ترامپ در گودال مرگبار انزوا؛ چرا آمریکا در توطئه علیه ایران شکست خورد؟

وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام خارج شد و توهم منزوی کردن ایران را در سر می‌پروراند کسی فکر نمی‌کرد روزی آمریکا به انزوایی مرگبار حتی در میان همپیمانانش گرفتار شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انزوای آمریکا وقتی بیشتر مشخص شد که کوشید از طریق مایک پومپئو وزیر امور خارجه اش اعضای شورای امنیت و دیگر کشور‌های جهان را نسبت به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متقاعد کند، اما با شکست مواجه شد و فقط توانست یک یا دو کشور را در این زمینه با خود همراه کند.

کارشناسان یکی از علل این انزوای بین المللی و شکست سیاست‌های آمریکا را شخصیت نامتعادل ترامپ و افکار جنون آمیز جان بولتون و مایک پومپئو می‌دانند، اما واقعیت آن است که علت اصلی آن، پایداری و مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا است که حتی غذا و دارو را نیز شامل شده است.


بیشتر بخوانید


از مهمترین عوامل دیگر شکست و انزوای آمریکا، سیاست حکیمانه ایران در قبال برجام است که به رغم خروج آمریکا از آن و همسوئی غرب با واشنگتن در این زمینه، تهران نسبت به آن متعهد مانده است.

سیاست‌های حکیمانه ایران تمام توطئه‌های تندرو‌های صهیونیست آمریکا که می‌کوشیدند ایران را به عنوان کشوری قانون شکن در صحنه بین المللی معرفی نمایند، خنثی کرد و امروز تمام دنیا شاهد است که این آمریکاست که قوانین بین المللی را نقض کرده لذا در جهان فقط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سیاست‌های ترامپ را تایید می‌کنند.

رسوایی دیگری که ترامپ را بیش از پیش در دنیا منزوی کرده است، درخواست نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است که همگان دریافتند این نامه در اصل سعودی بوده و بدون هماهنگی با اعضای شورا ارسال شده است، حتی یک مسئول ارشد قطری با تبری جستن از این نامه گفت که قطر ایران را کشوری دوست و همسایه می‌داند و نامه الحجرف بیانگر موضع دوحه نیست.

ایران که ترامپ روزی می‌خواست آن را در جهان منزوی کند امروز در آستانه امضای قرارداد تجاری چند صد میلیارد دلاری با چین است، نفتکشهایش اقیانوس‌ها را برای رساندن سوخت به ونزوئلا و سوریه درمی نوردند و اروپا می‌کوشد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور زده و با تهران ارتباط برقرار کند.

تمام این‌ها باعث شد که برایان هوک آن صهیونیست افراطی و پیشقراول سیاست فشار حداکثری علیه ایران از مقام خود استعفا دهد آنهم وقتی که فقط چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده که بنا بر نظرسنجی‌های انجام شده، ترامپ شانس زیادی برای برنده شدن در آن ندارد.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دلار شده ۲۴ بعد او شکست خورده ما پیروز
جای پیروز و شکست خورده عوض شده
آخرین اخبار