آمادگی دستگاههای بافق برای پیشگری و مقابله با کرونا

نشست شورای سلامت بافق با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق در حاشیه نشست شورای سلامت بافق، گفت: توصیه‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با کرونا داده شده است، مردم به شایعات توجه نکنند.

او افزود: تا زمان عبور این موج و مطرح بودن آن در جامعه، به دستگاه‌های شهرستان آماده باش اعلام شده که جامعه هدف خود را جدی بگیرند و در محیط ادارات اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.

محمد زاده رحمانی ادامه داد: اصحاب رسانه نیز اجازه ندهند شایعه‌ای بدون مبنا بر خروجی خود قرار گیرد، اطلاعیه‌های رسمی از سوی روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان منتشرخواهد شد.

او بیان داشت: شهروندان استفاده از ابزار الکترونیکی را جدی بگیرند در حد امکان از مراجعه به شهراداری ها، بانک‌ها و سایر ادارات را کمتر نمایند.

فرماندار بافق گفت: رفت و آمد به اماکن مذهبی، دینی، مساجد، زیارتگا‌ها و اماکن گردشگری و رفت و آمد‌ها با احتیاط‌های لازم صورت گیرد.

بافق عاری از کرونا است

دانشی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق نیز در این نشست بیان کرد: تا کنون مورد مشکوک به کرونا در بافق دیده نشده است و آموزش‌های لازم در حال انجام است.

او افزود: مراجعه کننده گان به مراکز درمانی تریاژمی شوند و در صورت نیاز پس از وایزوله با هماهنگی‌های لازم تست‌های مربوطه و نمونه گیری‌ها انجام می‌شود.

دانشی بیان داست: تاکید و توصیه ما رعایت نکات بهداشتی است و سفیران سلامت، رابطین دانش آموزان، اولیا و گرو‌های هدف در این رابطه آموزش داده می‌شوند.

برخورد قانونی با شایعه پراکنان فضای مجازی

چمران بهارلوئی، دادستان بافق نیز از رصد شایعات فضای مجازی خبر داد و گفت:کمیته رصد فضای مجازی مختص انتخابات نیست و برنامه های فضای مجازی را رصد می کند.

او افزود: با توجه به تاکید متون دینی ما نسبت به امنیت و بهداشت، این رصد ادامه دارد و چنانچه جرمی یا بزهی خروجی آن اختلال در آرامش و جو روانی باشد به شدت مجازات می شود.

بهارلوئی تصریح کرد: اصحاب جرائد و رسانه به نشر اخبار و اطلاعات با احتیاط بیشتری اقدام کنند که آرامش مردم نشانه نرود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار