شهردار شیراز:

رینگ دوچرخه‌سواری شیراز تکمیل می‌شود

شهردار شیراز و رئیس کارگروه شهر ملی دوچرخه از اتمام فاز مطالعاتی و تکمیل رینگ دوچرخه سواری در محدوده‌های برخی مناطق شهرداری و تکمیل این رینگ در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور در دیدار با رئیس هیئت دوچرخه سواری استان فارس با اشاره به اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق یک، ۶ و یازده شهر شیراز، بیان کرد: خوشبختانه امروز رقابت خوبی بین شهرداران مناطق یازده‌گانه شیراز در ایجاد زیر ساخت‌های مسیر دوچرخه سواری و پیاده راه ایجاد شده است.

او با بیان اینکه سطح فرهنگ مردم شیراز این بستر را ایجاد کرده تا نسبت به بسیاری از شهر‌ها در برخی رشته‌های ورزشی پیشگام باشیم، بر لزوم ترویج دوچرخه سوای خانوادگی تاکید و اضافه کرد: نمی‌توان همگامی و نگرش مثبت جامعه روحانیت فارس و مراجع فرهنگی را در این ماجرا نادیده گرفت.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به طراحی ۹ ماهه مسیر پیاده راه چمران جنوبی، بیان کرد: در این پیاده راه مسیر‌های مجزایی برای فعالیت‌های ورزشی مختلف نظیر مسیر دوچرخه‌سواری نیز تعریف شده است.

اسکندرپور این پروژه را، یک اقدام درجه یک در فضای شهری معرفی و ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال پروژه به بهره برداری برسد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان فارس نیز تلاش شهردار شیراز در حوزه‌های فرهنگی، شهری و ورزشی را قابل سپاس دانست و افزود: خوشبختانه شاهد همسویی نگاه انسان محور شهردار این کلانشهر با نگاه غالب در هیئت دوچرخه سواری هستیم.

محمدجواد کشاورز با اشاره به یکی از موضوعات مورد ارزیابی شهرداران مبنی برایجاد زیر ساخت‌های مسیر دوچرخه سواری در مناطق یازده‌گانه، تاکید کرد: دوچرخه سواری مستلزم آموزش و سپس فرهنگسازی به عنوان یک سیستم حمل و نقلی است.

او با بیان اینکه برخی هنوز نمی‌دانند دوچرخه‌سواری نیازمند فراگیری آموزش و ارتقاء مهارت‌ها و اطلاع از موارد ایمنی دارد، این موضوع را شایسته‌ی شهر فرهنگی شیراز ندانست و خواستار همکاری بیشتر شهرداری مناطق برای بررسی مسائل فنی مسیر دوچرخه‌سواری شد و گفت: یکی از مطالبات مردم در موضوع ایجاد و گسترش پیاده‌راه‌ها، در نظر گرفتن مسیری برای دوچرخه‌سواری است.

رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس با بیان اینکه شاهد اتفاق مطلوبی در بحث استعدادیابی با راه‌اندازی پیست‌های آموزشی هستیم، گفت: این مهم موجب جذابیت بیشتر این رشته ورزشی در اذهان عمومی و در رده‌های سنی مختلف شده است.

کشاورز با قدردانی از اهتمام شهرداری منطقه یازده شیراز نسبت به ایجاد پیست‌های آموزشی دوچرخه‌سواری، به تشریح عملکرد این هیئت پرداخت و خاطرنشان کرد که در دوره جدید، با استفاده از تیمی جوان، صاحب‌نظر و فنی، در گام اول میزبان اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.