مردم کانادا و آلمان هم با معترضان آمریکایی همصدا شدند

با گسترش موج اعتراضات مردمی به اقدام نژادپرستانه پلیس مینیاپولیس، مردم کانادا و آلمان هم با معترضان به نژادپرستی در آمریکا همصدا شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با گسترش موج اعتراضات در ایالت‌های آمریکا، مردم کشور‌های کانادا و آلمان نیز در اعتراض به خشونت‌های نژادپرستانه پلیس تظاهرات کردند.

هزاران نفر از مردم تورنتوی کانادا روز گذشته ضمن اعلام انزجار از خشونت پلیس آمریکا که موجب کشته شدن جورج فلوید، تبعه سیاهپوست آمریکایی شد، قتل «رگیس کورچینسکی پاکت» یک زن سیاه پوست کانادایی به دست پلیس این کشور را یادآور شدند.

چهارشنبه شب، پاکت ۲۹ ساله از طبقه ۲۴ یک ساختمان در تورنتو سقوط کرد. به گفته خانواده اش، یک مامور امنیتی او را هل داده است و آن‌ها مدرکی برای ارائه ندارند.

معترضان در شهر تورنتوی کانادا با در دست داشتن تابلو‌هایی که شعار «کشتن ما را متوقف کنید» و «زندگی سیاهان اهمیت دارد» در حمایت از تظاهرات مردم آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

در همین حال، جمعی از حامیان حقوق بشر در آلمان اعلام کردند در اعتراض به اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا که به مرگ جورج فلوید، تبعه سیاهپوست منجر شد در مقابل سفارت آمریکا در برلین، پایتخت آلمان تجمع می‌کنند. این تجمع قرار است امروز برگزار شود.

شهر‌های مختلف آمریکا طی روز‌های گذشته صحنه اعتراض گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس این کشور بود. معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا خواهان اجرای عدالت در خصوص قتل جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که بی‌رحمانه به دست پلیس شهر مینیاپولیس به قتل رسید، هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار