سید حسن نصراالله: مخالفت گسترده با معامله قرن ترامپ را غافلگیر کرد/ حاج قاسم و المهندس از ارکان اصلی مقاومت بودند

دبیرکل حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس گفت فلسطین برای فلسطینی‌هاست و اسرائیل غده سرطانی و شر مطلق است که باید محو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس، رژیم صهیونیستی را «غده سرطانی» و «شر مطلق» توصیف کرد که باید از بین برود.

سخنرانی دبیرکل حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس

سیدحسن نصرالله گفت: «مراجع عالیقدر شیعه و علمای اسلام از گذشته‌های دور نسبت به مساله فلسطین اهمیت می‌دادند. امام خمینی (ره) هم از بدو پیروزی انقلاب به موضوع فلسطین تاکید ویژه‌ای داشته است.»

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه فلسطین برای فلسطینی‌هاست و اسرائیل رژیم غاصب نامشروع اشغالگر است و باید محو شود و ماندن آن هیچ مشروعیتی ندارد، افزود: «البته ما نمی‌گوییم کسی را به دریا بیاندازند بلکه می‌گوییم کسانی که با هواپیما‌ها و کشتی‌ها به فلسطین آمدند باید به کشور‌هایی که از آن آمدند برگردند.»

موضوع فلسطین یک مسئله وجدانی و ایمانی است

سید حسن نصرالله اعلام کرد: «موضوع ما درباره فلسطین و مقدسات اسلامی شرعی، حقوقی، فقهی و از همه مهمتر انسانی و اخلاقی است. این مواضع ما مانند اعمال دیگر شرعی غیر قابل تغییر است. هرکسی که فکر می‌کند با اعمال فشار می‌تواند مواضع ما را تغییر دهد، بدانند که این تفکر اشتباه است. موضوع فلسطین یک مسئله سیاسی نیست بلکه مسئله وجدانی و ایمانی ما است.»

وی با بیان اینکه حقیقت با گذشت زمان تغییر نمی‌کند، تاکید کرد: «کسانی در فلسطین تجاوز و قتل عام کردند، اگر همه جهان هم از رژیم غاصب حمایت کنند، حقیقت تغییر نمی‌کند.»

مقاومت از نسلی به نسل بعدی منتقل می‌شود

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مسئولیت پس گرفتن حقوق ضایع شده، بر عهده فلسطینی هاست، اما امت اسلامی هم در این باره مسئولیت سنگینی دارد، تاکید کرد: «کل مردم منطقه و حکومت‌های منطقه در روز قیامت باید درباره عملکرد خود در قبال فلسطین پاسخگو باشند.»

نصر الله افزود: «بر اساس شواهد هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده است. نسل فعلی اگر فکر می‌کند که نمی‌تواند در مقطع فعلی بر اسرائیل پیروز شود، حداقل باید مقاومت کنند و تسلیم نشوند.»

وی با تاکید بر اینکه مقاومت حداقل‌ترین اقدام در موضوع فلسطین است، اعلام کرد: «مسئولیت مقاومت از نسلی به نسل بعدی منتقل می‌شود و متوقف نخواهد شد.»

جنگ اصلی و واقعی با آمریکاست؛ رژیم صهیونیستی تنها پایگاهی از آن است

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه امپراطوری‌های بزرگ وقتی از داخل دچار ضعف شدند، از قدرت خارجی آن‌ها کاسته شد؛ اتفاق مشابهی در رژیم صهیونیستی در حال روی دادن است، تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی بالاخره شکست خواهد خورد هرچند که زمان دقیق آن را نمی‌دانیم. جنگ اصلی و واقعی ما با آمریکاست. رژیم صهیونیستی تنها پایگاهی از پایگاه‌های آمریکا است.»

سید حسن نصرالله اعلام کرد: «واشنگتن پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده است. آمریکا حمایت‌های کلان اقتصادی را متوجه اسرائیل کرده است. پول‌های بی‌حساب و کتابی در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد. آمریکایی‌ها حتی در گذشته اجازه نمی‌دادند که لبنان رژیم صهیونیستی را محکوم کند.»

وی با بیان اینکه آمریکا نزدیک شدن کشور‌های منطقه به خود را در ازای عادی‌سازی رابطه با اسرائیل قرار می‌دهد، اعلام کرد: «آمریکا از تمام امکانات خود استفاده می‌کند تا از رژیم صهیونیستی حمایت کند. برخی از کشور‌های عربی به عوامل صهیونیستی و آمریکایی در کشور‌های لبنان و سوریه خدمت می‌کنند.»

دبیرکل حزب الله گفت: «معامله قرن مقدمه‌ای برای اقدامات دیگر رژیم صهیونستی در اراضی اشغالی است. در صورت تحقق معامله قرن، آن‌ها به اشغال گری‌های بیشتری هم دست خواهند زد.»

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه نقشه آمریکا به راه انداختن جنگ در منطقه است تا بتواند بدین ترتیب از اسرائیل محافظت کند، افزود: «جنگ ۸ ساله صدام علیه ایران جنگ امروز در یمن دیگر جنگ‌های منطقه همه این‌ها یک هدف مهم دارد و آن محافظت از اسرائیل است.»

روز قدس نتیجه روند طولانی جهاد و مبارزه بود

سید حسن نصرالله با بیان اینکه اعلام روز قدس نتیجه روند طولانی جهاد و مبارزه بود، گفت: «امام خمینی رضوان الله تعالی علیه زمانی که روز قدس را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اعلام کرد در حقیقت این موضوع در اوج موضع امام در قبال آرمان فلسطین و قدس و مقابله با دشمن صهیونیستی اعلام شد.»

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «نتیجه روند طولانی از جهاد و مبارزه و موضع سیاسی و شرعی در این مسئله بود، زیرا فتوا‌ها و مواضع و سخنان امام خمینی (ره) از ابتدای به عهده گرفتن مسئولیت در اوایل دهه ۶۰ در شهر مقدس قم، واضح و روشن بود.»

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: «البته من این را نمی‌گویم تا جنگ سخت‌تر شود بلکه برای آن که مسیر مشخص شود. این نبرد طولانی سخت است به زمان نیاز دارد به فداکاری نیاز دارد، اما این را می‌گویم تا ارزش ایستادگی و دستاورد‌ها و پیروزی‌های مقاومت بیشتر مشخص شود، زیرا در برابر بزرگ‌ترین ابر قدرت دنیا یعنی آمریکا به دست آمده است.»

سید حسن نصرالله اعلام کرد: «اسرائیل با تلاش برای الحاق کرانه باختری و دره اردن نشان می‌دهد که به دنبال الحاق همه بخش فلسطین و بخش‌های اشغالی لبنان بوده و حداکثر چیزی که برای فلسطینیان می‌پذیرد دولت خودمختار محدود است.»

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه رابطه شاه با اسرائیل از اشکالات اساسی بود که امام خمینی مطرح می‌کرد؛ افزود: «اساسا از اشکالات و مسائل اصلی که امام خمینی (ره) در نبرد و رویارویی با شاه مطرح کرد تابع بودن و وابستگی او به آمریکایی‌ها و رابطه او با اسرائیل بود؛ یعنی وجود اسرائیل را به رسمیت می‌شناخت و با اسرائیل رابطه داشت.»

سید حسن نصرالله گفت: «شاه کمک‌هایی را در اختیار اسرائیل قرار می‌داد. در آن زمان شاه هم پیمان بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و رژیم‌های عربی بود.»

برخی از کشور‌های اسلامی و عربی فقط مشغول مشکلات داخلی خود هستند

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: «دولت‌های برخی از کشور‌های اسلامی و عربی به طور کامل از این معادله خارج شدند و مشغول مشکلات داخلی خود هستند. کشور‌هایی دیگر نه تنها از معادله خارج شدند بلکه بر ملت فلسطین و مقاومت فشار می‌آورند و رابطه‌شان را با اسرائیل عادی‌سازی می‌کند از اسرائیل در محافل بین‌المللی دفاع می‌کنند. این کشور‌ها به دوست اسرائیل تبدیل شده‌اند.»

دبیر کل حزب الله با تاکید بر اینکه برخی کشور‌ها که تعدادشان بسیار کم است در راس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه همچنان حامی فلسطین هستند، ادامه داد: «گروه‌های مقاومت مانند یمن عراق افغانستان پاکستان لبنان همچنین ملت‌های منطقه مانند ملت بحرین شمال آفریقا نیجریه و در کل کشور‌های عربی و اسلامی موضع مردم با دولت‌ها فرق دارد.»

سید حسن نصر الله گفت: «اسرائیلی‌ها روی اقدامات آمریکا خیلی حساب می‌کردند و به یاد می‌آوریم که نتانیاهو و روسای اسرائیل چگونه در آمریکا تلاش می‌کردند تا آن‌ها را وادار به خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها و تشدید محاصره ایران کنند. اما امروز همه برآورد‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که در این طرح و نقشه خود شکست خورد و این نتیجه وحدت موضع ایران و مسئولان و مردم و تحمل فشار‌ها و اصرار بر اصول و مبانی است.»

ایران همچنان پایدار و استوار و قوی است

وی افزود: «نتانیاهو همچنین برای راه‌اندازی جنگی علیه ایران فشار می‌آورد، زیرا عقیده داشت ایران را صد‌ها سال به عقب می‌اندازد و دیگر نمی‌تواند به ملت فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه کمک کند، اما این امید‌های آن‌ها نیز با ناکامی روبرو شد.»

دبیر کل حزب الله با اعلام اینکه آخرین امید اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است، اما ایران همچنان پایدار و استوار و قوی است؛ تاکید کرد: «امروز نیز امام سید خامنه‌ای در سخنرانی روز قدس خود بر آن تاکید کرد. ایران قوی‌ترین سیستم بهداشتی را در منطقه دارد.»

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «عراق بخشی از محور مقاومت است. تحول بزرگی اکنون به نفع محور مقاومت در عراق روی داده و عراق اکنون موقعیت خوبی در جغرافیای سیاسی کسب کرده است. دشمنان به دنبال نابودی کامل عراق بودند، چراکه عراقی‌ها نمیخواستند بخشی از محور آمریکایی و اسرائیلی باشند. صبر و وحدت عراقی‌ها در برابر تروریست‌ها و پیروزی آن‌ها در برابر داعش در راستای افزایش قدرت محور مقاومت است و آمریکا و اسرائیل را بیش از گذشته ناامید کرده است.»

خون شهدا بود که مقاومت سوریه را به پیروزی رساند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: «همه می‌دانیم که یک جنگ جهانی‌ای در سوریه آغاز شد، ولی سوریه در این جنگ پیروز شد. وقتی در سرنگونی کشور سوریه شکست خوردند، امیدوار بودند که کمربندی امنیتی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، که در این مورد هم نا موفق بودند. پس از آن به دنبال خروج گروه‌های مقاومت از سوریه بودند که در این زمینه هم شکست خوردند. تمام امید‌های دشمن در سوریه و بلندی‌های جولان از بین رفت.»

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه این پیروز‌ی‌ها رایگان بدست نیامده و خون شهدا بود که مقاومت را به پیروزی رساند؛ گفت: «آمریکا از هیچ کمکی به رژیم سعودی در جنگ یمن دریغ نکرد، اما دقیقا خلاف خواسته آمریکا در یمن روی داد و نیرویی در یمن ایجاد شده که حامی محور مقاومت است.»

تضعیف حماس و گروه‌های مقاومت شکست خورد؛ عادی‌سازی محکوم است

دبیر کل حزب الله با تاکید بر اینکه بازدارنگی لبنان در مرز‌های خود، اسرائیلی‌ها را بسیار ترسانده است اعلام کرد: «سال گذشته اسرائیل خیلی تلاش کرد تا با پیشرفت قدرت بازدارنگی لبنان مقابله کند، اما ناکام ماندند. کشور‌های که تسلیم آمریکا شدند اکنون شرایط خوبی ندارند، ولی کشور‌هایی که در برابر زورگویی آمریکا مقابله کردند اکنون شرایط بهتری دارند.»

سید حسن نصر الله گفت: «اسرائیل قصد داشت تا حماس و گروه‌های مقاومت را در فلسطین تضعیف کند، اما در این‌باره شکست خوردند. اکنون موشک‌های در اختیار فلسطین به تمام نقاط اراضی اشغالی می‌رسد. ترامپ پس از آنکه با پررویی معامله قرن را پیشنهاد داد، از مخالفت گسترده فلسطینی‌ها با این طرح غافلگیر شد.»

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: «اسرائیل می‌خواهد تا وقتی که ترامپ بر سر کار است، پرونده الحاق را پیش ببرند. اسرائیل می‌داند که امتیازات زیادی را می‌تواند از دولت ترامپ بگیرد. فلسطینی‌ها علی‌رغم فشار‌های گسترده توانستند تا در برابر پیشروی‌های صهیونیست‌ها مقاوم کردند. هیچکسی نمی‌تواند بگوید که آن‌ها در این زمنیه کم‌کاری کرده اند.»

سید حسن نصر الله با تاکید بر اینکه عادی‌سازی کشور‌های عربی با اسرائیل محکوم است و علمای اسلام باید روند عادی‌سازی را محکوم کنند؛ اعلام کرد: «عادی‌سازی موضوع شکست خورده، سطحی، شکست خورده و حرام است، همان طور که نمونه‌های آن را در مصر و اردن دیدیدم. علمای دربار و شاهزاده‌ها نمی‌توانند به عادی‌سازی دامن بزنند.»

خداوند شهادت حاج قاسم و ابومهدی را که ضربه بزرگ مادی بود، جبران می‌کند

نصر الله ادامه داد: «حاج قاسم سلیمانی یکی از ارکان مهم جبهه مقاومت، ابومهدی المهندس یکی از فرماندهان بارز حشد شعبی بود. شهادت این دو ضربه بزرگ مادی بود، اما خداوند متعال جبران می‌کند و خون حاج قاسم هدر نرفته است. وفاداری ما به این شهدا ما را در این مسیر پیش می‌برد.»

سید حسن نصر الله با تاکید بر اینکه افق روشن و امیدوارکننده است، پایداری محور مقاومت ادامه دارد. باید در همه حوزه‌ها ادامه راه بدهیم و جنبش‌های مقاومت باید قوی‌تر شود؛ افزود: «دشمن صهیونیستی در هیچ جایی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد. امروز معادله بازی تغییر کرده و دیگر صهیونیست‌ها نیروی افسانه‌ای ندارند و حوادث را باید درست تحلیل کنیم. امروز شاهد جهان جدیدی هستیم.»

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: «امروز مثلث بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ شکست خورده است. بن سلمان، نتانیاهو و ترامپ اکنون در چه شرایطی به‌سر می‌برند. ستون‌های اصلی معامله قرن اکنون با چالش‌های متعددی روبرو هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۰۶:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هیچ اتفاقی نمی افتد چون اسراییل کل جهان رو جادو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا عکس بدی رو برای این خبر انتخاب کردین؟ حالا اگه روحانی بود یه عکس زیبا با لبخندکه موجه و موقر نشونش بده انتخاب میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سنصلی فی القدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
آقا سید خدا حفظ تون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۲۳:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
کسی که با خدا در بیفتد عاقبتش. شکست و رفتن به جهنم است معلومه که هزاران مثلث دیگه هم درست بشه نابود میشوند مگه بدون اذن خدا اتفاقی میافتد شک نکنید که نمی افتد خدایا اذن ظهور بده یا ارحم راحمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
رنج ملت فلسطین پایان میابد. ان شاءالله
آخرین اخبار