شیوع کرونا از نشانه‌های آخرالزمان است؟

استاد خارج حوزه علمیه قم درباره نشانه‌های آخرالزمان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کافی است به حوادث ناگوار و حتی جنایت‌های دهشتناک این چند وقت اخیر نگاهی بیندازیم. سیل، زلزله، قتل و کشتار مسلمانان و جنگ و خونریزی در نقاط مختلف جهان و اتفاقات اخیری که در یک سال گذشته رخ داده است، موجب شده که هر از گاهی در ذیل مطالب فضای مجازی و حتی در دنیای واقع، این حوادث را به مسائل آخرالزمان گره بزنند.

با شیوع ویروس کرونا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان، این موضوع نیز مزید بر علت شده و این امر شدت بیش‌تری یافته است. سوال اینجاست که آیا شیوع ویروس کرونا از علائم آخرالزمان است؟ همین سؤال، موضوع گفت‌وگوی ما با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد خارج حوزه علمیه قم بوده است. وی که از کارشناسان حوزه مهدویت به شمار می‌رود، با اشاره به اینکه علائم ظهور به ۲ دسته تقسیم می‌شود، درباره شیوع ویروس کرونا و علائم آخرالزمان توضیحاتی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

علائم غیرحتمی ممکن است اتفاق نیفتد

آیا تطبیقی بین حوادث کنونی مانند شیوع ویروس کرونا با مسائل آخرالزمانی وجود دارد؟

قبل از اینکه به حوادث مربوط به اوضاع اخیر اشاره کنم، این نکته را بگویم که ما پیش از ظهور امام عصر (عج) دو نوع علامت داریم؛ اول علائم حتمی و دوم علائم غیرحتمی ظهور.

علائم حتمی ظهور مثل خروج سفیانی، یمانی، قتل نفس زکیه و صیحه آسمانی هستند که ظهور امام عصر (عج) در گرو این علائم است و زمانی که این علائم حاصل شود، ظهور امام، حتمی خواهد بود.

سایر علائمی که ذکر می‌شود، علائم غیرحتمی است. در روایتی که از امام علی (ع) نقل شده حدود ۴۰ علامت ذکر شده است. علائم غیرحتمی همانطور که از اسمش پیداست، علائمی هستند که در پی آن علائم امکان دارد ظهور اتفاق بیفتد و ممکن است ظهور اتفاق نیفتد؛ یعنی ظهور امام عصر (عج) در گرو این علائم نیست. ممکن است علائم به وقوع بپیوندد، اما امام (عج) ظهور کنند و ممکن است علائم اتفاق نیفتد، اما امام (عج) ظاهر شوند. به همین جهت از آن‌ها به علائم غیرحتمی تعبیر کردند. پس اگر علائم غیرحتمی اتفاق افتاد، ولی امام ظهور نکردند، نباید بگوییم چرا آقا نیامدند؟ چون این علائم حتمی نیست و ظهور در گرو این‌ها نیست.

علائم ظهور حتماً متصل به ظهور نیست

علائم ظهور اعم از حتمی و غیرحتمی اینطور نیست که همیشه متصل به ظهور باشند. علامت وجود دارد، اما لازم نیست حتماً متصل به ظهور باشد. ممکن است علائم آشکار شود، اما صد‌ها سال بعد ظهور رخ دهد. مانند سقوط حکومت عباسی که یکی از علائم ظهور است و حدود ۸۰۰ سال قبل و در سال ۶۵۶ هجری قمری حکومت عباسی سرنگون شد، اما هنوز ظهور اتفاق نیفتاده است.

برخی علائم مثل صیحه آسمانی متصل به ظهور هستند و ممکن است مثلاً ۳ ماه قبل از ظهور باشد یا مثلاً ظهور سفیانی که با ظهور امام (عج) نزدیک به ۹ ماه فاصله دارد یا خروج یمانی و قتل نفس زکیه که به ظهور امام متصل هستند.

بسیاری از مسائل مانند بیماری‌ها که اکنون شاهدش هستیم، جنبه قطعی ندارد. وقتی این علائم را می‌بینیم، نمی‌توانیم بگوییم بعد از این علائم ظهور اتفاق می‌افتد. علائمی که در روایات است نمی‌توانیم تطبیق قطعی بدهیم. البته به عنوان احتمال می‌توان گفت، اما به عنوان قطع خیر.

حوادث مرتبط با قبل از ظهور امام زمان (عج)

نکته دیگر اینکه حوادث مرتبط با قبل از ظهور امام زمان (عج) مانند بهم ریختگی بهداشت، امنیت، اقتصاد، وضع اعتقادات و دیانت مردم، ضعف حکومت‌ها، کشتار و... ارتباطی با حاکمیت امام زمان (عج) ندارد؛ یعنی این رخداد‌ها برای قبل از حکومت امام (عج) است و نمی‌توانیم این‌ها را به حساب ظهور بگذاریم. این موارد مربوط به حکومت‌های ظالم است که بر اثر جنایت‌های آن‌ها و برخی امور دیگر چنین مشکلاتی برای جامعه رخ می‌دهد.

من این بحث را شاید ۳۸ سال قبل در جبهه شوش با عنوان نشانه‌های دولت موعود یا چشم‌انداز ظهور امام عصر (عج) مطرح کردم و بعد هم با عنوان «نشانه‌هایی از دولت موعود» تبدیل به کتاب شد و به زبان‌های مختلف چاپ شد. در این کتاب به مسائل جهان قبل از ظهور، وضع دینی مردم و مساجد، فقها، ضعف اعتقادات، مسائل اقتصادی مردم، وضع اخلاقی، عواطف انسانی، انتشار اعمال مخالف عفت، آرزوی کمی فرزند، کم شدن مرد‌ها در جامعه، نبود امنیت راه‌های دریایی، زمینی، هوایی، اتفاقات و جنایات وحشتناک و فشار بر مسلمانان، کشتار و قتل، نبود پناهگاه برای مستضعفان، کمبود باران و بارندگی در غیرموقع، گرانی، فقر و فساد بازار پرداخته شده است.

به ۲ نکته که مربوط به شرایط کنونی است، اشاره می‌کنم. شما ببینید هر روز در یک گوشه‌ای از جهان مخصوصاً مسلمانان گرفتار قتل می‌شوند؛ یک روز در هند، یک روز در عراق و افغانستان و ... بالاخره این اوضاع کشتار، ناامنی‌ها و جنگ‌ها در روایات آمده است.

۴ فتنه در آخرالزمان به روایت پیامبر (ص)

از پیامبر اکرم (ص) روایت داریم که ۴ فتنه در آخرالزمان است؛ فتنه اول: خون مباح می‌شود، فتنه دوم: گرانی زیاد می‌شود، فتنه سوم: بی‌ارزش شدن خون‌ها، اموال و فروج (نوامیس) و فتنه چهارم که از همه بدتر است و فتنه کر و کوری که عالمگیر است و همانند حرکت کشتی در دریاست و یک موج و صدای وحشتناک تولید می‌کند که شام و عراق و ... را در بر می‌گیرد.

مثال دیگر درباره واقعه «حره» است که یزید در زمان امام حسین (ع) به راه انداخت و ۱۰ هزار نفر را کشت و به نوامیس مسلمانان در مدینه تعدی و تجاوز کرد. حال در روایات مطرح می‌شود که حوادثی مثل واقعه حره در برابر حوادث آخرالزمانی هیچ است.

روایت دیگری است که می‌گوید ظهور امام عصر (عج) محقق نمی‌شود؛ مگر اینکه دو ثلث مردم کشته شوند یا روایت دیگر می‌گوید که نُه دهم مردم کشته می‌شوند. البته این‌ها حتمیات نیست، ممکن است اتفاق نیفتد.

از مجموع روایات بر می‌آید که خونریزی و کشتار زیادی رخ می‌دهد و این کشتار از کجا شروع می‌شود، چه کسانی پشت پرده هستند و به کجا ختم می‌شود، خیلی مشخص نیست. ولی به هر حال وقتی انسان‌های جانی دنیا را اداره کنند که منافعشان برایشان مهم باشد و جان مردم برایشان بی‌ارزش باشد، مشخص است که دست به کشتار هم می‌زنند.

انواع مرگ در قبل از ظهور

جنبه دیگر قضیه این است که کشتار مردم گاهی بر اثر جنگ است که روایات متعددی دارد، اما گاهی بر اثر جنگ نیست، مرگ است که از آن در روایات به «موت الابیض» تعبیر شده است. در روایتی از امام علی (ع) درباره مرگ سفید سؤال می‌کنند. امام فرمود: ۲ نوع مرگ قبل از ظهور است؛ نوع اول مرگ سفید و نوع دوم مرگ قرمز. بعد امام بیان کرد: مرگ قرمز به معنای کشتاری مثل جنگ است، اما «موت الابیض» مثل طاعون است.

در برخی روایات امیرالمؤمنین (ع) درباره حوادث ظهور گفتند؛ کشتار‌های وحشتناک یا در روایت دیگر کشتار‌های سریع یا فجیع، قتل‌هایی با زجرکشی و دردآور که تند تند مرگ‌های سریع رخ می‌دهد و طاعون شدید فراگیر می‌شود. از امام باقر (ع) روایت داریم که امام (عج) ظهور نمی‌کند، مگر با فراگیر شدن ترس و طاعون.

امام (عج) زمانی خروج می‌کند که مردم دیگر مأیوس شوند

در روایت دیگری است که امام (عج) زمانی خروج می‌کند که مردم دیگر مأیوس شوند. البته نمی‌خواهم بر شرایط کنونی کشور تطبیق دهم، اما شما نگاه کنید مردم چطور در برابر یک بیماری که می‌گویند خطرش از زکام کمتر است به هراس افتاده و تمام کشور را درگیر کرده است.

از امام کاظم (ع) روایت داریم که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: از علائم ظهور و قیامت، مرگ‌های ناگهانی و جذام، یعنی بیماری‌های واگیردار است. از علائم دیگر اینکه انسان بدون درد بمیرد، فرض کنید یک تب مختصر می‌کند و می‌میرد.

در روایت دیگر به صاعقه‌های آخرالزمان اشاره شده است. «صاعقه» یعنی در کما رفتن و اینکه احساس و درکی از چیزی ندارد که بر اثر صدای وحشتناک یا مسائل دیگر رخ می‌دهد.

کرونا و تعطیلی تجمعات

الان ببینید به خاطر ویروس کرونا همه مساجد حتی مسجدالحرام تعطیل شده است یا تعداد معدودی حضور دارند. مسجدالحرامی که عزت مسلمانان است و ۶ میلیون نفر در آن جا می‌گیرد. ایران اسلامی هم یکی از ۱۰۰ کشوری است که درگیر این ویروس شده است. حوزه‌های علمیه در ایران و عراق تعطیل شده است. در کشور‌های اروپایی مراکز و تجمعات تعطیل شده است. ممکن است این موضوع همان اموری باشد که در روایات به آن اشاره شده است.

تعطیلی نماز جماعات هیچ دلالتی بر علائم ظهور ندارد

آیا بسته شدن کعبه جزو علائم غیرحتمی ظهور محسوب می‌شود؟

در روایت داریم که اگر حج تعطیل شود، خدا به آن‌ها امان نمی‌دهد. قبل از ایام ظهور، صحبت از کشتار و خونریزی در اعمال حج هست که بعضی بر فاجعه منا تعبیر می‌کنند و البته این هم احتمالی است. یا مسأله تعطیلی نماز جماعات هیچ دلالتی بر علائم ظهور ندارد.

خود ائمه (ع) گاهی که امراضی مثل وبا یا طاعون شیوع پیدا می‌کرد، درخواست لغو تجمعات را می‌دادند. فرض کنید حرم مطهر امیرالمومنین (ع) یا آستان حضرت معصومه (س) و حرم حضرت امام رضا (ع) بسته شود. این موجب نمی‌شود که امام رضا (ع) یا هر امام دیگری موقعیت شفاعتش را از دست بدهد. به هر حال حرم ائمه (ع) از کعبه که بالاتر نیست. خانه خدا را هم گاهی برای رعایت مسائل بهداشتی می‌بندند.

