در خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در این مطلب با ویژگی‌ها و نکات متعددی که باید هنگام خرید ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید آشنا خواهید شد.

در خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماشین‌های ظرفشویی که زمانی تصور می‌شد یک وسیله لوکس باشند، حالا به یکی از لوازم پرکاربرد آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند.

مدل‌های مختلفی دارند و فناوری‌های متنوعی برای آن‌ها تعبیه شده است. با توجه به ویژگی‌ها و نکات متعددی که باید هنگام خرید در نظر بگیرید، آیا می‌دانید کدامیک از آن‌ها برای خانه و خانواده شما مناسب است؟

ظرفیت مناسب برای شما کدام است؟

نخستین موضوع در خرید ماشین ظرفشویی ظرفیت آن است. اگر یک خانواده کم جمعیت هستید یا استفاده‌های گاه به گاه دارید، ظرفشویی ۱۸ اینچی برای شما مناسب است. اما برای خانواده‌های پر جمعیت و پر مصرف ماشین استاندارد ۲۴ اینچی را توصیه می‌کنیم.

هزینه را در نظر بگیرید

ماشین‌های ظرفشویی می‌تواند خیلی گران باشد، اما لازم نیست گران‌ترین را برای خرید انتخاب کنید.

۱- ظرفشویی استاندارد: این مدل‌ها فقط چرخه‌های اصلی شست‌وشو را دارند و خبری از برنامه‌های متنوع نیست. این ماشین‌ها معمولا در پایین‌ترین دامنه قیمت قرار دارند.

۲- ظرفشویی با استاندارد بالا: این مدل‌ها طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های متعدد را ارائه می‌دهند تا ظرف‌های شما تا حد امکان تمیز شود. اگرچه این ماشین‌ها بسیار گران قیمت هستند، اما بسیاری از ویژگی‌های آنها، ارزش هزینه اضافی را دارند.

۳- ظرفشویی‎ کوچک: این ظرفشویی‌ها برای آشپزخانه‌هایی با فضای محدود طراحی شده‌اند. بسیاری از ویژگی‌های ظرفشویی‌های بزرگ را ارائه می‌دهند، اما به دلیل حجم کم، قیمت‌های مناسبی دارند.

در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید

میزان مصرف انرژی یک موضوع مهم در تمام لوازم برقی خانگی است. هنگام خرید ماشینی را انتخاب کنید که مصرف انرژی آن پایین باشد. در حال حاضر بعضی از ظرفشویی‌ها مجهز به سیستم سنجش میزان مصرف آب هستند، این ماشین‌ها گزینه خوبی برای خرید هستند.

با چرخه‌های شست‌وشو آشنا شوید

مهم‌ترین برنامه‌های ظرفشویی، شست‌وشوی سبک، منظم، سنگین و تنظیمات اقتصادی است. این برنامه‌ها در تمام ماشین‌های ظرفشویی وجود دارند، اما اگر برنامه‌های جدید شست‌وشو مانند خشک کن، بخارشو و ضد عفونی کننده هستید، در هنگام خرید از فروشنده بخواهید تا ماشین‌هایی با این ویژگی‌ها را معرفی کند.

چند ویژگی دوست‌داشتنی

سنسور خاک: بسیاری از پیشرفته‌ترین ماشین‌های ظرفشویی حسگر‌های خاک دارند که به طور خودکار میزان تمیزی آب را تشخیص می‌دهند و چرخه شستشو و آب مورد نیاز را بر اساس آن تنظیم می‌کنند.

دفع مواد غذایی: اگر دوست ندارید ظروف خود را قبل از قرار دادن در داخل ماشین ظرفشویی دستمال کشی یا آب‌گیری کنید تا از پاک شدن باقیمانده مواد غذایی مطمئن شوید، پیشنهاد ما خرید ماشین‌های دارای فیلتر دفع مواد غذایی خودکار است. این برنامه، همان کار پیش شست‌وشو شما را انجام می‌دهد.

شروع با تاخیر: یکی از برنامه‌های جالب که پیش از این در ماشین‌های لباسشویی بود، شست و شو با تاخیر است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا در زمانی که از پیش برای ماشین ظرفشویی تنظیم کرده‌اید، شست‌وشو را انجام دهد.

استیل؛ جنس داخلی بهتر

اگرچه در نسل اول ماشین‌های ظرفشویی از مواد پلاستیکی برای تولید فضای داخلی استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان، استیل ضد زنگ را جایگزین مواد پلاستیکی کرده‌اند. این ماشین‌ها نسبت به نوع پلاستیکی، در برابر حرارت بالا مقاوم هستند، فرایند شست‌وشو را با کمترین صدا انجام می‌دهند و پاکسازی بهتری دارند. البته این ظرفشویی‌ها از مدل‌های پلاستیکی موجود در بازار گران‌تر هستند.

بازو‌های پرقدرت

ماشین‌های ظرفشویی با تعداد بازو‌های اش بیشتر، برای شست‌وشوی مناسب در اولویت هستند. مدل‌های با قیمت پایین فقط یک بازوی آب‌پاش دارند در حالی که برند‌های مطرح از دو یا سه بازوی آب‌پاش استفاده می‌کنند.

قفسه‌های متحرک

قفسه‌های بزرگ و جادار هم یکی از موارد مهم در خرید محسوب می‌شوند. حتما ماشینی را انتخاب کنید که دارای قفسه‌های جادار باشد. این ظرفشویی‌ها به شما امکان شست‌وشوی ظروف بزرگ مانند قابلمه را می‌دهند. البته ظرفشویی‌های جدیدی به بازار آمده‌اند که قفسه‌های متحرک دارند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را به دلخواه جابه‌جا کنید.

منبع:  ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار