کشف ۷۳ میلیارد ریال زمین خواری در برخی نقاط فارس/دستگیری اخاذ هنگام اخاذی در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۹ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۹ مهرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مرد ۵۰ ساله با سقوط از کوه های محله سعدی شیراز فوت کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: مردی ۵۰ ساله بر اثر سقوط از کوه‌های محله سعدی شهرستان شیراز، جان خود را از دست داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس درباره سقوط یک نفر از کوه، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف محله سعدی شهرستان شیراز، بلافاصله یک تیم از نیرو‌های انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند مردی حدودا ۵۰ ساله به دلیل نامعلوم از کوه به پائین سقوط و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

کشف داروی غیر مجاز در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از کشف انواع قرص و شربت متادون خارجی و غیرمجاز در یکی از خیابان‌های شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس درباره کشف داروی غیر مجاز در شیراز، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپو داروی غیر مجاز در منزلی در یکی از خیابان‌های شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس با انجام اقدامات فنی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل و یک دستگاه سواری ۲۰۶ که در آن مکان پارک بود، موفق به کشف ۴۲ هزار و ۷۱۰ عدد قرص روانگردان، متادون، آمپول و ۹۹ لیتر شربت متادون خارجی و غیر مجاز شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس، اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۲۰ تن چوب قاچاق در زرین‌دشت کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲۰ تن چوب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در شهرستان زرین دشت خبر داد.
سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین‌دشت درباره قاچاق چوب در زرین دشت، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه کامیون حامل بار چوب را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲۰ تن چوب قاچاق کشف شد، افزود: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه ارزش چوب‌های قاچاق مکشوفه، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز بوسیله افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف زمین خواری ۳ میلیارد ریالی در ارسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از کشف یک فقره زمین‌خواری به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان درباره کشف زمین خواری در ارسنجان، گفت: در پی اجرای حکم دستگاه قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه، مأموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و در تحقیقات مشخص شد ۳۱ هزار و ۹۲۵ متر مربع از اراضی ملی بوسیله یکی از اهالی آن روستا مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با بیان اینکه ماموران موفق شدند زمین‌های مذکور را رفع تصرف کنند، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ فرهادی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، اضافه کرد: حفظ بیت المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و به شدت با آنان برخورد می‌شود.

کشف زمین خواری ۷۰ میلیارد ریالی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف زمین خواری به ارزش هفتاد میلیارد ریال و دستگیری ۷ نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه درباره کشف زمین خواری در خرامه، گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی خرامه مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷۲ هزار و ۲۶۶ متر اراضی ملی در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۷۲ هزار و ۲۶۶ متر اراضی ملی را از ید متصرفان خارج و به بیت المال برگردانند.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۷ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده، ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خرامه، تعامل و همکاری دستگاه قضائی در مقابله با زمین خواران و متجاوزان به حقوق بیت‌المال را بسیار موثر دانست و از همه شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی بوسیله افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

قاچاقچی تریاک بازداشت شد

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۱۲ کیلو تریاک در بازرسی از سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۲ کیلو تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری اخاذ هنگام اخاذی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: اخاذی که با تهدید سلاح سرد قصد ارتکاب اخاذی از یک شهروند را داشت، دستگیر شد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز درباره دستگیری اخاذ هنگام اخاذی در شیراز، اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، مشاهده کردند راکب یک دستگاه موتورسیکلت با تهدید سلاح سرد قصد ارتکاب اخاذی از یک شهروند را دارد که به محض مشاهده پلیس، متواری می‌شود.

او ادامه داد: ماموران یگان امداد پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موتورسیکلت را توقیف و راکب اخاذ را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه راکب در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با شاکی به جرم خود اقرار کرد، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.