جزئیات جدید کلاهبرداری به شیوه «نیجریه‌ای» / ارثیه زن اندونزیایی چگونه کلاه ایرانی‌ها را بر می‌دارد؟

اخیراً زنی اهل اندونزی به شیوه‌ای پیچیده و عجیب کلاه از سر کاربران ایرانی اینستاگرام بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی پیش بود که پیامی عجیب از یک کاربر خارجی در فضای مجازی دریافت کردم، زنی با نام کاربری ایرانی که ادعا می‌کرد با زبان فارسی آشنا نیست، این را از نوع نوشتن پیام‌هایش فهمیدم.

در فضای مجازی و صفحه شخصی خود طوری وانمود می‌کرد که یک زن خارجی است، در صورتی که فالوورها و دنبال کننده‌های وی خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. با پیام‌های ناقص و نادرستش سعی می‌کرد نشان دهد که با زبان فارسی ناآشناست و بدون توجه به متن پیام‌هایم، پیام‌های خود را ارسال می‌کرد، انگار که مفهوم کلمات و جمله‌های فارسی را متوجه نمی‌شد و برای نوشتن پیام‌هایش از نرم افزار ترجمه‌ای استفاده می‌کرد.

این زن خود را چنین معرفی کرد: «من از کشور اندونزی هستم، اما در حال حاضر در انگلستان زندگی می‌کنم. در سال ۲۰۱۵ همسرم را از دست دادم و الان چند سالی است که مبتلا به بیماری سرطان لوزالمعده شده‌ام. هیچ فرزندی ندارم که اموالم را به او بدهم، به همین خاطر می‌خواهم به افراد نیازمند کمک کنم. بسیار دوست دارم که خودم این کار را انجام بدهم، اما پزشکان گفته‌اند که عمر زیادی ندارم. همچنین آنقدر ضعیف شده‌ام که نمی‌توانم بر روی پاهایم بایستم.»

کلاهبرداری سایبری به شیوه جدید/ «کلاهبرداری نیجریه‌ای» چیست؟

وی یک عکس از خودش برایم فرستاد که بر روی تخت یک بیمارستان بستری شده بود و حال و روز خوبی نداشت، مشخص بود که از لحاظ جسمی شرایط خوبی ندارد و واقعا نیازمند کمک کردن به نظر می‌رسید. این زن می‌گفت: « پزشک به من گفته است که تا چند ماه دیگر زنده نخواهم بود، به شدت ضعیف شده‌ام. وی این‌طور ادعا می‌کرد از کل پولی که داشته است فقط یک میلیون دلار برایش باقی مانده و می‌خواهد این مبلغ را به من پرداخت کند تا من صرف نیازمندان کنم. آیا به من کمک می‌کنید؟

در نهایت هم با جمله‌هایی مانند؛ "خداوند شما را به من معرفی کرده است، به نظرم شما انسان خوبی هستید و می‌توانید به من کمک کنید" یا مثلا "امیدوارم شما این پیشنهاد مرا بپذیرید، تا بتوانم این پروژه را قبل از مرگم به درستی انجام بدهم و با آرامش به دیدار پروردگارم بروم" و... سعی داشت از لحاظ عاطفی من را تحت تأثیر قرار دهد.

در ادامه نیز یک عکس دیگر هم برایم فرستاد و ادعا کرد که فردی که در کنارش نشسته، مدیر بانکی وی است و تمام کارهای ارسال پول‌هایش را انجام می‌دهد، آن زن می‌گفت که روش پست بین المللی skylimit express در این شرایط کرونایی و بیماری کووید ۱۹ بهترین روش است.

کلاهبرداری سایبری به شیوه جدید/ «کلاهبرداری نیجریه‌ای» چیست؟

اطلاعاتم را گرفت، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل و آدرس خانه‌ام و... من هم با یک سرچ در گوگل و اطمینان از وجود این آژانس بین‌المللی، اطلاعاتم را برایش فرستادم، او هم چند روز بعد یک جعبه که اطلاعات من بر روی آن نوشته شده بود، برایم فرستاد و اطلاعات فرستنده و گیرنده به طور مشخص روی جعبه ارسالی، نوشته شده بود. تاریخ ورود جعبه به کشور ۱۲ آپریل زده شده بود و دو روز زمان باقی مانده بود تا همه چیز معلوم شود.

اما ساعت ۹ صبح یکشنبه ۱۲ آپریل، شماره‌ای که پیش کد آن برای کشور آمریکا بود با من تماس گرفت. برایم عجیب بود فکرش را هم نمی‌کردم راست باشد، سرشماره کشور آمریکا آن هم بر روی تلفن خودم. تلفن را جواب دادم، یک صدای مبهم که با جملات انگلیسی سعی داشت چیزی را به من بگوید، مردی پشت تلفن در میان صدای خشی خشی که می‌آمد چند بار تکرار کرد: pleas check watsapp (لطفا واتساپ رو چک کن). بر روی پروفایلش آرم شرکت skylimit express بود.

کلاهبرداری سایبری به شیوه جدید/ «کلاهبرداری نیجریه‌ای» چیست؟

واتس آپم را چک کردم، این پیام برایم ارسال شده بود: «مشتری عزیز، ما می‌خواهیم به شما اطلاع دهیم که محموله شما به یک شهر همجوار رسیده و آماده تحویل به شما است. فقط شما باید مبلغی معادل با ۲۵ میلیون تومان به این کارت بانکی که برایتان ارسال شده است، واریز کنید تا ما مطمئن شویم که شما می‌خواهید آن را تحویل بگیرید و برای شما ارسال کنیم.»

جزئیات جدید کلاهبرداری به شیوه «نیجریه‌ای» / ارثیه زن اندونزیایی چگونه کلاه ایرانی‌ها را بر می‌دارد؟

در انتهای پیامش لینک شرکت اسکای لیمیت درج شده بود، او اطلاعات بانکی یک فرد ایرانی را فرستاد. برای حصول اطمینان به سایت رفتم، در بخش انتهایی سایت محلی برای وارد کردن کد پیگیری کالا درج شده بود. از زنی که به من پیام داده بود خواستم تا کد پیگیری کالا را بفرستد، به همین منظور کد چهار رقمی را فرستاد، اما وقتی که آن را در بخش پیگیری محموله سایت بررسی کردم، هیچ اطلاعاتی نمایش داده نشد.

شک کردم و پس از پیگیری‌های انجام شده از شرکت‌‌ها پست حمل و نقل بین المللی دیگری که در کشور خودمان دفتر دارند، متوجه شدم که جابجایی پول با این شرکت‌ها و سامانه‌ها به هیچ وجه ممکن نیست و کاملا غیر قانونی محسوب می‌شود.

یک اقدام غیرقانونی که اگر حواسم را جمع نمی‌‎‌کردم معلوم نبود چند میلیون پول را از دست می‌دادم.

این صحبت‌های سینا بود، پسری که مدتی درگیر یک کلاهبرداری سایبری شده بود و نزدیک بود با سادگی و زودباوری خود چندین میلیون پولی را که برایش زحمت کشیده بود، از دست بدهد.

به همین منظور سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار کرد: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در فضای سایبری موسوم به کلاهبرداری نیجریه‌ای است.

وی تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با ارسال ایمیل یا پیام به فرد مورد نظر و جعل عناوینی همچون تاجر ورشکسته، شاهزاده مخلوع، وکیل خانواده‌ای که بزرگ آن خانواده فوت کرده یا حتی به عنوان برنده شدن در یک لاتاری یا قرعه‌کشی و بخت‌آزمایی سعی در فریب کاربران و اخاذی از آن‌ها می‌کنند.

سرهنگ رجبی گفت: در همه روش‌ها کلاهبرداران پس از جلب اعتماد کاربران می‌گویند جهت دریافت جایزه یا سهم بردن از ارث باید مبالغی را تحت عنوان هزینه مالیاتی و بانکی و ... پرداخت کنند؛ حتی در جهت متقاعد کردن افراد مدارک مختلفی مثل چک در وجه آن‌ها صادر می‌کنند که البته آن‌ها جعلی هستند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بیان کرد: سودجویان با استفاده از روش‌های مختلف مهندسی اجتماعی تا حد ممکن از قربانی اخاذی کرده و پس از اینکه کاربر متوجه کلاهبرداری می‌شود، ارتباط خود را قطع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید از اعتماد بیجا خودداری کنند و از واریز وجه و در اختیار گذاشتن اطلاعات بانکی خود به افراد غیر بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر کاربران گرامی دیگه ریشه این کلاهبرداری برچیده شده
خواهش میکنم ساده لوح نباشید ایناخیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند
اکثرمردم که میخوان ره هزار شبه رویک شبه طی کن دام اینا می افتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
جالب تر از همه این بود که با من تماس تصویری گرفت همون زن روی تخت بیمارستان با همان لباس آبی که یه چیزی مثل عینک روی چشماش بود ویه سلام به من کرد و قطع کرد بعد پیام داد که چون درد دارم نمیتوانم حرف بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا همین عکس بیمار برای منم فرستاده بود می‌گفت سرطان دارم و.... خوب شد من باور نکردم
Iran (Islamic Republic of)
R,fathi
۲۲:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
درود بر همه عزیزان برای من هم همین اتفاق افتاده و دقیقا سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۱۵۰ دلار دادم و پرونده الان تو دادگاه جاریه خدایی اگه خبری دارید راهنمایی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مقداد
۰۰:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام،برای من هم همین خانم با اسن سیترا عمر البته اگه اشتباه نکنم حدود ۳ ماه گذشته بوده که اومده و خیلی رو مخم رفته بود و من ادرس منزل،شماره واتساپم و حتی شماره حسابمو براش ارسال کردم البته شماره حسابی و دادم که هیچ پولی به حسابم نبوده خیلی این قضیعه مشکوک بود و هست اما بعد چند روز رفتم به بانک و تمام شماره حساب و کارتم و سوزوندمشون،نمیدونم چه چیزی شده و قراره پیش بیاد،حسابهام خالی بوده و خودم میدونستم که به احتمال ۹۹ درصد این کار اخرش پوچه که شماره حسابی و دادم که هیچ مبلغی داخلش نبوده شاید دو هزار تومان ته حساب بوده که بلافاصله هر ۳ تا کارت و شماره حسابمو مسدود کردم و سوزوندمشون،اما بعد ۳ ماه رفتم به همون بانک و شماره حساب و کارت جدیدی گرفتم ایا پولی تو حساب و کارتم باشه دسترسی بهش دلره اون خانم یا خیر؟ممنونم از راهنماییتون،تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۱:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام .دقیقا همین پیام برای من اومد و من پیگیرش کردم والان یک میلیون دلار تو حساب من هست و الان دارم تمام اون پول و خرج امور خیریه میکنم .لطفاً اگه کسی فرد نیازمند کمک سراغ داره بهم معرفی کنه .
ب امید روزای خوب یا حق
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من الان درگیر این اتفاقم ...حالا که فهمیدم می خوام حالشو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
با من الان داره صحبت میکنه به اسم جنیفر مایکل ۸۲ ساله اهل سوییس.نوشته ادرس و مشخصات بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خوب ۲۵ میلیون رو واسه چی میخواست؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول حبیب الهی
۰۵:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
با سلام من هم چنین کاری کردم الان 2روز است چه کار کنم کجا شکایت کنم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۵۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام دقیقا این اتفاق برای منم افتاد با همین حرفا میخاست 40 میلیون واسه بسته بریزی منم بلاکش کردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۷ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام به منم یک خانم به نام کایل هریس پیام داد و گفت بیمار هستش و توی بیمارستان بستری هست و سرطان لوزولمعده داره و هپسرش رو هم از دست داده و بچع ای هم نداره و خدا من رو بهش معرفی کرده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۱ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
برای من هم از ساحل عاج
هم از نیجیریه
هم انگلیس
هم جدیدا برزیل
4 جا اومد
چه حرفه ای هم پیام میفرستن
واقعا بلد هستن کارشونو
یک جعبه پر از پول فیلم گرفتن فرستادن
ولی حیف نتونستن از من چیزی دریافت کنن هاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
ممنونم برای منم این اتفاق پیش اومدباراهنمای فامیلامون منصرف شدم خدابروم رحم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
حرف شما واقعا درست است چندروزه یک زن بنام کاترین به من پیام دادوگفت که یک ملیون دلار واریز میکند یک آدرس به من داد
ومنم آنرا به گوگل به جسجتو زدم دیدم که یک کلاهبرداره وحرفاش کاملا دروغه لطفا فریب چنین آدم هارا نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
ممنونم برای من هم این مشکل پیش اومد ولی با کمک این متن نجات پیدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دقیقا همین پیاما برام اومد اول توجه ای نکردم ولی بعدش اینجارو خوندم رفتم بهش گفتم خدا به شپا لعنت بفرستت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام الان ماها که کلاه سرمون رفته باید چیکار کنیم لطفاً راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خداییی حیف یک ملیون دلار تشکر از گوگل
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۲:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
دقیقا همین خانم با همین صحبتا به منم پیام داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۲ تير ۱۴۰۰
سلام به ما هم پیام داده.
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۰۲:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
من گیج بی عقل گول خوردم و۴۴۰۰دلارم رفت به باد هوا بد بخت شدم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باسلام درتاریخ ۹اردیبهشت ۱۴۰۰یک خانم ازانگلستان دراینستادرخواست میکندسپس خواستارگپ درواتساپم شدکه یکدهفته ای هست درگپ هستیم به همین شیوه کلاهبرداری درحال ارسال میلغ یک میلیون دلاری به ایران وبدست من هست.فعلا به جای اصلی نرسیده ام.ولی خودم احساس کردم که ازاون کلاهبرداری های فوق مدرن است که انسان رابه طمع وا میدارد.ممنون ازگوگل ممنون اراطلاعات سایبری ممنون ازجمهوری اسلامی.امیدوارم مردم بااینگونه مسائل روبرومیشوندحتمامراجعه به گوگل بکنند..منتطرم که بوقتش حالگیری کنم این کلاهبردار کثیف و.که انتخابش ایرانی هاشده فکرکرده که ایران جای گداگشنه هاست وهمه تشنه پولند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۰:۴۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
ای کااااااش راست بود و نجات پیدا میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
به من هم پیام داد لطفا فریب نخورید یک زن سرطانی هستم داستانی شده هااا
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۳:۴۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام اين كلاه بردار دستگير شده؟ممنون ميشم اگه ميدونيد بهم بگين.
Iran (Islamic Republic of)
بورس
۲۲:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام
ولی برامن اینجوری نبود اول گفت باید بری کد بورسی بگیری بعدش هم دیگه خودتون میدونید.............
بیچاره من ساده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
برامنم ی پیام اومد از شرکت سامسونگ ک برنده گوشی ایفون شدم
بعد از چند نطر سنجی ی شماره اومد برام با پیش شماره ۲۵۷
ولی نطرم برگشت
این هم میتونه کلاه برداری اینچنینی باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ما یه نفر تو خانواده داشتیم هی بهش میگفتیم کلاه برداریه نکن نکن نکن ولی باز هم کار خودشو کرد.بعضی ها ذاتا اینجورین
Germany
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا همین ایمیل برای منم ارسال شد ولی توجه نکردم
چون چندمین بار بود ازین چیزا میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ما که نفهمیدیم چجوری کلاهبرداری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اگر تا اینجا بعد از این همه توضیح متوجه نشدی بهتره یه بار دیگه بدقت بخونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناصراحمدی
۱۲:۳۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
نمونه داخلی هم داریم که یارو خودشو چوپان معرفی می کنه و با پیامکی پر از غلط املایی و انشایی سعی میکنه مخاطب را مجاب کنه که فرستنده پیام فردی کم سواده و اینکه گنجی از سکه های قدیمی طلا پیدا کرده اما نمیدونه چطوری خرجش کنه. با این ترفند فرد مورد نظر را با مقدار زیادی پول نقد به جای خلوتی میکشونه و خفتش میکنه حتی در چند مورد اقدام به قتل مالباخته هم کرده ان. یک نمونه شو در برنامه ماه عسل احسان علیخانی نشون داد که زن و شوهر جوانی را به طمع گنج به صحرا کشانده بودن وبعد از گرقتن پول و جواهرات زن هردو تا رو به داخل چاه انداخته بودن .