روسیه: پیامد اشتباهات آمریکا جبران‌ناپذیر است

معاون وزیر خارجه روسیه اشتباهات آمریکا در قبال پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میانبرد را غیر قابل جبران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه پیامد اشتباهات آمریکا را در قبال پیمان‌های کنترل تسلیحاتی جبران‌ناپذیر توصیف کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی این کشور خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را اشتباه جبران‌ناپذیری توصیف کرد که بازگشت به این توافق را غیرممکن ساخته است.

ریابکوف تاکید کرد اشتباهات صورت گرفته از سوی آمریکا عواقب جبران‌ناپذیری در پی دارد. یکی از این اشتباهات خروج یکجانبه واشنگتن از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد (INF) بود. بدیهی است که بازگشت به این پیمان، که دهه‌ها اساس محکمی برای امنیت اروپا بود، دیگر عملی نیست.

این دیپلمات روس با اشاره به اشتباهات واشنگتن در رابطه با روسیه یادآور شد عدم تمایل آمریکا برای توافق در قبال موضوعات بشردوستانه به ویژه امتناع از همکاری در بازگرداندن شهروندان روسی محاکمه شده در آمریکا به دلایل ساختگی، از جمله اشتباهات این کشور است.

ریابکوف افزود مسکو قادر است به تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به برتری نظامی واکنش مناسبی پاسخ بدهد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد، در دوم اوت و پس از طرح ادعا‌های واهی از سوی واشنگتن علیه مسکو به پایان رسید. پیش از این، آمریکا رسما خروج یکجانبه از پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد موسوم به پیمان «آی ان اف» را تایید کرده بود. این کشور در تاریخ ۲ اوت [جمعه ۱۱ مرداد] رسما از این پیمان خارج شد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار