۳۷ نظامی دیگر در منطقه قره‌باغ کشته شدند

قره باغ از کشته شدن ۳۷ نظامی ارمنستانی دیگر در درگیری‌های اخیر در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع قره باغ اعلام کرد ۳۷ نظامی دیگر در درگیری‌های میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در این منطقه کشته شدند.

همچنین خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد با اعلام این خبر از سوی وزارت دفاع این منطقه تعداد کل جان‌باختگان در مناقشات و حملات باکو و ایروان در قره باغ به ۷۱۰ نفر رسیده است.

این خبر درحالی منتشر شده که روز گذشته (شنبه) جمهوری آذربایجان و ارمنستان از آتش‌بس جدیدی خبر دادند.

‌البته دیری نپایید که امروز (یک‌شنبه صبح) ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس بشردوستانه در منطقه قره باغ متهم کرد.

در تاریخ ۱۹ مهر ماه با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی حاصل شده بود. اما چند ساعت پیش از اجرایی شدن آن دو طرف حملاتی را به سمت همدیگر آغاز کردند. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

پس از آن دو طرف به دفعات یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. وزیر خارجه روسیه که میانجی‌گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود اعلام کرد که دو طرف هنوز به طور کامل آتش بس را رعایت نکرده‌اند و از باکو و ایروان خواست که تا پایان کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

روز گذشته (شنبه) نیز ارتش قره باغ اعلام کرد بخش‌هایی از این منطقه هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان می‌گوید نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک کرده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده‌اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کنند که حملاتی هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار