۶۱ كشور عضو اتحادیه پستی جهانی از ارائه خدمات پست خارجه بازمانده‌‌اند

طبق اعلام شرکت ملی پست از زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از كشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی از ارائه خدمات پست خارجه بازمانده‌‌اند.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا و لغو پرواز بیشتر شرکت‌های هواپیمایی، ۶۱ کشور عضو اتحادیه پستی جهانی امکان خدمات پست خارجه صادره، وارده و ترانزیت به مشتریان خود را ندارند. از جمله مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه پستی جهانی  می‌توان به آمریکا، آلمان، فرانسه، اتریش، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، ایرلند، نروژ، اسپانیا، لهستان، سوئد، سوئیس، کره جنوبی و آفریقای جنوبی اشاره کرد.

این کشور‌ها با وجود برخورداری از امکانات سخت افزاری قوی در ارائه خدمات پستی، در اختیار داشتن خطوط هوایی گسترده و همچنین بهره‌مندی از شیوه‌های متنوع ارسال مرسولات، قادر به ارائه سرویس پستی در دوران شیوع کرونا نبودند.

کشور‌های دیگر عضو اتحادیه پستی جهانی نیز با مشکلات مشابه مواجه بودند، به طوری که یا از قبول مرسولات صادره از سوی برخی کشور‌ها به مقاصد خود اجتناب کرده یا در ارائه خدمات مذکور با اختلال مواجه شدند.

شواهد موجود نشان می‌دهد، از ۱۹۲ کشور عضو این اتحادیه ۱۳۵ کشور به صورت رسمی تایید کرده‌اند که بسیاری از فرآیند‌های عملیات پستی از جمله بخش‌های صادره و وارده و ترانزیت سرویس‌های پست‌نامه، امانت و پیشتاز در مراحل توزیع مرسولات، اخذ امضا از گیرنده برای مرسولات ثبتی، پیشتاز و امانت، ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان (صدور مطالبه‌نامه)، ثبت و ارسال داده‌ها و اطلاعات پستی، خدمات ترانزیت و تعداد نیروی‌کار تحت تاثیر فراگیری ویروس کرونا، با اختلال و مشکلات زیادی مواجه شده است.

فعالیت شرکت ملی پست در زمان شیوع کرونا نیز ادامه داشت

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از اعضای اتحادیه پستی جهانی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌های موجود، به‌ویژه امتناع شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی طرف قرارداد از قبول مرسولات، عدم قبول پست‌های ارسالی از سوی کشور‌های مقصد و رعایت نکردن الزامات کیفی در سرویس پست خارجه صادره از سوی بسیاری از کشور‌ها و به دنبال آن تاخیر طولانی در رهسپاری این گروه از مرسولات، ارائه سرویس صادره خارجه به مشتریان را همچنان ادامه داده است.

در حال حاضر به غیر از دو کشور ایالات متحده آمریکا و کانادا، قبول مرسولات پستی به مقصد سایر کشور‌ها انجام می‌شود که امید می‌رود با بازگشت پرواز‌های بین المللی به حالت عادی، پذیرش مرسولات به مقصد این دو کشور هم در آینده نزدیک مسیر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.