شیوع ویروس کرونا، امتحان و سنت الهی است

آیا ایجاد دلهره و ترس در مردم به مسأله ظهور و علائم فرا رسیدن آخرالزمان ارتباطی دارد؟

خیر. این یک رفتار معمول دشمنان است. کسانی که آن طرف دنیا نشسته‌اند و از یهود و اسرائیل پول می‌گیرند، به جای اینکه با مردم همدلی کنند، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار کرونا فقط در ایران است. پس اگر گاهی حرم ائمه (ع) بسته شد یا تجمعات تعطیل شد، دلیل بر ضعیف بودن اعتقادات یا مذهب نیست یا اگر حرم‌ها را شروع به ضدعفونی کردند، دلیلش این نیست که اینجا، مکان امن و مقدس نیست. به هر حال این مسائل، امتحان و سنت الهی است. از قبل هم بوده، حال گاهی بر اثر معصیت و گناه مردم است، گاهی بر اثر خیانت و جنایت عده‌ای خائن و جنایتکار.

ما باید در برابر این حوادث، شکیبا و صبور باشیم تا از این امتحان با سربلندی بیرون بیاییم. یادمان نرود که خداوند در برابر حوادث طبیعی برای ما راه گذاشته، دعا مشخص کرده و اگر به این مسائل معنوی توجه کنیم، خداوند بلا را دور می‌کند و اگر مقدر است که این قضایا منتهی به ظهور شود، منشأ امیدواری برای همه ماست.

قدری در این دوران نماز جعفر طیار و قرآن بخوانیم

درباره یکی از علائم ظهور، بحث تألیف قلوب را مطرح می‌کنند. مانند آنچه که در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در ایران، منطقه و حتی جهان شاهد بودیم. آیا می‌توان این تألیف قلوب را یکی از نشانه‌های نزدیک به ظهور امام عصر (عج) دانست؟

هر چیزی هست، مسأله امتحان است. خداوند عزوجل گاهی بشر را در امتحان می‌اندازد که خود انسان بفهمد کجا قرار دارد و این سنت الهی از طوفان نوح (ع) تا حضرت ایوب (ع) و قوم بنی‌اسرائیل، قضایای فرعون و... در طول تاریخ جاری بوده است.

نگاه کنید همین نعمت سلامتی تهدید شده و سر زدن به فامیل از ما گرفته شده است. باید فکر کنیم که چه کرده‌ایم که این نعمت از ما گرفته شد؟ چه کردیم که از مسافرت و رفتن از شهری به شهر دیگر منع شدیم. همیشه دیگران را مقصر ندانیم. خودمان را هم مقصر بدانیم. الان فامیل و آشنا را بخواهیم ببینیم فقط در فضای مجازی می‌شود دید. تجمعات نباید باشد و این نعمت‌ها موقتاً از ما گرفته شده است. قدری در این دوران نماز جعفر طیار و قرآن بخوانیم و به خدا بگوییم که اشتباه کردیم و نفهمیدیم و در نهایت، قدر نظام مقدس اسلامی، نعمت سپاه و ارتش را بدانیم و از خداوند بخواهیم که توبه ما را بپذیرد و بر اشتباهات ما چشم‌پوشی کند. امیدوارم که این بلا از سر ایران عزیز و پیروان مکتب اهل بیت (ع) و امت حضرت محمد (ص) دفع شود.

دانستنی های جالب ، مفید و عجیب از سراسر دنیا در سرویس وبگردی

جمعه‌ها با گفتن این ۲ ذکر کوهی از ثواب را برای خود اندوخته کنید

طرز تهیه انواع ماهی با سبزی پلو + فوت و فن مزه‌دار کردن انواع ماهی

پیامک‌های هوس آلود راز قتل را فاش کرد

برطرف کردن جوش‌های سر سیاه بینی با روش های طبیعی

اگر این ویژگی‌ها را دارید، هوشتان بسیار بالاست

پرداخت قبض برق با توجه به شیوع کرونا تا چه زمانی مهلت دارد؟

رمزگشایی از دلیل استمرار غیبت امام زمان (عج)

مناقیش، صبحانه لذیذ لبنانی

ماجرای عجیب و مرموز درخت شیطان که نفرین شده است! + تصاویر

آشنایی با فاروج مشوی غذا‌های لبنانی

این روغن ریسک بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

ناگفته‌های مجری که در برنامه زنده زانو زد/ کارگران از دست من دلخور شدند

غذای لبنانی "موسخان" را تجربه کنید!

طرز تهیه سالاد سرخپوستی

چگونه میوه‌ها را به خوبی نگهداری کنیم؟

مسجد آبی با ۶ مناره که سر به آسمان زده است + تصاویر

ماهی حرایمی را تجربه کنید

طرز تهیه‌ی غذای معروف کره ای به اسم کیمچی

۳ بازی محلی فوق العاده بوشهر

هنگام گرفتاری ها از خواندن این آیه غافل نشوید

طرز تهیه کوکوی به

۸ شهر مرموز دنیا که تبدیل به مکانی متروکه شده‌اند + تصاویر

ادعای دو پسر در پرونده قتل یک مادر

عادات جالب غذایی یمنی‌ها

طرز تهیه سوپ فندق و سیب زمینی

خطر تولد نسخه جدید داعش در همسایگی ایران

آشنایی با «کوشاری» غذای محبوب مصری

صفر تا صد پرونده عملکرد سرخ پوشان مستطیل سبز/ رکورد عجیب کاپیتان و یک بازیکن پر حاشیه پرسپولیس

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا امام زمان ما را ببخش
۲۱:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
چند تا صلوات بزنید
هر جمعه دعا کنید شاید که این جمعه بیاید
الهم عجل لولیک الفرج الهی امین یا رب العالمین
۵بار بگید الهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
منتظر الظهور
۱۰:۳۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خسته شدم از صبر کردن دوست دارم قبل از مرگ ایشون را ببینم یا فرصتی پیش بیاد که در کنارشون بجنگم...
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۲۰:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۰:۵۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام به همه من میدونم که آقا امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد و اینکه یکی از یاران ایشان حضرت عیسی(ع)هستند چون ایشان داشتند کشته می شدند وبه دستور خداوند ایشان را به جایی از آسمان برده وزمانی که آقا امام زمان(عج)ظهور کند حضرت عیسی (ع)هم همراه ایشان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
Pourya
۱۱:۳۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
با عرض سلام خدمت دوستان....ببینید بزرگواران تنها راه ظهور مولا صاحب الزمان اینه که ماهمه باهم برای فرج ظهور امام زمان عج دعا کنیم،خود مولا صاحب الزمان فرمودن برای ظهور من خدارا بحق حضرت زینب کبری(س)قسم بدید.خب دوستان،بزرگواران،عزیزانی که این متن رو میخونید،بیایید همه باهم دعاکنیم ،بگیم...خدایا به حق حضرت زینب کبری س فرج مولا صاحب الزمان عجل الله رو هرچه زودتر برسان انشاالله وتعالی به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۲۳:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
من به مرگ خودم قسم می خورم که او به زودی می آید فقط دعا کنید برای او تا بیاید
Iran (Islamic Republic of)
منتظرالظهور
۲۲:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
يك نفر مانده از اين قوم كه برمي گردد❤️
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۰:۵۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
‌‌الهم عجل لولیک الفرج الهی آمین یا رب العالمین . آقا جان ببخش ببخش به خاطر همه ی گناهانی که انجام میدیم ببخش که هر جمعه با گناهانمون اشکتون رو در میاریم
Germany
حسن
۰۶:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خیلی سطحی و ناشیانه، مردم را از ریشه مایوس کرد این کارشناس بس کنید آقا امام زمان ناگهانی ظهور میکنند هر روز منتظرشون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یا مهدی جه میشه که ظهور کنی و مارو از دست این زندگی خفت بار آخرالزمانی که فساد و فتنه هما جارو گرفته نجات بدی
Iran (Islamic Republic of)
منتظر ظهور
۱۲:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مینویسم که شب تار سحر میگردد
یک نفر مانده از این قوم که برمیگردد...
انشاالله
زندگی خیلی سخت میشه برای مومنان تنها راه نجات فرار به سوی خداست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی از راه های نجات دعای دسته جمعی برای ظهور ست که متاسفانه اینکار در کشور ما صورت نمیگیرد همه با هم از ته قلب باید ظهور رو بخواهیم و مهم ترین مسئله خودمون رو برای روز موعود آماده کنیم که اگه آقا آمدند سرباز و همراهشون باشیم که اتفاقی که برای امام حسین علیه السلام افتاد و مردم کوفه با اینکه خودشون امام رو دعوت کردند و بعد تنهاشون گذاشتن برای امام زمان ما نیوفتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاشکی زود تر این بیماری از جهان بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
الان تقربیا سه ماه گذشته از ورود کرونا به ایران نه تنها مردم ایران بلکه همه جهان از این بیماری می ترسن روایتها گفتن مرگ سفید درست مثل کرونا ریه ها رو درگیر میکنن ودر نهایت به علت نرسیدن اکسیژن به ریها ریه ها روسفید میکنن پس کرونا همان مرگ سفید است
Iran (Islamic Republic of)
khan
۱۴:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
ظهور کن که به تنگ امده ایم از تزویر
ز دست منتظرانت خلاص کن ما را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
ایت الله بهجت فرمودحضرت درخواب وبیداری ازشیعیان خواسته برافرجش دعاکنند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
قابل توجه باشه که ۲۰ فروردین تولد حضرت مهدی است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
یا مهدی خیلی تنهایی واقعا باید ما مردم رو ببخشی بعضی اوقات یادمون میره 1100 ساله منتظر 313 نفری شرمندتیم مشتی ببخشمون
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۳:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
من به ظهور نزدیک ایمان دارم و این چندوقت تحول عظیمی در من به وجود اومده و همیشه برای ظهور دعا میکنم اما وقتی ب جامعه نگاه میکنم...
فقط باید امید داشت...
امیدوارم این جمعه بیایدو همه مارابا خودببرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
فاز اونایی که تحلیل میکنن چی هست؟ اگه صد تا از این بیماریها هم بیاد تا ما نخاییم ظهور در کار نیست ولی اگه همین کرونا مقدمه ای بشه برا اینکه مردم بیدار بشن و چندین ملیون انسان دسته جمعی دعا کنند برا فرج خواهی دید چگونه یک شبه محقق خواهد شد متاسفانه علما امروز همه کارشناس مطابقت کردن هستن وکسی در جهت بیداری کاری نمیکنه جز اندکی
Iran (Islamic Republic of)
علیرصا
۱۳:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
دعا کنید آقا این نیمه شعبان بیاید
من خودم خیلی عذاب میکشم از بیماری و فقط دعا میکنم‌آقا بیاد و همه رو نجات بده و بیمارا رو شفا بده
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
z.sh
۰۲:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم عجل لولیک الفرج
الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۳:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا در قرآن می فرماید چه بسا چیزهایی که شر است برای شما خیر باشد ...
شاید خیلی در این بیماری باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
گفته شده قبل از ظهور امام زمان(عج)قتل های پشت سرهم انجام میشود واین کرونا هم همان نشانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اقا ظهور اقا جان برای کشتار نیست امدن اقا جان یک صلح جهانی است دوران انسانیت نورانیت دفع ظلم و۰۰۰۰۰۰ در این دنیا هرکس برای خودش تعبیر وجنجال میکند اقا با شمشیر و۰۰۰۰۰۰ میایند مگر اقا همبن الان در بین ما نیست وقتی انسان عقل اش کامل برای زیستن نباشد اقا هم جز به امر خدا کاری نمی کند وگرنه همه انبیا ء برای خوبیها امدند اما بدست همبن ادم های ناقص مورد بی مهری قرار گرفتند بلا وبلیه حسابش با خداست مولوی میفرماید باران وقتی ببارد سقف میخانه ومسجد برایش بکی است برای خدا بلا نازل کردند مسلمان وغیر مسلمان ندارد چون همه مخلوقات خدایند مشکل ما درحال حاضر این است ادمیت در ما ودنیا مرده است مثل مثال هر کس به فکر خویش ااست کوسه بفکر ریش است حال برای رسیدن به اهداف خوداحتکار دزدی ذخیره کالا مورد نیاز ملت در انبارها و۰۰۰۰ اینها هیچ ربطی به ظهور ندارد عدم مدیریت ناقص عقل ملت با مرگ باید تاوان ان را بدهد
Iran (Islamic Republic of)
mahmod
۰۷:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
با درود خدمت خوانندگان محترم وهموطنان عزیز ، این اتفاق شیوع بیماری ویروس کرونا نمی تواند از علائم ظهور باشد چون این بیماری ساخته وپرداخته دست خود بشر هست ، ومشخص خواهد شد که برخی از سیاستمداران غربی از جمله رژیم تروریستی امریکا در این کار یعنی تولید وانتشار این بیماری از چین نقش بسیار مهمی داشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
الهم عجل ولیک الفرج ما باید متوجه بشیم که پس رعایت بهداشت توکل به خدا و شناخت و توسل به امام زمان و دعا برای ظهور از مهمترین کارهای ما شیعیان در این روزها و در روزهای بعد از سختی باشد تا ما مسبب الاسباب ظهور مهدی عج شویم ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
واااای
۱۱:۲۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
واااااااااااااااااااااااالآااااااااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام ممنون زیبا بود متاسفم که با این همه که گفته مبسود دعا کنید و توبه کنید خیلی ها اصلا برایشان مهم نیست تازه مسخره میکنند برای عدهای اگر سنگ هم از آسمان ببارد میگویند این یک مسله طبیعی و ایمان نمیارن خدایا به بزرگیت همه ما را ببخش و همه بیماران را شفا بده الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۳:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا آمین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
بخدا این ویروس بلای خداوند نیس. خداوند مهربان‌تر از آن چیزی است که تصورش رو میکنیم. یه نگاه به اطراف بندازید چه قدر ناز و نعمت برای ما آفریده. مگه چنین خداوندی می‌تونه همچین چیزی رو درست کنه؟ این ویروس توسط انسان ساخته شده و بعدش به بدن حیوانات واردش کرده اند سپس از حیوانات به ما منتقل شده.
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۳:۳۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
همیشه نشان مهربانی و لطف نیست. یکی از اسم های خداوند جابر است برای خدا اعمال نشانه هایی و اقدام تنبیهی گاهی نشانه لطف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لولیک الفرج

عالی بود
سپاس از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود
سپاس از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ظهور را یکی از بزرگان، فرمودند کمتر از بیست سال آینده امکان پذیر نیست...
ظهور بیست سال بعد شاید اما زودتر هرگز
Germany
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
مگه میشه وقت تعیین کرد، وقت تعیین کننده دروغگو ست
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
مشخص کنندگان زمان( چه نزدیکی زمان ظهور یا دوری آن) دروغ گو هستند.
نکته مهم# امام حاظر است ما باید خود را برای او آماده و حاضر کنیم. با ترک محرمات- انجام واجبات- انجام هر کار نیکو علی الخصوص کمک به فقرا چه مالی و چه فرهنگی.
خدایا ظهور حضرتش را هر چه زودتر ... برسان.
Iran (Islamic Republic of)
بلاتكليف
۰۱:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
من هم از فرمايشات بزرگوار به هيچ نتيجه قطعي نرسيدن چون ايشان هيچ نظر قطعي ندادند بلاتكليف موندم وأما ظهور يماني سفياني نفهميديم چيشد؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سپاسگزارم
خیلی از جوابهای سوالاتمو گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۲۲:۴۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
بنده از بعضی از وعاظ شنیدم که در روایات آمده که هروقت دربین مرده کناهان جدیدی پدید آید خداوند هم بیماریهای جدیدی برای آنها میفرستد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
این ویروس یک ویروس کاملا انتقال داده شده ازچین توسط هواپیمایی ازخدابی خبر است که هیچ ارتباطی به آخرالزمان ندارد !
Iran (Islamic Republic of)
حامد منتظر
۲۲:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
ما خوشحالیم ام نه خدا نکرده بخاطر کشتار مردم بلکه به دلیل اینکه ظهور و فرج نزدیک است انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ه.خراسانی.
۰۱:۵۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خداوند.خالق من خلاء هستند.یعنی خلق میکنند عظمت رااز هیچ.یعنی سیاهی وپوچی خلاءرابانورروشن میکنندوبه واسطه عظمت خلقت نورزاینده میشود ودرخت وسبزه وگل وانواع حیوانات زاییده میشود وخلاء پر میشود ازمخلوقات پاک وزاینده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
ان شالله حضرت هرچه زودتر ظهور کنن مگه ما جز اللهم عجل لولیک الفرج دعای دیگری هم داریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۲:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
باتشکرفراوان،من دلم با این قضایا آرام بود ،آرامتر شدم ،چون می دانم همه بلایا ،امتحان خداوند از بشر است ،ترس واضطراب ندارم درتمام طول عمرم به کسی بدی نکردم ،نیت بدی برای کسی نداشتم ،به شغل مقدس معلمی مشغول بودم وخالصانه خدمت کردم ،فرزند معلولی خدا به من داد ،امانت خدا بود تا ۱۶سال باعشق ازاو نگهداری کردم وناسپاسی نکردم ،سال گذشته او را از دست دادم وهنوزم عزادارش هستم،،دلم میگه هر چه از خدا آید خوش آید،توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه گناهان دسته جمعی خیلی زیاد شده
خدایا گناهان ما رو ببخش و ظهور امام مون رو محقق بفرما صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
شایدم عذاب الهیه این بیماری!!!
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۳:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
یقینا همینه وگرنه تا حالا درمانی براش پیدا میشد و اینهمه همه گیر نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقزاده
۲۱:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
خواندن دعای صد صلوات چون به کل پیغمبران الهی و حضرت محمد و چهارده معصوم و افراد صالح از زمان حضرت ادم تا امروز قسم داده شده است بلا را دفع میکند لطفا مردم این دعا رو هم بخوانند تا شاید این بلا به احترام افراد صالح دفع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
واقعا که هر نشونه ای پیدا میشه میگن نه
چرا پس این نشونه ها رو برا کی گفتن
آقا آخر الزمانه اوضاع خرابه دعا کنین دعا کنین
دعای فرج هر روز و هر لحظه بخونین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
والا این همه بلا و مصیبتی که مردم ما کشیدن تو این مدت کسی دوام نمیاورد معلومه که آخرالزمانه پس چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
کرونا طاعون زمانه ی ماست
روایات رو بخونین حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
درود بر خداوند بزرگ که بدرستی و بهترین شکل این بلارو نازل کرد تا بیشتر به انسان بودن نزدیک شیم و به خودمون بیایم و بشناسیم که کجا هستیم و برای چی داریم زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
ایشالا که هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
آقا فرمودن که ظهور نزدیکه ولی ممکنه بدا صورت بگیره به همین علت زیاد دعا کنید تا این اتفاق صورت نگیره یعنی دیر نشه
اینو یکی از کسانی که امام زمان ملاقات داشتن گفتن. دروغ نیست
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
اگه میگین فلان نشونه اتفاق افتاده و ۸۰۰ سال گذشته و نیومده به این علته که مردم نخواستن مردم آماده نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
برای فرجش زیاد دعا کنین چیزیه که خودشون خواستن
Iran (Islamic Republic of)
اللهم عجل لولیک لفرج
۱۹:۰۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک لفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
درسته که اومدنش نشونه هایی داره ولی نشونه اصلی اینه که واقعا دنیا به این برسه که وجود آقا لازمه با تمام وجودش حس کنه. تا بلا و ... نباشه مردم نمی فهمن چه کسی و چه عزیزی رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
دلم از مظلومیت و غریبی اماممون خونه
چرا دم عیدی همش دنبال اینیم که خودمونو برا عید آماده کنیم
عید اصلی عیدیه که آقا برگرده وگرنه عید بدون مولا دوریال هم نمی ارزه باید آماده باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
مردم عزیز هرشب دعای الهی عظم البلا رو بخونین تا گشایشی بشه انشاالله
تا نخواین و دعا نکنین حضرت برنمی گرده پس دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
بله از نشانه های آخرالزمان است. چون مردم باید انقد سختی بکشن تا به این برسن که به آقا و مولاشون نیاز دارن. قوم بنی اسرائیل چهل شب دعا کردن خدا ۱۷۰ سال از غیبت امامشون رو بخشید. تا کی باید بشینیم و کاری نکنیم و انتظار داشته باشیم آقا بیاد باید بخوایم تا آقا برگرده
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۳:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا درست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
عالی ترین مطلبتون بود
ممنون
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
اگر قم به موقع قرنطینه میشد شاهد آخرالزمان نبودیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
چه ربطی داره،اطلاعاتتوازمنابع موثق وخداترس بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود