طرز تهیه ماست بستنی میوه‌ای

در گزارش زیر طرز تهیه ماست بستنی میوه‌ای را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماست بستنی میوه‌ای یک دسر معرکه  است. در تهیه این دسر از ماست، وانیل و میوه‌های تابستانی استفاده می‌شود. برای تهیه این بستنی بهتر است از ماست پرچرب استفاده کنید. ماست پرچرب کمک می‌کند که بستنی حالت خامه‌ای خود را حفظ کند. برای تهیه این مدل ماست بستنی کافی است شکر و نمک را به ماست پرچرب بیفزایید و آن را هم بزنید. به ازای هر لیتر ماست یک پیمانه شکر اضافه کنید. مخلوط را در فریزر با دمای زیر ۷ درجه قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. بستنی را از فریزر خارج کنید و با همزن به مدت ۱۰ دقیقه به طور مداوم هم بزنید. سپس بستنی را دوباره در فریزر قرار بدهید تا یخ بزند. بستنی را پس از ۴۵ دقیقه آماده کرده و طبق دستور العملی که برایتان قرار دادیم با میوه‌ها مخلوط کنید.

طرز تهیه ماست بستنی میوه‌ای

اگر دوست داشتید ماست بستنی تان طعم دار باشد باید پیش از هم زدن مواد به آن آبلیمو یا آب پرتقال اضافه کنید. می‌توانید پیش از هم زدن مقداری برگ نعناع یا زنجبیل نیز به آن اضافه کنید. نعناع و زنجبیل عطر و بوی محشری به بستنی شما می‌دهد. مربا و عسل نیز از دیگر موادی هستند که می‌توانید به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.

 

مواد لازم

ماست وانیلی کم چرب: ۲ پیمانه
وانیل: یک قاشق چایخوری
آب لیمو تازه: یک قاشق غذاخوری
شکر: نصف پیمانه
میوه‌های تابستانی تازه همچون شاتوت، گیلاس هسته گرفته:۲ پیمانه

مراحل پخت

ماست، وانیل، آب لیمو، شکر و یک پیمانه از میوه‌های خرد شده را درون دستگاه مخلوط کن یا غذاساز ریخته و آن‌ها را به صورت پوره نرم و یک دست درآورید.

بقیه میوه‌ها را به مخلوط اضافه کرده و تا زمانی که به قطعات ریز (خیلی ریز نشوند) تبدیل شوند آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

مخلوط را درون ۸ قالب بستنی یخی ریخته و مدت ۴ ساعت آن‌ها را درون فریزر قرار دهید. سپس آن‌ها را خارج کرده و نوش جان کنید.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار