طی ۶ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

صادرات به ۶۵ کشور جهان از گمرکات کرمان

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: میزان صادرات گمرکات کرمان، طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۵۸هزار و ۴۲۶ تن و به ارزش بیش از ۲۹۶میلیون دلار بوده که به مقصد ۶۵ کشور جهان انجام پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا قادر، مدیرکل گمرکات استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان در هفته دفاع مقدس گفت: میزان صادرات گمرکات استان کرمان، طی ۶ ماهه  نخست امسال ۱۵۸ هزار و ۴۲۶ تن و به ارزش بیش از ۲۹۶ میلیون دلار بوده که به مقصد ۶۵ کشور جهان انجام پذیرفته است که این مقدار از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد رشد داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادراتی استان کرمان، شامل پسته و مغز پسته به ارزش ۲۶۱ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار، شکر به ارزش ۹ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار، مصنوعات مسی به ارزش ۴ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار، خرما خشک و تازه به ارزش ۴ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار و کاشی و سرامیک به ارزش ۳ میلیون و ۶۲۸ هزار دلار بوده است.

قادر بیان کرد: مهم ترین کشور‌های هدف صادراتی گمرکات استان کرمان، چین، آلمان، هند، عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان هستند که میزان صادرات استان کرمان به کشور چین ۹۵ میلیون دلار، آلمان ۳۷ میلیون دلار، هند ۲۸ میلیون دلار، عراق ۲۸ میلیون دلار، ترکیه ۱۸ میلیون دلار، افغانستان ۱۱ میلیون دلار و پاکستان ۷ میلیون دلار بوده است.

او تصریح کرد: با توجه به آمار استخراج شده از سامانه جامع امور گمرکی، صادرات تولیدات استان کرمان که از سراسر گمرکات کشور صادر شده است در ۶ ماهه نخست امسال به وزن ۴۹۵ هزار و ۱۳۲ تن و به ارزش ۷۲۲ میلیون و  ۲۶۰ هزار و ۶۷۹ دلار بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال  از نظر ارزشی ۸۲ درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار