علیزاده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرایط ورود دانشجویان خارجی بعد از پایان کرونا تسهیل می‌شود

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: آمادگی خدمات رسانی به دانشجویان خارجی محصل در کشور راداریم و مشکلی بابت بازگشت خواهند داشت.

عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت آموزش مجازی دانشجویان غیر ایرانی در پی شیوع کرونا در کشور بیان کرد: با توجه به فعالیت مجازی آموزش عملا هر برنامه‌ای که برای دانشجوی ایرانی داریم شامل حال دانشجویان خارجی هم می‌شود و  الان بیش از  ۷۰ درصد دانشگاه‌ها آموزش‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنند.

او در ادامه گفت: نگرانی از بابت آموزش دانشجویان خارجی نداریم اگر دانشگاهی آموزش مجازی داشته باشد این وضعیت برای دانشجویان خارجی هم آماده شده است؛ اگر دغدغه‌ای وجود دارد برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی است. اگر هم دانشگاه زیر ساخت آموزش مجازی را نداشته باشد به صورت آفلاین زمینه ارتباط بین استاد و دانشجو را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید: از وجود ۳۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه علمی کاربردی تا توضیح درباره سهمیه فرزندان هیات علمی


علیزاده درباره میزان دانشجویان خارج شده از کشور در پی شیوع کرونا گفت: با توجه به مصوبه مدیریت خروج دانشجویان خارجی حدود ۱۶ هزار نفر علاقه‌مند به خروج بودند که با مساعدت پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا بدون تشریفات به کشور‌های خود به صورت موقت بازگشتند. تعداد دیگری هم در کشور هستند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در ادامه بیان کرد: دانشجویی که از دانشگاه خارج می‌شود ارتباط فیزیکی با دانشگاه ندارد؛ این آموزش مجازی است که برای آزمون پایان ترم کار خودش را می‌کند؛ آمادگی داریم که این دانشجویان با همان مدلی که بدون دردسر از کشور خارج شدند بعد از بهبود شرایط با همان مدل هم به کشور بازگردند.

علیزاده در ادامه گفت: خوشبختانه در شرایط فعلی از نظر تعداد آمار و ارقام که در حوزه بین الملی فعالیت می‌کنند در وضعتی خوبی به سر می‌بریم و ۴۵ تا ۵۰ دانشگاه ما پذیرای دانشجویان خارجی هستند. در راستای تحقق اهداف مندرج در سند توسعه ششم در زمینه جذب دانشجویان خارجی در انتهای سال ۹۸ به عدد قابل توجهی رسیدیم و پا به پای سند ششم توسعه حرکت کردیم و در ادامه هم با همین روال از نظر کمی و کیفی تعداد دانشجوی خارجی را دنبال خواهیم برد.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌های پذیرنده دانشجویی خارجی علاوه بر کمیت جذب دانشجو  به کیفیت آموزش نیز بسیار توجه کرده اند.

چگونگی خروج دانشجویان خارجی از کشور

لازم به ذکر است،  در هفته اول اسفند ماه و بعد از تعطیلی دانشگاه سازمان امور دانشجویان با صدور اطلاعیه چگونگی خروج دانشجویان خارجی را اعلام کرد.

به اطلاع آن دسته از دانشجویان بین المللی دانشگاه‌ها که قصد مراجعت به کشور متبوع خود و استفاده از تعطیلات را دارند می‌رساند با عنایت به مساعدت و هماهنگی به عمل آمده با اداره پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی ج. ا.ایران و بر اساس بخشنامه مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۵ اداره مذکور، این دسته از دانشجویان می‌توانند با رعایت موارد و در دست داشتن مدارک زیر بدون نیاز به اخذ جواز خروج و مراجعت کشور را برای سپری کردن تعطیلات ترک کنند.

۱- کارت یا گواهی دانشجویی معتبر

۲- گذرنامه دارای پروانه اقامت دانشجویی معتبر

۳- اقدام به خروج از مبادی و مرزهای اصلی کشور

نکته مهم: آن دسته از دانشجویان که قصد مراجعت از مسیرهای هوایی را دارند ضروری است ۸ ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه امروز اخرین مهلت حذف اضافه پیامنوره و این سایت از صبح ساعت شیش ک من مراجعه کردم مسدود شده و امکان حذف و یا تغییر برامون میسر نیست.
لطفا بررسی کنید و گزارش بدین .خدا اجرتون بده
آخرین اخبار