مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان تمدید شد

بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان، مهلت ثبت‌نام میهمانی و نقل و انتقال دانشجویان تا ۱۰ خرداد ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان دانشگاه‌های سراسری که بنا به دلایلی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه خود را ندارند، می‌توانند هر ساله در زمانی که توسط وزارت، علوم تحقیقات و فناوری در نظر گرفته می‌شود، نسبت به تغییر دانشگاه خود و ثبت نام در فرصت نقل و انتقال و میهمانی اقدام کنند.

این مهلت بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ آغاز و مقرر بود روز گذشته ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان برسد که در جهت فراهم کردن تسهیلاتی برای آن دسته از دانشجویان که موفق به ثبت نام نشده بودند تا ۱۰ خرداد ماه ۹۹ تمدید شد.  

پس از اتمام ثبت نام، دانشجویان متقاضی از اول خرداد تا ۱۵ تیر نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و از ۱۶ تیر تا ۳۱ مرداد دانشگاه‌های مقصد درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا را بررسی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد


این دسته از دانشجویان در صورتی که شرایط مورد نظر را داشته باشند، می‌توانند درخواست خود را مبنی بر انتقالی یا میهمانی در سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم (سجاد) اعلام کنند.

دانشجویان مقطع کارشناسی که متقاضی استفاده از تسهیلات انتقال و میهمانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ هستند تا پایان ساعت ۲۴ امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت) مهلت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه سجاد اقدام کنند.

مهلت ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان تمدید شد

دانشگاه‌ها تنها درخواست‌هایی را بررسی خواهند کرد که از طریق سامانه سجاد ثبت شده باشند؛ بنابراین کلیه متقاضیان میهمانی که تمایل دارند در ترم آینده درخواست انتقال، میهمانی و میهمانی دائم آنان بررسی شود؛ لازم است از طریق این سامانه اقدام کنند. پس از اتمام ثبت نام، دانشجویان متقاضی از اول خرداد تا ۱۵ تیر نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام کرده و از ۱۶ تیر تا ۳۱ مرداد دانشگاه‌های مقصد درخواست‌های موافقت شده توسط دانشگاه مبدا را بررسی می‌کنند.

در صورتی که قبلا از خدمات سامانه سجاد استفاده نکرده اید، ابتدا باید ثبت نام کرده و سپس از منوی خدمات – اداره کل دانشجوبان داخل- درخواست انتقالی و میهمانی را ثبت کنید. در مرحله سوم ثبت نام دقت کنید که باید مقطع تحصیلی دانشگاهی خود (دانشگاه مبدا) را با وضعیت شاغل به تحصیل وارد کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه سجاد

اگر پس از ورود به سامانه، منوی انتقالی و میهمانی را مشاهده نمی‌کنید، یکی از حالت زیر امکان‌پذیر است:

در مرحله ورود سوابق تحصیلی، مقطع دانشگاهی خود را وارد نکرده اید.

در یکی از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ای شاغل به تحصیل نیستید.

 بازه زمانی ثبت درخواست هنوز شروع نشده یا به اتمام رسیده است.

سپس نام کاربری، کد ملی و رمز عبور را که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اید را وارد کنید.

دانشجویان می‌توانند پس از ثبت درخواست و دریافت کد پی‌گیری، نتیجه درخواست خود را از طریق سامانه سجاد پی‌گیری کنند. از مراجعه حضوری به دانشگاه‌ها و سازمان با توجه به شرایط موجود، خودداری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار