامل و یا نقش برجسته باشد و همچنین در مورد مکان انجام کار بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

مرتضوی گفت: نظر شخصی خودم بر این است که در این کار، از نقش برجسته استفاده کنیم، زیرا ماندگاری نقش برجسته در مقابل آفتاب، باد و باران نسبت به تندیس بیشتر است و ممکن است تا ۱۰ هزار سال نیز ماندگار شود.

او افزود: به محض کاسته شدن شدت سرمای هوا، کار را آغاز خواهیم کرد و مدت اجرای این کار بین ۲ تا ۶ ماه خواهد بود.

رئیس انجمن هنر‌های تجسمی جنوب کرمان تصریح کرد: در ساخت این پیکره، قصد استفاده از هیچ نوع مصالحی نداریم و فقط با تراشیدن کوه این کار را انجام خواهیم دید.

مرتضوی بیان داشت: تصمیم داریم تراشه را از دل کوه به شکل بزرگی در آوریم که از شعاع دور و از زوایای مختلف قابل رویت باشد.

او افزود: چندی قبل یکی از دوستان خاطره‌ای نقل کرد مبنی بر اینکه "بولوار پاسداران شهر جیرفت در ابتدا به نام سردار سلیمانی نام گذاری شده بود، اما وقتی سردار به جیرفت آمدند، ناراحت شدند و گفتند: تا زنده ام دوست ندارم هیچ کجا به نامم، نامگذاری شود"، اگر خداوند بخواهد به کسی عزت دهد پس از حیات، نامش را بر دل کوه و سنگ حک می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار