آموزش آشپزی؛ از بیسکوئیت مخملی و ژله سبزه عید تا یخمه و متبل بادمجان + تصاویر

در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی مخصوص شب عید را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش آشپزی؛به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته آشپزی زیر قصد داریم شما را با دستور پخت چند نوع غذای خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه کوکو کینوا، کوکوی رژیمی

کوکوی کینوا غذایی گیاهی و کاملا مقوی است داخل این دستور تخم مرغ هم هست بعضی از گیاهخواران از تخم مرغ استفاده می‌کنند که این غذا مناسب این افراد گیاهخوار است.


بیشتر بخوانید:آموزش آشپزی؛ از موجور تُرکی و خاچاپوری تا سوپ ضد کرونا و خورش غورآبه + تصاویر


مواد لازم برای تهیه کوکو کینوا:

* کینوا پخته شده ۱ پیمانه
کدو رنده شده ۱ پیمانه
هویج رنده شده ۱ پیمانه
گشنیز خرد شده ۱/۴ پیمانه
پنیر چدار رنده شده ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
پیاز رنده شده و آب آن گرفته ۱ عدد
ادویه ایتالیایی و نمک و پودر سیر به مقدار لازم

*کینوا را می‌توانید از هر رنگی که دوست داشتید استفاده کنید.

آموزش آشپزی؛

طرز تهیه کوکو کینوا:

ابتدا کدو‌های رنده شده را داخل دستمالی بپیچید تا آب آن‌ها گرفته شود حالا همه مواد به جز تخم مرغ و پودر سیر را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی جدا بشکنید و با پودر سیر خوب بزنید و به مواد اضافه کنید و ادویه‌ها را هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

قالب مافین تان را چرب کنید و از مواد داخل قالب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۳۵۰ درجه قرار بدهید و اجازه بدهید طلایی شوند و از داخل فر بیرون بیاورید اجازه دهید سرد شود و از قالب جدا کنید. این کوکو را می‌توانید با هر سس یا لیمو میل کنید.

طرز تهیه جوجه چینی در خانه

جوجه‌چینی را معمولا در رستوران‌ها و آن هم نه در همه رستوران‌ها بلکه یک جای مطمئن و خاص می‌خوریم؛ چرا که هم غذای چربی است هم روند پخت آن به شکلی است که باید به آشپزش اطمینان کامل داشته باشیم.

جوجه‌چینی را معمولا در رستوران‌ها و آن هم نه در همه رستوران‌ها بلکه یک جای مطمئن و خاص می‌خوریم؛ چرا که هم غذای چربی است هم روند پخت آن به شکلی است که باید به آشپزش اطمینان کامل داشته باشیم. باید مطمئن باشیم روغنی که جوجه‌ها داخل آن سرخ می‌شوند چندبار استفاده هستند یا نه، کیفیت فیله‌ها به چه شکل است و .. در نهایت برای این غذا که شاید به‌خاطر سنگین بودنش آن را دیر به دیر هوس کنیم، بهتر است در خانه دست به کار شویم.

مواد لازم:

پیاز: ۱ عدد
شیر: ½ لیوان
تخم مرغ: ۲ عدد
لیمو ترش: ۱ عدد
سینه مرغ: ۲ عدد
آرد گندم: به اندازه کافی
روغن مایع: به اندازه کافی
ماءالشعیر کلاسیک: ۱ لیوان
بکینگ پودر: ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی
خمیر مایه فوری: ۱ قاشق غذاخوری

آموزش آشپزی؛

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا در قابلمه‌ای شیر را می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا ولرم شود و بعد خمیر مایه را به آن اضافه می‌کنیم. سپس زرده تخم مرغ‌ها را از سفیده آن‌ها جدا می‌کنیم و در کاسه‌ای جداگانه می‌ریزیم و سفیده‌ها را با همزن خوب می‌زنیم تا کف کند و زمانی که کاسه را برمی‌گردانیم سفیده از آن بیرون نریزید. بعد زرده‌ها را با ماءالشعیر به سفیده اضافه و با هم مخلوط می‌کنیم تا منسجم شوند و آن وقت شیر و خمیر مایه را که با هم مخلوط کرده بودیم به مایه تخم مرغ اضافه می‌کنیم.

۲. بکینگ پودر را نیز روی مایه می‌ریزیم و مواد را مخلوط می‌کنیم و آرد گندم را کم کم اضافه می‌کنیم تا در مایه گلوله نشود. به‌حدی آرد گندم می‌ریزیم تا مایه غلظتی شبیه ماست به خود بگیرد. در آخر مقداری نمک و فلفل به سس آماده شده‌مان اضافه می‌کنیم و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. سینه‌های مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می‌دهیم و از گوشت مرغ رشته‌هایی به عرض ۲ سانت و طول ۴ سانت برش می‌دهیم.

۳. سپس رشته‌های برش داده شده سینه مرغ را در کاسه‌ای بزرگ قرار می‌دهیم و پیاز را پوست می‌گیریم، آبکش می‌کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می‌کنیم و روی سینه مرغ‌ها می‌ریزیم و بعد لیمو ترش را روی سینه مرغ می‌ریزیم و نمک، فلفل سیاه و مقداری روغن مایع روی آن می‌ریزیم و با دست مواد را به سینه مرغ‌ها آغشته می‌کنیم.

۴. روی کاسه سلفون می‌کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می‌گذاریم تا طعم‌دار شود. سس را از یخچال بیرون می‌آوریم و ترجیحا در تابه‌ای کوچک و گود روغن سرخ کردنی تا حدی می‌ریزیم که مرغ‌های برش خرده در آن شناور باشند و روی حرارت کم تابه را می‌گذاریم تا به مرور زمان داغ شود. سپس برش مرغ‌ها را دانه دانه بر می‌داریم و در سس قرار می‌دهیم تا کاملا آغشته به سس شود و بعد در روغن داغ قرار می‌دهیم تا مغز پخت و سرخ شوند. جوجه چینی‌های سرخ شده را زمانی که از روغن بیرون می‌آوریم در صافی یا روی دستمال تمیز قرار می‌دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.

طرز تهیه خورش مرغ

خورش مرغ یکی از مرسوم‌ترین خورش‌های ایرانی است که تقریبا همیشه در کنار زرشک پلو سرو می‌شود و با نام زرشک پلو با مرغ شناخته می‌شود. این خورش خوشمزه از غذا‌هایی محسوب می‌شود که اگر خوب پخته شود تقریبا همه آنرا می‌پسندند.

خورش مرغ از محبوب‌ترین غذا‌های مجلسی ایرانی نیز محسوب می‌شود و در مراسمات مختلف از عزا گرفته تا عروسی سرو می‌شود. جالب است بدانید گوشت مرغ خواص زیادی دارد که می‌توانید با تهیه خورشت مرغ از این خواص بهره‌مند شوید.

برخی افراد دوست دارند این خورش را به صورت خیلی غلیظ و تقریبا بدون آب تهیه کنند که برای این منظور خورش باید بیشتر روی حرارت بماند. اگر دوست دارید از آب مرغ در کنار این خورش خوشمزه بهره ببرید در زمان اضافه کردن آب یک لیوان بیشتر آب اضافه کنید.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر خورشت مرغ تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم:

ران یا سینه مرغ ۴ تکه
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
هویج بزرگ ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

آموزش آشپزی؛

طرز تهیه:

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد کنید سپس یک تابه لبه دار یا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خلال شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

پس از اینکه پیاز کمی نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند. حرارت زیر تابه را ملایم‌تر کنید و قطعات مرغ را داخل تابه بچینید. هر طرف هر قطعه مرغ را ۵ دقیقه سرخ کنید.

پس از اینکه مرغ‌ها به خوبی سرخ شدند هویج را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه هویج را ۲ دقیقه تفت دادید رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود که طعم و بوی خامی آن گرفته شود و در پایان پخت خورش روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی نگذارد. علاوه بر این مورد سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود رنگ خورش در پایان پخت خوشرنگ‌تر شود.

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و درب آنرا بگذارید تا مرغ به طور کامل مغز پخت شود. حدود یک ساعت زمان نیاز است تا خورش مرغ آماده سرو شود.

در این مدت می‌توانید سیب زمینی را آماده کنید، برای این منظور سیب زمینی را به صورت خلالی خرد کنید سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید تا نشاسته‌های روی سطح سیب زمینی‌ها از بین برود و در هنگام سرخ کردن به هم نچسبند.

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید، پس از داغ شدن روغن سیب زمینی‌ها را سرخ کنید. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا با سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید و به همراه زرشک پلو سرو کنید.

طرز تهیه یتیمچه، غذایی ساده و خوشمزه

یتیمچه از ترکیب گوجه فرنگی، بادمجان سیب زمینی و پیاز تهیه می‌شود. این غذای سنتی را می‌توان در مدت زمانی کوتاه و راحت‌تر از آنچه که فکرش را بکنید، تهیه کرد.

اگر به فکر طبخ غذایی گیاهی هستید که در عین حال بسیار لذیذ باشد، یتیمچه را یکی از گزینه‌های بالای لیست خود در نظر بگیرید. شاید هنگامی که مواد اولیه را می‌خوانید، به نظرتان این غذا خوشمزه نباشد و حتی از طبخ آن صرف نظر کنید، اما ترکیب مواد اولیه ساده آن، طعمی بی نظیر را به ارمغان می‌آورد که از میل کردن این غذا سیر نخواهید شد.

به منظور تهیه این غذا برای چهار الی پنج نفر، به یک و نیم ساعت زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه ملاحظه می‌کنید، نیاز دارید. برای آماده سازی این غذا به زمان زیادی نیاز نیست و بیشترین میزان از وقتی که برای تهیه ذکر شد، مربوط به مرحله پخت غذا است.

مواد لازم:

سیب زمینی ۵۰۰ گرم
پیاز ۲۰۰ گرم
بادمجان ۲۰۰ گرم
کدو ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن به میزان لازم

آموزش آشپزی؛

چند نکته:

میزان رنگ دهی رب‌های گوجه فرنگی با یکدیگر متفاوت است، بنابراین اگر پس از اضافه کردن دو قاشق غذاخوری رب گوجه، غذا رنگ مورد نظر شما را نداشت، مقدار بیشتری رب اضافه کنید.
الزامی برای رعایت دقیق تناسب میزان مواد اولیه وجود ندارد و بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را تغییر دهید.

طرز تهیه:

ته ماهیتابه لبه دار یا قابلمه مقداری روغن بریزید.
پیاز‌ها را حلقه‌ای برش بزنید و کف ظرف بچینید.
در لایه‌ای بعدی سیب زمینی را حلقه‌ای برش زده و در ظرف قرار دهید. نباید برش‌ها خیلی نازک باشد.
پوست کدو را نگیرید و کدو را نیز حلقه‌ای خرد کنید و در ظرف بچینید. قطر برش‌ها باید حدود یک سانتیمتر باشد.
بادمجان را نیز حلقه‌ای خرد کنید و در لایه بعدی بچینید.
سر گوجه فرنگی‌ها را بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزیند و در لایه آخر بچینید. در این مرحله چند سانتیمتر از ظرف باید خالی باشد.
اکنون باید سس یتیمچه را درست کنید. برای این منظور مقداری روغن به دو لیوان آب اضافه کنید و رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را در آب حل نمایید.
سس را به غذا اضافه کرده و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و ترجیحا درب ظرف را نیز ببندید.
پس از آنکه غذا یک جوش زد، حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید که تمام سبزیجات بپزند و در نهایت این خوراک حدود نصف لیوان آب داشته باشد.

در صورت تمایل می‌توانید این غذا را همراه با سبزی خوردن یا ماست و نان سنگک سرو کنید.

چند نکته:

‌می‌توانید این غذا را در فر نیز تهیه کنید، اما روی اجاق گاز، غذا منسجم‌تر خواهد بود. اگر غذا را در فر قرار دادید، باید تمام ظرف را چرب کرده و بعد سبزیجات را بچینید. اگر غذا را روی حرارت شعله اجاق گاز طبخ می‌کنید حتما مقداری روغن کف قابلمه بریزید و مقداری روغن هم به سس غذا اضافه کنید، زیرا در غیر این صورت این غذا ته می‌گیرد.
بادمجان پس از پخت در این غذا کاملا له شده و با دیگر سبزیجات یک دست می‌شود. اگر تمایل داردی که بادمجان شکل خود را حفظ کند، پوست آن را نگیرید یا به صورت راه راه آن را پوست بگیرید.
در صورت تمایل برای یک دست شدن بیشتر غذا، مواد اولیه را به صورت نگینی خرد کنید.
از آنجا که تمام سبزیجاتی که در یتیمچه استفاده می‌شوند، نمک را به خود جذب می‌کنند، حدود ۲۰ دقیقه که گذشت، نمک آن را تست کنید و اگر کم بود، مجددا مقداری نمک اضافه کنید.
در تهیه این غذا ادویه استفاده نمی‌شود، بنابراین چه در فر آن را تهیه کنید چه روی اجاق گاز، حتما از مقداری روغن استفاده کنید.
حتما قبل از استفاده از بادمجان، تلخی آن را بگیرید. برای اینکار پس از آنکه بادمجان‌ها را برش زدید، مقداری نمک به آن بزنید و به مدت چند ساعت در آبکش قرار دهید تا زهر آن برود. سپس بادمجان‌ها را بشویید تا نمک آن‌ها برود و پس از خشک شدن سرخ کنید.
بسته به سلیقه خودتان می‌توانید سبزیجات دیگری که طعم هماهنگی دارند را نیز به این غذا استفاده کنید و با خلاقیت خود طعم‌های متفاوتی را خلق نمایید.

همانطور که می‌دانید، مصرف گوشت در تمام طول هفته از سوی پزشکان توصیه نمی‌شود و در برنامه غذایی باید سبزیجات و حبوبات را نیز قرار دهیم. در میان غذا‌های سنتی کشورمان، خوراک‌هایی وجود دارند که بدون استفاده از گوشت تهیه می‌شوند و بسیار خوشمزه نیز هستند. یکی از این غذا‌های سنتی، یتیمچه است، همانطور که ذکر شد در طبخ این غذا از سبزیجات استفاده می‌شود و بسیار سالم است.
البته تنها حسن این غذا این نیست که بدون گوشت تهیه می‌شود، وجود سبزیجاتی نظیر گوجه فرنگی، کدو سبز و پیاز خواص زیادی را برای این غذا به ارمغان آورده است. برخلاف تصوری که اغلب ما داریم، تنها غذا‌های حاوی گوشت نیستند که مقوی بوده و خواص بسیاری دارند، شما با هزینه‌ای اندک و در زمانی کوتاه نیز می‌توانید غذا‌های مقوی تهیه کنید.


آموزش آشپزی/ به آشپزخانه مجازی خوش آمدید

در ادامه طرز تهیه چند غذای خاص و خوشمزه دیگر را نیز مشاهده می کنید.


طرز تهیه دوغ محلی گازدار

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه دسر کشکول

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه توپک جگر، گلوله‌هایی سرشار از آهن

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


چگونه کراستینی گوجه فرنگی درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


چگونه نان تخمه‌ای درست کنیم؟

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه بابا گانوش خوشمزه

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه دسر بلان مانژ

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه حلوا ساگو

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه موس شکلات شگفت انگیز

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه شیرینی کانولی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه شیرینی نان چرخی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه حلیم، غذای پر طرفدار و مقوی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


ساطری پلو؛ غذای محلی خراسان

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


دسر ماست و کیوی، لذیذ و آسان

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


کوشینای برزیلی، غذایی کامل و لذیذ

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


متبل بادمجان، غذای خوشمزه‌ی لبنانی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه آش گوجه سبز

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


میلک شِیک بادام‌زمینی+ دستور تهیه

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه‌ کشک‌پیاز

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


روش تهیه حلوای کاسه شیرازی اصیل و خوشمزه

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


نکاتی درباره‌ی فوت و فن قورمه سبزی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


فاصولیه؛ خوراک لوبیای ترکیه‌ای

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


یخمه تُرُش؛ غذای مقوی اصفهانی‌ها

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


ژله سبزه عید، دسر سفره‌های نوروزی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


کشک کدو غذای لذیذ کرمانی

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


طرز تهیه بیسکویت قرمز مخملی ترک دار

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


پوآچا جیبی، نان صبحانه‌ای خوشمزه و دلچسب

آموزش آشپزی؛ از کاپوناتای پنه و بادمجان و مانی بگ با نان لواش تا ماکودا و ترشی آفریقایی + تصاویر


منبع: بیتوته/ایرنا/پارسی دی/ستاره

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفاً بعضی از خوراکی ها که سلامت مردم را تضمین می کنند(مانند سس یونانی که با روغن زیتون تهیه می شود) را در دسته خاص قرار دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفا نان تاوه اي آموزش دهيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
یتیمچه خوشمزست؟
Iran (Islamic Republic of)
Sss
۱۶:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
بله خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
یکم قیافه ش غلط اندازه وگرنه خوشمزه س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
لطفا آمزش غذای هندی خیابانی بگذارید. کاچوری و ....
آخرین اخبار