متاسفانه شوهره مرده بود اما زنه بطور معجزه آسایی بعد از چندین روز از مرگ نجات یافته بود. البته مدتها قبل از اینکه این برنامه را ببینم ،شخصی پیامک مشابهی برایم فرستاد و بعد تماس گرفت و دقیقاً از کلمات عامیانه و روستایی استفاده می کرد(البته به کاهدون زده بود). من شک کردم و زنگ زدم و پلیس را در جریان گذاشتم و اعلام آمادگی کردم که برای دستگیری آنها نقش طعمه را بازی کنم.اما با کمال تاسف آنچنان برخورد ناشایستی از پلیس دریافت کردم که یک آن فکر کردم پلیس هم همدست شان است. چند ماه بعد چندین مورد قتل و زورگیری توسط آن جنایتکاران در رسانه ها منعکس شد.الآنم همون دار ودسته ها هستن فقط روش شون عوض شده. پلیس میتونه نقش پررنگ تری ایفا کنه نه اینکه فقط بگه این روش نیجریه ایه. البته خود ما هم باید هوش و فراست داشته باشیم تا در دامشون نیفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
ده سال قبل هم برای من همچین پیامکی اومد ولی قبل از اینکه برم توی گوگل سرچ کردم وقضیه چوپان دروغگو رو دیدم من هم با پلیس تماس گرفتم اونها گفتند باید با پلیس فتای تهران تماس بگیرم اینم بگم که من قیدار زندگی می کنم ولی وقتی با تهران تماس گرفتم گفتن از این چیزا زیاده و من خودمو زیاد نگران نکنم .یه ماه بعد چند نفر از شهرستانمان گیر همچین گروهی افتادن و چند ده میلیون اون موقع ازشون بردن خودشونم حسابی کتک زده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناصراحمدی
۱۲:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خدا پدر و مادرت را بیامرزه.
باعث شدید ملت فکر نکنن داستانسرایی کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
برا من یه دختر بود که ارث زیادی براش مونده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واسه‌ممنم‌همین‌برای‌‌من‌ازطریق‌اینستاگرام‌برای‌من‌
پیام‌می‌فرستاداما‌من‌توجه‌نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یه نفر باید خیلی ساده باشه که بخواد قول حرف اینها رو بخوره!!
آفرین به شما
Germany
مهدی
۱۰:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
روزانه ایمیل های زیادی هم میاد که مثلا تو فلان بانک آفریقایی چند میلیون دلار دارم و نمیتونم برداشت کنم. اکثرا میگن شماره حساب بدید تا براتون انتقال بدم و ۵۰ درصد رو خودتون بردارید. اینا همه برا سرقت اطلاعات شخصی هست. یا از خارج تماس میگیرن وقتی صحبت میکنید پول تلفن رو از شما میگیرن. تو ایران هم نمونه هاش پیامک هایی هست که میفرستن و میگن من گنج یا دلار پیدا کردم. ادرس بدید تا براتون بفرستم. بعدش طرف میگه پول ندارم پست کنم. برام مثلا ۱۰۰ هزارتومن کارت به کارت کنید تا براتون پستش کنم. به هیچ عنوان جواب هیچ تلفن. ایمیل یا پیامک مشکوک رو ندید. همش کلاهبرداری هست.
-
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
این خانم چندین روز در واتساپ گیر داده با من همکاری کن پول بفرستم واست منم که از اول میدونستم کلاهبرداری
هست خیلی سمج هست ول کن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
جل الخالق
-
حمید
۰۸:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تا به حال چند بار چنین ایمیلهائی دریافت کردم
خدا برای همین به آدم عقل داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
یا بیت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
بله چی کار داری؟
Canada
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه در اینجا از این نوع کلاه برداری ها زیاد است
نامه به ادرس خونه ات با نام کامل میاید که تو در استرالیا
صد هزار دلار برنده شدی
خیلی از ایرانیان بخاطر طماع بودن
گرفتار شدند و هزار تا چند هزار دلار از دست داده اند
مقصر رسانه ملی است که
برنامه ای در این مورد نمیسازد تا ملت هوشیار باشند
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۵:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
عجب آدمای ساده ای پیدا میشه.؟ بخدا تا زحمت نکشی امکان نداره صاحب پول و سرمایه بشی پس گول این موارد را نخورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
واسه منم اتفاق افتاد ولی گفت من سربازم منم گفتم از همون پول خودت هزینه رو پرداخت کن بی زحمت من پول ندارم نمیدونم چرا بااکم کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
برای من هم دقیقا همچین ایمیلی آمده بود ولی من اول کاری کردم این موضوع را با پلیس فتا (سایت شون) در میان گذاشتم بعد دور روز از طرف پلیس فتا استان مون با من تماس گرفتن و گفتن این یک کلاه برداری هست و به هیچ وجه چنین کاری رو نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
هدفشون چیه چجوری کلاهبرداری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
همون ۲۰ میلیونی که گفته مستقیم به حساب اونا واریز میشه و بعدش خدا حافظ.
آخرین اخبار