اسپر: مشخص نیست انفجار بندر بیروت یک حمله عمدی بوده است یا یک تصادف

وزیر دفاع آمریکا در خصوص علت انفجار مهیب سه‌شنبه گذشته در بندر بیروت موضع شک اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه واشنگتن تمام تلاش خود را برای کمک به لبنان انجام می‌دهد، گفته است هنوز مشخص نیست که انفجار بندر بیروت در روز سه شنبه هفته گذشته «یک حمله عمدی» است یا  «یک تصادف».

اسپر در مصاحبه با فاکس نیوز برای چندمین مرتبه کمک‌های آمریکا به لبنان را مطرح کرد.

او در ادامه مدعی شد: ما هنوز نمی‌دانیم. در روز اول [انفجار] همانطور که رئیس جمهور ترامپ گفت ما تصور کردیم این یک حمله است. برخی از ما تصور کردیم که شاید این یک حمله به محموله سلاح حزب الله بوده است. شاید هم انفجار در یک کارخانه.

اسپر گفت: من پیش از این گفتم که به نظر می‌رسد این حادثه تصادفی باشد. مایه تاسف است که برخی از رسانه‌ها سعی در ایجاد اختلافات در دولت دارند. حقیقت موضوع یک فاجعه بزرگ است.

پیشتر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود هنوز به طور قطعی نمی‌توان درباره دلیل انفجار در پایتخت لبنان اظهار نظر کند.

رئیس جمهور آمریکا نیز انفجار در لبنان را نتیجه حمله یا انفجار بمب دانسته بود. وی در این رابطه گفت: من با برخی از ژنرال‌های بزرگ مان دیدار کرده‌ام و آن‌ها احساس می‌کنند که این یک نوع رویداد از نوع انفجار مربوط به صنایع و تولیدات نبوده است. این گفته آنهاست و آن‌ها بهتر از من می‌دانند و به نظر می‌رسد که آن‌ها احساس می‌کنند که این یک حمله باشد. این انفجار ممکن از حاصل انفجار بمب بوده باشد.

طی انفجار مهیبی که سه‌شنبه بندر بیروت را به لرزه درآورد، در مجموع بیش از ۱۵۰ نفر کشته و همچنین هزاران نفر مجروح شدند. انتظار می‌رود پس از انجام عملیات آواربرداری به شمار تلفات افزوده شود. این انفجار موجب بی خانمان شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم بیروت شده است.

شدت این انفجار به حدی بود که ساکنان جزیره قبرس هم آن را حس کرده‌اند، اردنی‌ها هم گفته‌اند که در ابتدا تصور کردند زلزله در کشورشان روی داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار